Nieuwe aanwinst: Stowa

Heb hem al even, maar deze wilde ik nog voorstellen! Ik was al een tijdje op zoek naar een wat dressier horloge, maar wel eentje die toch ook casual te dragen is. Hiervoor bestond mijn collectie voornamelijk uit duikers, en dit is een prettige aanvulling!

Ik had de marine modellen al langere tijd in de gaten. Voor mij een mooi en tijdloos ontwerp maar tot nu toe kon ik de knoop nog niet doorhakken. Ik keek al gauw bij Stowa gezien mijn goede ervaringen met deze producent, zowel wat betreft horloges als communicatie/service. Maar dan nog is er genoeg te kiezen.

Stowa biedt drie typen marines aan: De MO (marine original), MA (marine auto) en de marine chrono. De chrono viel niet binnen het budget. De MO is een handwinder die ik vaak heb kunnen bewonderen en is fraai! De gelakte wijzerplaat icm gepolijste kast en kleine sekunde maakt deze klok chique! Ook een mooie caseback waar het Unitas 6498-1 uurwerk te zien is. Echter niet goedkoop en voor mij toch iets te dress…
De auto past me denk ik beter. Deze is met geborstelde of gepolijste kast te krijgen, en met strak witte of zilveren wijzerplaat. Alleen is de MA sinds kort alleen verkrijgbaar met het A10 uurwerk en het nieuwe logo van Stowa. Dit logo vind ik goed passen bij moderne/sportievere horloges, maar bij de marine heb ik de voorkeur voor het oude logo.

Bij de advent actie kwam voor mij de ideale combo voorbij: brushed case, sterling silver dial, old logo. Gauw in het winkelmandje gedaan maar de vijf klokjes waren letterlijk binnen de minuut weg. Gelukkig heeft Stowa me op verzoek op de hoogte gehouden toen iemand zijn bestelling annuleerde.

Binnen een kleine week was ie binnen en ik ben er blij mee. Twijfelde een beetje over de maat (40) gezien mijn pols en gewenning aan duikers maar hij staat goed. Lekker plat ook. De zilveren plaat is irl heel levendig. Afhankelijk van het licht is deze gewoon strak wit, dan weer beige en in direct zonlicht fonkelend. Dat in combinatie met de thermisch geblauwde wijzers maakt het lekker klokkijken :wink:

Ik moet nog wat gaan experimenteren met banden: met een croco zal die gelijk een stuk chiquer staan. Jullie nog ideeën voor de wat stoerdere look? Het is tenslotte een militair design… NATO te stoer?

Foto’s:





gr, HJR

Als klassieker zeer net en duidelijk horloge. Proficiat!
Stowa heeft mij ook al steeds geboeid. ETA binnenwerk zeker?
Ik ben wel zelf wat meer lover van sportiever werken.

Geweldig!(tu)
Die wijzers zijn ook fantastisch.

Nu weer niet meteen willen gaan
kloten met die $%}~s!!
Maar goed…

Proficiat! Lijkt me idd n goeie bandenswapper. Zou gewoon allerlei kleurtjes aan banden bij nemen.

Zo n assolutamente-achtige band zou denk ik ook erg gaaf staan.

Gefeliciteerd!

Op nato ook prima! (tu)

Prachtige klok /mooie kleuren :}
ik zou hem wel eens op een cuff band willen zien ook.
Nato ben ik niet zo van overtuigd.

grt. Gerard

Mooie klassieker(tu)

Nato kan soms, bijv. op een zonnige zaterdag middag.
Maar liever op ongecompliceerd leer.
Canvas in gedekte kleur kan evt. ook.
Maar die kunnen flink aan de prijs zijn.

Grt.

Mooi man!

Wat een prachtige aanwinst! Ik heb al een paar keer met een Stowa in m’n online winkelwagentje gezeten, maar twijfelde aan de ‘stoerheid’. Die twijfel is wel weg nu ik het horloge op een NATO zie. Heel gaaf, geniet ervan!

@ Mayo: inderdaad binnen in tikt gewoon een 2824. Dit is de laatste met het oude logo en ETA werkje.

Thx voor de suggesties. NATO is een goede optie voor de heel casual look, maar denk toch ook dat leer het mooist is. Ko postte een tijd geleden volgens mij zijn speedy op een fraaie beige band van een soort mat leer. Misschien eens bij hem aankloppen!

gr, HJR

Deze ziet er gaaf uit, maar kan em niet vinden. Was het een special uitgave ofzo?

Dat is een originele flieger uit de jaren 40. De Stowa FOLE komt dan nog het dichtst in de buurt:

[/url]

Geweldige klok. Tijd geleden stond er in het verkoop gedeelte nog een te koop, kon op dat moment helaas niet toeslaan.

gr, HJR

h_j_r_ Schreef:

Dat is een originele flieger uit de jaren 40.

OIC, plaatje is zo mooi dat ik dacht dat het een modern ding was.

De
Stowa FOLE komt dan nog het dichtst in de buurt:

http://i46.photobucket.com/albums/f137/thodgins/Wa
tchMvmnt3.jpg

Geweldige klok. Tijd geleden stond er in het
verkoop gedeelte nog een te koop, kon op dat
moment helaas niet toeslaan.

Mwoah, die ouwe vind ik veel eleganter kwa uurwerk.

Mee eens. Maar 55mm, ik zie me dat ondanks mijn gestalte toch niet nonchalant dragen ;).

gr, HJR

marnix.moed Schreef:

Mwoah, die ouwe vind ik veel eleganter kwa
uurwerk.

Inderdaad. Een prachtig Durowe uurwerk. De glasbodem is voor de foto, in werkelijkheid werd dat fraais verborgen onder een deksel. Zoals het hoort :wink:
Een exemplaar in die staat kost gemakkelijk €5K.

De FOLE, met wel een zichtdeksel, kost je ook al een snel €2K of nog meer. Er zijn er maar 80 van…

h_j_r_ Schreef:

Mee eens. Maar 55mm, ik zie me dat ondanks mijn
gestalte toch niet nonchalant dragen

Oei… ik ook niet nee… maar wat een beauty

Mooie aanwinst!(tu)

Geniet ervan!

Groeten,

Noel.