Nieuwe Aanwinst: Swatch

Al geruime tijd op zoek naar een Swatch en dan vorige week eindelijk de knoop doorgehakt!

Eerst zat ik nog te kijken bij die plastich Swatches, wel leuk en ook zeker erg Swatch-achtig, maar niet echt wat ik zoek. Toen eens gekeken bij vintage Swatche’s, misschien iets uit mijn geboortejaar, ook leuk. Nee… zat niets tussen en als er al iets tussen zat was het meteen ruim boven budget.

Uiteindeiljk getwijfeld tussen 2 mechanische, de Heracles en de Diaphane Spring Motion. De Spring Motion vanwege z’n leuke kleurige dial en stoere doch funny stalen band, de Heracles ziet er gewoon goed uit voor het geld en heeft eigeniljk de meeste eigenschappen waar ik waarde aan hecht; tijdloos, niet teveel onzin en altijd handig, een datum.

Dus bij deze, de foto’s van mijn nieuwste aanwinst, de Swatch Heracles:

Ik had trouwens wel meteen een vraagje over de gesp. Deze vind ik erg apart, lijkt wel een soort riemsluiting, is dit standaard op de mechanische Swatche’s of kan ik ook een ‘normale’ stalen Swatch gesp halen, deze is wel érg groot.

leuke aanwinst , de aansluiting is zo want dan hoeft er geen oogje aan de band…

heeft masterfan ook niet zo’n uitvoering ? en dan met metalenband.

IK geloof dat MF er ook een heeft idd, maar vind stalen band midner op dit soort horloge’s. :slight_smile:

prachig Swatch klokje Jaap-Wim (tu)
zo te zien zeker wat Breguet invloeden van de dochter onderneming.
wat is het formaat ? en heeft deze een doorkijk bodem of is de backcase eraf op de foto ?

groet, André

Zeker erg aardig, iedereen zou tenminste 1 Swatch moeten hebben! Maar uit je geboortejaar een Swatch??? Dan ben je nog erg jong!

Bij mij zou dat ook kunnen

Uit '85

(ja en ik weet dat sommige van jullie mn vader hadden kunnen zijn qua leeftijd :wink: )

André: maat is 38mm, vind hem voor mezelf precies goed! Niets te groot en zeker niet te klein, zelfs het bandje is perfect (normaal knip ik er altijd 2 extra gaatjes bij). Standaard zit er idd een doorkijkbodempje op. Enjuist de Bregeut wijzers vond ik zoleuk, zeker voor dat geld. :stuck_out_tongue:

Henrik: ikkom uit '83, dus ben idd nog niet zo heel oud. :smiley:

Jaap-Wim,

Geinige aanwinst. Gefeliciteerd. Wat kost deze uitvoering nou? En hoe ben je er aan gekomen?

Nicolas Hayek (Mister Swatch)draagt nog steeds de eerste Swatch die van de band liep, (1984)
dus je bent in goed gezelschap Jaap-Wim :slight_smile:
hij sloeg onlangs een bod van 250.000 dollar af voor dit eerste exemplaar, omdat hij het zo graag draagt.
sommige mensen bewaren hun horloges in een vitrine of kistje , Hayek draagt ze gewoon in trosjes van acht
tegelijk :slight_smile:

Jaap-Wim,

Reageer eens…:sunglasses:

Prijs is 110euro, gekocht bij Squigly.

Jaap-Wim,

Leuk…voor zo’n prijs! Heb je een wristshot? Gefeliciteerd!

Dank je, een vd weinige Zwiterse manufacturen die je voor dat geld hebt. :smiley:

Heb geen wristshot, zal als m’n collectie wat meer op orde is eens mooie foto’s maken, incl. wristhshots.