Nieuwe aanwinst: Sony Smartwatch 3

Sinds deze week na de originele Pebble mijn tweede smartwatch in bezit. Het is meer een gadget met horloge-achtige trekjes dan een ‘echt horloge’ maar het leek me toch wel leuk om hier te showen. Grappig is dat voor een deel dezelfde eigenschappen aanwezig zijn bij een traditioneel horloge, maar deze meer in smartphone-termen dan in horloge-termen worden beschreven. Zo is er ‘krasvrij’ glas toegepast (Gorilla glass 3) en is het horloge waterdicht (IP68).

Dit is het stalen model. De module is net als bij een Fortis Colors uit de kast te klikken. Naast de stalen kast/band is er ook een kunststof/rubber uitvoering en een kast waar normale 24mm horlogebanden aan gezet kunnen worden leverbaar.

Buiten de standaard Android Wear toepassingen is dit horloge uitgerust met een eigen gps ontvanger, zodat ik nu ook mijn hardlooprondjes in Runkeeper kan loggen zonder mijn smartphone mee te zeulen.

Bedankt voor het kijken,

Stefan

Leuk! Interessant, maar bevalt het ook beter dan een standaard horloge? Of is het toch meer een gadget en gooi je het na een aantal weken weer in de kast?

Tja, dat zal de tijd uitwijzen denk ik :slight_smile: Het horloge draagt erg comfortabel en geeft de tijd goed weer. Het opladen is wel even wennen, de accu gaat afhankelijk van het gebruik 2 á 3 dagen mee

er zijn handwinders met minder gangreserve… de meensten halen net 42 uur… elke dag “opwinden” dus…
wordt het niet eens tijd voor een smartwatcht met Kinetic of anderszins mechanisch/electronische oplaadfaciliteiten?..

Ik ben ineens heel nieuwsgierig wat je gegeten hebt met Ivo.

Ziet er leuk uit. Heeft deze n cradle nodig om op te laden?

Leuk dat je m verschillende ‘jasjes’ kunt geven.

Arie Kabaalstra Schreef:

er zijn handwinders met minder gangreserve… de
meensten halen net 42 uur… elke dag "opwinden"
dus…
wordt het niet eens tijd voor een smartwatcht met
Kinetic of anderszins mechanisch/electronische
oplaadfaciliteiten?..

Daar droom ik al jaren van… probleem zit em in 't energiezuipen. Het gaat er harder uit dan dat 't erin gaat. Heb mobieltjes die je kunt bijladen met solar. Maar dat is meer voor het verlengen van de duur, dan dat je em oplaad. Of je moet em uitzetten/flightmode om em op te kunnen laden.
En ook protrek solar horloges, als je de functies te veel achter elkaar gebruikt (ahum, of er mee zit te spelen :P) kan ie die drain ook niet aan en moet soms even in de recovery. Althans, bij de oude modellen. Kweenie hoe het zit met de nieuwste.

Ik zou het zelf wel graag willen. Bijvoorbeeld dat ie em bij kan bij- en opladen net als Kinetic Direct drive. En dat je minstens de tijd kunt zien ipv naar een dood zwart scherm zit te staren en een blok staal om je pols hebt hangen. En wie weet, dat je na een paar minuutjes ‘cranken’ of een paar uurtjes de rotor laat draaien, ie weer uit z’n power save mode komt en bluetooth enzo kan activeren.

Ik vind de meeste smartwatches gewoon ronduit lelijk maar deze is eigenlijk best sleek.

Mooi ding. Erg jammer dat iOS zo achterloopt op het smartwatch gebied. Die smartwatches van Sony zien er namelijk erg nice uit.

Dankje, ik heb de rubberen kast/band al in bestelling voor tijdens het hardlopen :slight_smile: Geen cradle, aan de achterkant zit een klepje met daaronder een universele micro usb poort, het is wel wat meer ‘gedoe’ dan draadloos maar zo hoef je geen specifieke lader te kopen/mee te nemen.

marnix.moed Schreef:

Ziet er leuk uit. Heeft deze n cradle nodig om op
te laden?

