Nieuwe aanwinst Solid Jubilee Band

Eindelijk de solid jubilee band binnen voor op mijn Seiko SKX007, de meegelverde band “kierde” nogal en voelde niet zo stevig aan.
Maar wat wil je ook voor het geld :slight_smile:
Toen maar snel een band besteld bij Rob (Monsterwatches)

Oude band;

Nieuwe band;



Ik zou toch denken dat die kier te verhelpen moet zijn. Ik heb een solid oyster op m’n 007 mod, maar de solid endlink stak voor mijn gevoel te hoog uit. Rob had er toen een open uitvoering op aangemaakt met wat “hand en spanwerk”. Zit er nu heel strak op.

De jubilee aanzet vind ik niet zo mooi. Maar dat is puur persoonlijk. Heb ik wel vaker met banden die veel schakelrijen hebben, waarbij dat patroon ook terugkomt in de aanzet. Echter, die bestaat bij de goedkopere banden echter uit 1 stuk waarin het patroon ingedrukt/uitgeslepen is. Al dan niet gepolijst. Ik zou zelf die oyster aanzet weer netje erop zien.

Tja, smaken verschillen natuurlijk (en gelukkig maar) en ik vind dit zeker niet slecht staan.

Ik heb een zwak voor jubilees, en ik vind dit een erg mooie. (tu) Moet er wel bijzeggen dat mijn Seiko-endlinkjes altijd strak tegen de kast zitten, dus misschien had je net pech met jouw set.

Veel plezier ervan!

Mijn beste,

Een mooie bijpassende horlogeband. “Eenheid in verbondenheid”.
Geniet er van.

Orologio Signaturis Temporis.B)-