Nieuwe aanwinst: Sinn 656 Limited.... VKB

Soms zit het mee…

Vaak scan ik marktplaats af op zoek naar interessante horloges. Ik stuitte op de volgende advertentie die bovenaan stond, en hoefde daar niet lang over na te denken. Tot mijn grote vreugde zag ik dat ik de eerste persoon was die de advertentie opende.

Een Sinn 656 voor 199 Euro, dat wil iedereen wel…
meteen gebeld met de verkoper, en binnen tien seconden was de deal rond.

De verkoper werkt bij de KLM, en moest dezelfde dag nog weg naar Frankfurt voor een simulator test. Maar hij verzekerde me dat hij de deal met mij had gemaakt. Ik maakte rap en met spoed het geld over.

Het duurde nog geen uur voordat de eerste biedingen op het horloge verschenen. En het duurde niet lang of er werd zwaar boven de vraagprijs geboden.

Ik begon boze vermoedens te krijgen, en inderdaad… Na terugkomst van de verkoper uit Frankfurt zei hij dat hij zich blijkbaar zwaar had verkeken op de waarde van het horloge. Maar ja, we hadden al een deal, en het geld stond al op zijn rekening. Enfin…na enig goed onderling overleg zijn we een deal overeengekomen die voor ons beiden acceptabel was.

Afgelopen zaterdag kwam het horloge binnen. Ik had al eerder een Sinn 656 gehad, en wist wat te verwachten. Het is nog steeds een van mijn favoriete modellen, en vroeger of later zou er toch weer een exemplaar in mijn verzameling komen. Een pagina over mijn eerdere Sinn 656 staat op
http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/sinn656.htm

Dit model betreft de zeer zeldzame KLM/VKB versie, en is gelimiteerd tot 130 stuks. De mijne heeft nummer 60.

De verkoper gaf me de achtergrond informatie over dit model:

Deze horloges zijn uitgereikt ergens zomer 2002 tijdens een feestje van
het VKB (de Vakbond voor KLM Boordwerktuigkundigen) aan alle actieve KLM-boordwerktuigkundigen en dhr L. van Wijk,
die het eerste horloge in ontvangst nam.
Dit ter herinnering aan het feit dat de bwk’s de KLM mede groot hebben gemaakt
maar desondanks binnen korte tijd niet meer zouden vliegen bij de KLM vanwege het
uitfaseren van het laatste KLM-vliegtuig met bwk, nl de Boeing 747-300.

Wat is er nu anders aan dit model?
Eigenlijk niet zo heel veel.

Bij de 6 zit een diskreet VKB logo,

Het zwarte Magnetfeldschutz tekentje zit tussen de 7 en de 8,
en
op de achterdeksel dus het individuele nummer uit de serie van 130.

Het horloge zelf ziet er eigenlijk nog als nieuw uit…

Ik denk een blijvertje in mijn collectie.

Hier nog een foto samen met een horloge die vergelijkbaar is met de Sinn 656, de Omega Dynamic… Ook een limited editie met logo op de wijzerplaat.

gr,
Hans Mennink

Bizonder klokje Hans, met een bizonder verhaal. gefeliciteerd (tu)

Ben je goed mee weggekomen , dat is het vervelende op Marktplaats, op eBay had hij waarschijnlijk een ““Buy it Now”” prijs opgegeven van 199 euro, en dan had hij ook nooit meer geweten dat er zoveel meer op geboden zou gaan worden.
Marktplaats, vrijblijvender kunnen ze het niet maken:)

groet, André

Mooi verhaal, Hans (tu)

Gelukkig was de verkoper een beetje redelijk, althans zo blijkt uit je verhaal. Ik heb het al eens anders meegemaakt bij Markplaats (td)

Sinn maakt blijkbaar veel LTD’s. Wie doet zoiets nou weg ? Als BWK moet je zo’n stukje techniek toch weten te waarderen…:sunglasses:

Mooi beschreven story! Soms kan Marktplaats toch leuk zijn :slight_smile:

Heel mooi verhaal Hans, en een prachtige uitvoering van deze Sinn.

