Nieuwe aanwinst: Steffen Julius ecru

Kijk eens wat ik gekocht heb:

Het eerste horloge van Ronald Steffen: De Steffen Julius.
Een lekker ding van 45mm met een Autogen uurwerk (power reserve tot max. 100 dagen!)

De zijkant van het horloge heeft een concave zijkant. Nooit eerder zag ik deze vorm in een horloge. En dan de Latijnse zin op de binnenring.
Ook uniek aan dit horloge is de “bezel-lock”: Een voor Steffen ontworpen sluitsysteem dat toelaat om de lunet te verwisselen zonder dat er schroeven of schroefdraad aan te pas komen?.
Bij het horloge kwam ook een stalen lunet. Het horloge is standaard met een rosé bovenring.
Ik was meten verliefd toen ik dit horloge voor het eerst zag, eind vorig jaar.
Heb 1950 euro betaald. Ik vind het zeker zijn geld waard.
Groeten!

WWW.STEFFEN.be

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ontdanks mijn voorliefde voor duikers vind ik deze erg mooi en ook stijlvol, er lijkt op de foto’s veel diepte in te zitten. De kroon vind ik minder mooi. Die lijkt te groot en door zijn vorm tegelijkertijd fragiel. De concave zijkant kan ik op de foto’s moeilijk ontwaren, maar is zeker speciaal!

Spammerd…

http://www.meents-bakker.nl/fotos/st04k.jpg

Zeer apart inderdaad. Die kroon is inderdaad erg groot zeg. Als je die links draagt kan je geen handstand meer maken. Nu doe ik dat toch niet meer dus het is geen onoverkomelijk probleem. :wink:

Heel mooi en prachtige techniek…prima keus:)

pizzahellebaut Schreef:

Kijk eens wat ik gekocht heb:

Het eerste horloge van Ronald Steffen: De Steffen
Julius.
Een lekker ding van 45mm met een Autogen uurwerk
(power reserve tot max. 100 dagen!)

Loopt de secondewijzer als bij de meeste kwartsklokken of gaat ie meer vloeiend?

Kan Henrik niets doen hiertegen? Ik word er een beetje simpel van…

Apart horloge, pizzahellebaut! Heb je ook (eigen) foto’s? Zijn we gek op!

Groeten, Tom Vreeken.

Hij tikt wel vlot, maar sweept niet. Dus ik zou zeggen eerder als een quartz.

Het vreemde is dat eerst dacht dat hij defect was.
Want hij tikte om de 5 seconden. Maar het uurwerk schakelt bepaalde delen van het uurwerk uit als de powerreserve te laag is. In mijn geval dus omdat hij nog niet voldoende was opgewonden. Omdat ik geen winder heb, moest ik toch een paar minuutjes draaien alvorens hij “gewoon” ging tikken.

Als ik mij goed herinner had ik vroeger een horloge met een 955.114 quartz van ETA( of iets van die aard) die ook om de vier à vijf seconden begon te tikken als de batterij te laag was. Ik meen dat het een Westar of zo was. Herinner mij niet zo goed meer, is ca. 15 jaar geleden.

groetjes

ik maak morgen enkele foto’s op kantoor. Want daar ligt nl.mijn camera.

groeten

Ik zie het probleem niet?

Ik ben echt benieuwd hoe zoiets er ‘in het echt’ uitziet