Nieuwe aanwinst; Speedmaster Triple Date AM/PM

Vandaag deze bijzondere Speedmaster mogen kopen. Komt volgens mij niet zo vaak voorbij.

Het is een Triple Date uitvoering met dag/nacht aanduiding. Ref 38.205.326 caliber 1151. Soms ook wel een “Schumacher” genoemd, maar dat is het niet. Zo genoemd, omdat er reclame-uitingen van Schumacher voor Omega met dit horloge erin zijn.

Hij is helemaal origineel ongepolijst met doos, omdoos, tag, pasje en boekje.

De vorige eigenaar heeft hem 20 jaar in bezit gehad en is hem pas de laaste drie jaar gaan dragen en droeg hem naar eigen zeggen “dag en nacht”. Ondanks dat is hij in een schitterende staat en is het dragen alleen aan de binnenkant van de band af te lezen, maar dat mag. Gelukkig niet al te lang geleden geserviced.

Zelf ben ik helemaal weg van de combinatie van kleuren, de complicatie en de lichte verkleuring van de lume. Hij meet 39mm zonder kroon, maar oogt groter door de bezel, kastvorm en pushers.

De plaatjes:

Op de eerste foto lijkt er een krasje op het glas te zitten, maar dat is gelukkig een weerspiegeling

Mooi dat je 'm hebt Derk! Ziet er top uit. Grappig dat ze die ‘Lemania-wijzer’ voor de datum gebruik hebben!

Menno

Nooit geweten dat er zulke speedmasters zijn. Erg mooi :slight_smile:

Inderdaad een mooi horloge.

@ Menno;

Dankje! Die wijzer is inderdaad apart. Op latere Triple Dates is de aanwijzer zo’n half maantje/sikkel dat je ook bij andere merken vaak ziet.

@ Martijn;

Ik had hem ook nog niet eerder gezien!

Ik zie net dat ik eigenlijk in het verkeerde subforum zit… Komt door de vintage uitstraling denk ik :wink:

Mooi Derk! Is het gelijkzetten van de kalender echt zo’n geduldwerkje als ik heb gehoord?

Dankje Bert!

Valt mee hoor, max 12x klokje rond voor juiste dag én maand en er is een pusher voor de datum.

Alleen goed opletten dat je het niet tussen 8 uur 's-avonds en 2 uur 's-nachts doet.

Zo, dat is weer iets anders dan de Moonwatch. :wink:

Veel plezier er mee!

Gr. Glenn

Potjandorie wat een mooie speedy… :~

Hele mooie uitvoering. Lid Meziya heeft precies zo’n zelfde. Prachtklok(tu)

Amazon Schreef:

Dankje Bert!

Valt mee hoor, max 12x klokje rond voor juiste dag
én maand en er is een pusher voor de datum.

Alleen goed opletten dat je het niet tussen 8 uur
’s-avonds en 2 uur 's-nachts doet.

Dat valt te overzien inderdaad. Geniet er van!

Dat is een heel bijzondere!

Gefeliciteerd!!

Dat is weer eens een andere! erg leuk.

Proficiat. Ik heb hem inderdaad ook.

EDIT: Heb ook de originele band erbij. Maar ben opzoek naar een 18mm stalen.
Moet wel origineel Omega zijn. Dus heb je wat:D:D

Mooi! Mooie foto’s ook. Bij mij was het eigenlijk al wat te donker…

Leuk om te zien dat je dezelfde doos hebt. Komt dat doordat hij origineel op leer is geleverd.

Oh ja, ik wil ook graag de stalen band :wink: 18mm…

Dank je. Die van mij is ook in…ja eigenlijk bijna NOS.
De leren band vind ik niet comfortabel eerlijk gezegd.
Ik weet eigenlijk niet of er ook andere dozen zijn?

Had deze volgens mij tekoop zien staan, leuk horloge en inderdaad weer eens iets anders.

Van harte met je mooie aanwinst!
Enuh… de groeten van z’n broertje;)

Dit blijft een bijzonder leuke uitvoering. Die heeft lang op m’n lijstje gestaan. Van harte met deze aanwinst.

Bedankt voor alle leuke reacties en foto’s van familieleden!