Nieuwe Aanwinst : Sinn GMT ST 144

De laatse tijd was ik een beetje aan het surfen op internet voor een horloge maar niet echt serieus.
Ik wist niet echt wat voor horloge , maar langszaam aan tijdens het surfen begin dat idee te ontstaan ( kennen jullie dat ) van ik wil wel weer eens een nieuw klokkie kopen.
Maar wat voor klokkie dan ?
Ja en toen wist ik het , ik wilde een horloge met 2e tijdzone.
Maar welk merk dan ik wist het nog niet.
Ik had een catalogus liggen van Sinn had hem van een vriend gekregen, hij had er per ongeluk 2 besteld.
Er zat een prijslijst bij die ik heb doorgenomen en wat me opviel de meer dan redelijke prijzen.
Het merk Sinn had mijn aandacht ! Ik meteen op horlogeforum zoekfunctie intikken : Sinn.
Ik wilde alles weten over het merk, alles doorgelezen artikel van Tom etc. etc. iedereen was eigenlijk best wel te spreken over het merk.
Catalogus tientallen keren doorgekeken wel een week over gedaan, moeilijk he kiezen.
Ja en eindelijk na een week mijn keus gemaakt. Gerard van Horlogeplatform in Den Haag gemaild voor de bestelling.
Is het enige adres in Nederland waar je hem kan kopen.
En zaterdag 10 februari het klokkie gehaald bij Gerard leuke winkel hoor.
En het is deze Sinn geworden:

Sinn GMT ST 144
Valjoux 7750
GMT Functie
Safierglas voor / achter ,aan de voorkant binnenzijde ontspiegeld
200 meter waterdicht
Afm. 41.5 bij 14.5 dik

Je krijgt echt waar voor je geld : Chronograaf , 2e tijdzone, en nog eens een keertje 200 meter waterdicht.
Bij andere horloges betaal je hier veel meer voor met deze specificaties. Sinn garandeert dat de horloges een niet grotere afwijking hebben dan tussen de 1 - 10 sec. Nou de mijne loopt 3 sec. p / dag voor, netjes dus . Okee genoeg gekwekt fotos :

2e tijdzone : Nederlandse tijd 12.20. 2e tijd 8.20 ( Surinaamse tijd :wink: )


Ik wilde een leren band de stalen van dit model vind ik niet zo mooi


Achterzijde met saffierglas


En omdat ik hem zo mooi vind nog een frontale

Heel mooi, Peter. En wat heb je hem weer smakelijk gefotografeerd.

Heel mooi horloge. Mooi strak niet te veel toeters en bellen. De oranje wijzers springen er ook mooi uit. Ik ben gek op oranje accenten :wink:
Wel apart dat de achterzijde ook saffierglas bezit. Meestal is dat van iets mindere kwaliteit omdat die kant toch niet snel bloot word gesteld aan beschadigingen.
Veel plezier ermee.

Mooi gefeliciteerd!!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Een fraai afgewerkt horloge.

Groet, Mark

Heel netjes, band staat 'm ook zeer goed. Goede combinatie! Van harte en veel plezier ermee!

Knappe Sinn.
Zul je nog veel plezier aan hebben.

Mijn enige minpuntje voor dit model is de slechte afleesbaarheid van de GMT wijzer. Je moet toch even nadenken welke tijd de GMT wijzer aangeeft. Beter was geweest om de Tachymeter binnenring te vervangen door een binnenring met GMT urenmarkeringen.

gr,
Hans Mennink

Ik ben altijd jaloers op de soms meer dan fabelachtige foto’s die forumleden maken. Zo ook nu weer. Complimenten, maar toch een opmerking, waarom worden de horloges bijna altijd op zijn kant gefotografeerd, waarom nou niet even een heel klein beetje meer moeite en het horloge rechtop zetten. Deze kritiek is eigenlijk niet op zijn plaats gezien de kwaliteit van de foto’s, maar ik wilde dat toch even kwijt.

Heel erg mooi klassiek ontwerp. Sinn maakt sowieso mooie horloges, die “nieuwe” regulator bijvoorbeeld…

ERg mooi, Peter (tu)

Dit was destijds MIJN Sinn…ik weet niet meer precies hoe het nu kwam maar het is de 142 geworden.

Veel plezier ermee.

mooooiiiiiiiiiiiiiiii

@ Nivelacuso Klopt ik moet ook even kijken je ziet het niet in 1 oogopslag . Maar het gaat gelukkig altijd nog sneller dan terug / vooruit rekenen. Wat ik ook een minpuntje vind is dat de overkapte lugs een kras maken in de leren Sinn band , kan je ook zien op de foto`s.
Wat voor horloge bedoel jij met een binnenring met GMT urenmarkeringen ? Heb je een voorbeeld.

@ RHV Het is niet dat ik het teveel moeite vind een foto rechtop want dat is zo gebeurd. Ik heb er standaards voor
maar ik vind hem in deze positie gewoon mooier overkomen.
Als je moeite heb met foto`s gewoon oefenen. Dat is het voordeel van een digi. camera als ze niet bevallen ; wissen en opnieuw proberen.
Ik heb dan het extra voordeel dat ik mijn memorystick rechtstreeks in mijn TV kan pluggen kan ik ze meteen bekijken.
Hier nog een foto rechtop voor jou :

Zie je de standaard ! En dat vind ik nou minder je ziet er altijd wel iets van.
Vind dat zo gekunsteld overkomen.
Je ziet trouwens dat de foto van de Tag van mindere kwaliteit zijn dan de Sinn.
Van de Sinn zijn scherper en bij daglicht gemaakt.
Dus aldoende leert men.

THX voor alle leuke reacties.

Peter,

Mooie klok, mooie foto’s en mooi bandje! Gefeliciteerd!

mooie aanwinst (tu)

echt wel erg mooi.
ik ben ook een liefhebber van sinn , mooie aankoop geniet er van.

MOOOOII!!! Gefeliciteerd man!

Long Schreef:

echt wel erg mooi.
ik ben ook een liefhebber van sinn , mooie aankoop
geniet er van.

Heb je zelf ook een Sinn en zo ja welke ?

Dit vind ik nu echt een heel mooi horloge! Gefelicteerd.

Groeten Tom.

gefeliciteerd! mooi horloge. mooi met die band!
Gaaf boek he die Sinn brochure…zet je inderdaad aan om iets mmois uit te zoeken.

groet Arno

2006 Schreef:

Long Schreef:


echt wel erg mooi.
ik ben ook een liefhebber van sinn , mooie
aankoop
geniet er van.

Heb je zelf ook een Sinn en zo ja welke ?

Groet Peter

yep ik heb de 756 utc en zit er aan te denken om er nog 1 te kopen.