Na veel wikken en wegen heb ik eindelijk de trekker overgehaald.
Mijn droomhorloge was de Omega Seamaster Professional… Nu komen er natuurlijk veel horloges langs op de horlogemarkt die me steeds in de verleiding brengen, maar deze is anders. Een jaar geleden heb ik een keertje een Sinn U1 op het forum langs zien komen, en wat vond ik die stoer! Ik heb hem gelijk aan mijn ouders laten zien, maar helaas waren die er niet heel erg over te spreken. Ik vond hem ook wel aan de dure kant, dus heb ik hem op het lijstje van horloges die ik ooit wil bezitten gezet. De Omega SMP bleef echter bovenaan. Ik had voor mezelf besloten dat tenzij ik een fantastisch aanbod kreeg, de SMP nieuw aangeschaft moest worden door mij. Elke keer als ik in de buurt kwam, kreeg ik weer koude voeten. Eerste keer een Canon EOS 500D met een 18-200 lens en belachelijk veel accesoires, en nu was het weer zover. Ik had een behoorlijke hoeveelheid geld bij elkaar gespaard, en wilde de Omega weer in het echt zien. Ik heb hem afgelopen week in mijn handen gehad, maar deze keer was het gevoel anders… Dit is geen horloge die ik ‘zomaar’ wil kopen, ik wil mezelf deze cadeau doen bij een belangrijke gebeurtenis. Dit zal dan ook absoluut nog gaan gebeuren, maar niet nu. Er staat een potje klaar waar elke maand een deel van mijn salaris heen gaat voor de SMP, voor later, als ik hem verdient heb. Zoektocht opnieuw gestart voor het ultieme dagelijkse horloge, die ik mezelf nu al gun. En daar was hij weer, de Sinn U1. Weer werd ik verliefd, wat een charme straalt dit horloge uit. En wacht, om het nog mooier te maken, hij was deze keer binnen mijn budget! Paar dagen gepakt om er goed over na te denken, ik heb de afgelopen 3 maanden notabene al €300 besteed aan horloges en voor een 16 jarige is dat best veel. Al het geld zou dan op zijn, is de Sinn U1 mij dat waard. Nu ik definitief het besluit heb genomen hem te gaan kopen, kan ik volmondig ja zeggen (tu) Ik mag hem dan wel nog niet in mijn bezit hebben, maar zelden ben ik zo zeker geweest van een aankoop. De prijs was mooi, en de set compleet. De Sinn U1 met de rubberen band, en de stalen zit er ook nog bij. Afgesproken met de verkoper dat ik hem donderdag op kom halen, dus ik kan al niet meer wachten! Volgens mij een prima keuze. Na wat speurwerk op internationale fora kwam ik erachter dat de U1 toch wel erg vaak genoemd wordt als ultieme beater/toolwatch, en dat spreekt me erg aan.
De zoektocht naar mijn dagelijkse horloge is beëindigt, en die Omega komt er nog wel!
Dank voor het lezen, en donderdag kunnen jullie foto’s verwachten (tu)
Heb alvast wat plaatjes geplukt van het internet voor jullie (gewoon omdat het kan)
Ik was eerst niet onder indruk van de Sinn-achtige wijzerplaat op de Seiko SRP043. Echter, na alle modellen te hebben gezien die Sinn momenteel bouwt ben ik het design steeds meer gaan waarderen.
Ik was vooral onder indruk van dit model. Echt een heel gaaf model. Erg veel plezier mee gewenst & hopen op meer foto’s!
Ik vind zelf de UX SDR GSG 9 op stalen band mijn lievelings Sinn. Elk horloge dat een schroefkroon op 19 uur heeft zitten is een absolute topper voor mij. Helaas is hij (nog) te duur voor mij. Verder snap ik niet echt wat een 20-jarige met een horloge van +€1000.- zou moeten? Enfin, wat vind jij van deze?
Erg gaaf!! Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst, vind het een mooie en vooral eigenzinnige klok. Ook de band is helemaal goed. Neem aan dat je hem wel origineel laat? Vind namelijk de wijzers op de tweede foto en geen porum…
Met de Omega heb ik overigens ook zo’n soort verhouding. Elke keer als ik hem om doe, dan valt me op hoe geweldig die band zit. Toch ergens houd me telkens iets tegen.
Vermoed dat die er bij jou nog wel een keer gaat komen!