Leuk dat je m verschillende ‘jasjes’ kunt geven.

Maaltijdsalade :slight_smile:

dreski Schreef:

Ik ben ineens heel nieuwsgierig wat je gegeten
hebt met Ivo.

Ik verkeerde in de luxepositie dat ik een smartwatch mocht uitzoeken als cadeau. Het was even wikken- en wegen maar zelf vond ik dit uiteindelijk ook de mooiste

gschoots Schreef:

Ik vind de meeste smartwatches gewoon ronduit
lelijk maar deze is eigenlijk best sleek.

Stefanmol Schreef:

Dankje, ik heb de rubberen kast/band al in
bestelling voor tijdens het hardlopen :slight_smile: Geen
cradle, aan de achterkant zit een klepje met
daaronder een universele micro usb poort, het is
wel wat meer ‘gedoe’ dan draadloos maar zo hoef je
geen specifieke lader te kopen/mee te nemen.

Beter zeg! Voor mn smartwatch heb ik 2 extra cradles gekocht om maar te zorgen dat ie opgeladen blijft. Kreng vreet stroom!

Micro usb poortje is dan wel veel handiger. Alleen komt er binnenkort n nieuwe standaard uit.
Draadloos vind ik ook prima. Maar dan wel 1 stamdaard, zodat je niet bij de ene pad wel en de andere niet kunt opladen. En dan wel n variant die meerdere apparaten tegelijktijd kan laden.

Ik zag vandaag weer de samsung gear. De kastvorm , met name de overgang naar de band, doet me dr n beetje aan denken. Maar die heeft er nog schroefjes op.

Arie Kabaalstra Schreef:

er zijn handwinders met minder gangreserve… de
meensten halen net 42 uur… elke dag "opwinden"
dus…
wordt het niet eens tijd voor een smartwatcht met
Kinetic of anderszins mechanisch/electronische
oplaadfaciliteiten?..

daar dacht ik ook aan, met een soort knijpkat dynamo, of zoals je een buitenboord motor start, met een kabeltje op je horloge waaraan je trekt om de dynamo aan te zwiepen.
De truuk zal zijn een compacte kinetic te ontwikkelen die alle spierballen-energie van 1 ruk aan dat kabeltje voor een volle dag of week kan opslaan.

Vanavond de release van de Applewatch. Kijk voor de gein eens op Apple.de Wat een prijzen! Een gouden versie van €11.000,–

Azelo Schreef:

Vanavond de release van de Applewatch. Kijk voor
de gein eens op Apple.de Wat een prijzen! Een
gouden versie van €11.000,–


Ik las vanmorgen dat de “accu” wel 16 uur meegaat… ZESTIEN uur voordat ie al weer aan de lader moet.
Hoe lang zou het duren voordat je DAAR zat van bent?
dat is dus 3 x in 2 dagen aan de lder… :frowning:

Ik bedank.

Orisfan Schreef:

Ik las vanmorgen dat de “accu” wel 16 uur
meegaat… ZESTIEN uur voordat ie al weer aan de
lader moet.
Hoe lang zou het duren voordat je DAAR zat van
bent?
dat is dus 3 x in 2 dagen aan de lder… :frowning:

Ik bedank.

Ach, mn pellikaan moet ook elke dag ‘opgeladen’ worden :+

En mn telefoon. T is maar wat je gewend bent.

Orisfan Schreef:

Azelo Schreef:


Vanavond de release van de Applewatch. Kijk
voor
de gein eens op Apple.de Wat een prijzen! Een
gouden versie van €11.000,–


Ik las vanmorgen dat de “accu” wel 16 uur
meegaat… ZESTIEN uur voordat ie al weer aan de
lader moet.
Hoe lang zou het duren voordat je DAAR zat van
bent?
dat is dus 3 x in 2 dagen aan de lder… :frowning:

Ik bedank.

Iedere nacht aan de lader, doe ik met mijn telefoon ook…