Van harte hiermee! (tu)

Gefeliciteerd Hans!
Het is geluk dat de BWK geen balen verstand van de horloges.
gr.
Yuen Tai

Een heel mooie aanwinst. En dan te bedenken dat ik ongeveer 15 minuten na jou een bod heb gedaan… :smiley: De volgende Sinn is van mij! :wink:

Prachtig Hans. Ik verbaas me iedere keer weer over wat sommigen van jullie hier toch van marktplaats weten te halen. Als ik zie hoeveel pagina’s horloges er iedere dag weer bij komen, dan kost dat veel tijd om er doorheen te scannen.

Zelf begin ik er niet meer aan op marktplaats, ik word namelijk zo moedeloos van al die replica’s en andere troep. Bovendien vindt mijn vriendin het buitengewoon irritant dat ik de hele avond met de laptop op schoot zit. Maar ja, zo’n vondst als deze zou alles goed maken.

Veel plezier ermee Hans.

Ie bin gewohn un bofkont!

Arjay

Nivelacuso Schreef:

Tot mijn grote
vreugde zag ik dat ik de eerste persoon was die de
advertentie opende.

Da’s natuurlijk ook niet zo gek als 24 uur per dag om de 5 seconden op F5 zit te rammen. :wink:
Gefeliciteerd man, mooie aanwinst!

Gefeliciteerd, mooie klok! Ben wel een beetje jaloers met zo’n prijs (als hij niet veel meer heeft gevraagd uiteindelijk?). Maarja, dat houd je altijd he…

Hoi Hans.
Mooie aanwinst en zeker leuk verhaal.
Je weet ze er wel uit te pikken. ( zie je verhaal over je CvdK aankoop ).
Ben het wel met Andre eens over Ebay versus marktplaats.
Groeten,
JohnSr

Prachtige aanwinst en een mooi verhaal, maar vindt het van de verkoper toch niet correct
Een afspraak bij verkoop moet je je aanhouden, maar helaas gebeurd maar al te vaak op marktplaats

maar toch gefeliciteerd met dit prachtige horloge
Rusty

Ach, soms zijn kopers op Marktplaats ook héél erg onredelijk…
Heb je een mooie deal gemaakt, komen ze er ineens op terug met flauwekul verhalen dat ze geen geld hebben omdat ander onheil over ze uitgestort zou zijn.
Moeten ze vantevoren bedenken…
Is mij vorig jaar overkomen bij de ‘verkoop’ van m’n Breitling Avenger Seawolf.
En dat moet je dan als verkoper ook allemaal maar slikken.

Het betrof overigens nog een alom ‘uitermate gerespecteerd’ en nog steeds actief lid van dit forum ook ! Denk je een deal met een betrouwbare medeforummer te maken. Nee dus, ook daar zitten ontieglijke crooks tussen blijkt maar weer.
Tot op de dag van vandaag zie ik allerhande “nieuwe aanwinsten” en tka-tjes van hem langskomen. En dan denk ik… (jullie begrijpen 't wel denk ik zo)

Kortom, NIEMAND is te vertrouwen in de handel via Marktplaats. Altijd op je hoede blijven, en er altijd vanuit gaan dat iedereen een potentiele oplichter is.

Tja, shit happens.

Xander,

Is de verkoop toen helemaal niet doorgegaan of tegen andere voorwaarden?

Vervelend als zoiets je overkomt…Dan denk je iets kwijt te zijn en dan zit je er nog steeds mee. Buiten het feit dat waarschijnlijk andere potentiele kopers willen weten waarom de deal niet is doorgegaan (is er iets mis met de klok…?) omdat ze zien dat een horloge opnieuw wordt aangeboden…

Die verkoop is niet doorgegaan. De man was gewoon niet voor rede vatbaar.
Hij had een bod gedaan, en daarmee was ik accoord gegaan. Een overeenkomst dus. (een man een man, een woord een woord)
En toen kreeg ik ineens een mailtje van hem dat hij er toch maar vanaf zag.
Was best wel vervelend. Omdat ik er vanuit ging dat een alom bekende en gewaardeerde medeforummer te vertrouwen is, had ik al een nieuw horloge besteld.
En dan komt het verwachte geld ineens niet. En dat moet je de vrouw dan toch even uit gaan leggen :frowning:

Later, na de zomervakantie (waarvoor het budget dus ineens wat kleiner dan verwacht was, vrouw boos…) heb ik het horloge alsnog verkocht.