Geniet alvast van de voorpret en donderdag zien we de foto’s wel verschijnen. Je hebt er iig een goede camera voor!
Mooie klok, vind wel die vierkante wijzers beter bij de wijzerplaat passen. De vierkante secondewijzer vind ik echter weer wat… groot/druk.
Ik weet niet of het slechts een gerucht is, maar heb van iemand op mijn reis in Baselworld gehoord dat de wijzerplaat Seamaster van zijn ‘ouderwetse’ golfjes ‘verlost’ wordt. Hij krijgt een gladde wijzerplaat, bijna als emaille. Past beter bij de ceramische liquid metal bezel vinden ze bij Omega. Bij de stand van Omega had ik die nieuwe modellen in blauw en zwart al gezien. Ik vind het persoonlijk erg jammer, omdat voor mij de golfjes juist helemaal bij de SMP300 horen. Hopelijk blijft het bij een gerucht.
@ Bosnialove:
Ook deze vind ik erg mooi, maar ik houd niet echt van al die logo’s etc. op de wijzerplaat. Maakt het voor mij wat te druk, bij de U1 is het tot een bare minimum gehouden, en daar ben ik wel blij om.
@ Bidle:
Hij blijft origineel, maar ik wilde de 2de foto wel even met jullie delen. Vind het zelf ook niet zo goed passen, maar er zijn genoeg mensen die het helemaal fantastisch vinden.
@ marnix.moed:
Ja, ik had het al gelezen. Vreselijk zonde, ik vond de golvende wijzerplaat het geheel afmaken, nu heb ik steeds het gevoel dat er iets mist. De waarschijnlijke prijs staat me ook niet echt aan. Daarnaast heb ik zelf geen behoefte aan een LM bezel, dus heeft het voor mij weinig meerwaarde. Ik neem aan dat de oude over anderhalf - twee jaar nog steeds wel verkrijgbaar zal zijn, en zo niet dan moet ik tzt genoegen nemen met een tweede hands, het is niet anders.
@ seamaster:
Het is inderdaad de U1, met de U2 wijzers. Gezien op WUS bij het algemene U1 topic. Veel mensen vinden het helemaal het einde, ik ben er niet een van, desalniettemin wilde ik jullie hem niet onthouden.
@ Bidle:
Hij blijft origineel, maar ik wilde de 2de foto
wel even met jullie delen. Vind het zelf ook niet
zo goed passen, maar er zijn genoeg mensen die het
helemaal fantastisch vinden.
Gelukkig maar.
Kan me best voorstellen dat veel mensen dit mooi vinden. Staan overigens best veel filmpjes op Youtube van de U1… maar die zul je waarschijnlijk allemaal al bekeken hebben. Zo niet dan heb je weer wat materiaal ter voorbereiding op donderdag!
@ marnix.moed:
Ja, ik had het al gelezen. Vreselijk zonde, ik
vond de golvende wijzerplaat het geheel afmaken,
nu heb ik steeds het gevoel dat er iets mist. De
waarschijnlijke prijs staat me ook niet echt aan.
Daarnaast heb ik zelf geen behoefte aan een LM
bezel, dus heeft het voor mij weinig meerwaarde.
Ik neem aan dat de oude over anderhalf - twee jaar
nog steeds wel verkrijgbaar zal zijn, en zo niet
dan moet ik tzt genoegen nemen met een tweede
hands, het is niet anders.
Ik had het alleen gehoord, waar heb jij het gelezen? Ik denk overigens dat ie na 1 jaar er al uit is. Het ging ook heel flot van die normale naar de versie met co-axial nadat 't nieuws bekend was.
En op de 2e handse of grijze markt zullen er vast nog wel wat NOS of mint beschikbaar zijn. Er zijn er immers aardig wat van gemaakt.
@ Marnix.moed:
Basel, op WUS zijn er al meerdere discussies gaande. Dit model komt er ter vervanging van de oude en vertrouwde SMP. Meningen zijn verdeeld, ene vind het een vooruitgang en vind hem een duurdere uitstraling hebben, andere vinden het vreselijk
@ Jeronimo:
Ze gaan er absoluut komen! (tu)
@ Trapm:
Vind hem ook erg stoer, kan niet wachten
Je ziet hem dit weekend wel. Zal ik hem op staal, of op rubber meenemen?