Vandaag heb ik via het forum mijn aller eerste Tag Heuer binnen gekregen. Het is de Tag Heuer 2000 quartz chronograph uit 1985. Ik ben er heel erg blij mee, hij is echt schitterend in mijn ogen.
Helaas heeft het glas wat krasjes, maar wat wil je na bijna 30 jaar dienst. Ik zit er aan te denken er een nieuw glaasje in te laten zetten, maar nou vraag ik me dus een klein dingetje af. Ik had namelijk gelezen dat de 2000 serie de eerste serie is waarbij de 6 features zijn geïntroduceerd. Dus dat zou inhouden dat er saffierglas in zou zitten. Weten de kenners of dat ook zo is, of heb ik het verkeerd? Maandag maar even langs de juwelier om te vragen of ze het kunnen vervangen en wat de kosten zullen zijn.
Het horloge is helaas zonder originele doos en ook zonder papieren, maar het betreft hier wel een echte en geen replica
Overigens, al mijn horloges staan in de kast in hun originele doosje mits ik die nog heb. Degene zonder doosje staan allemaal op plastic houdertjes. Ik vind alleen dat de Tag een echt doosje verdient, dus die is al meteen via Ebay besteld en onderweg!
Ook maar eens gaan kijken voor een mooie leren band, ik twijfel wat voor kleur mooi zal zijn. Wat er nu op zit is ook wel gaaf, heel donker groen, tegen zwart aan. Dat is iets, dat vind ik persoonlijk altijd wat fijner, (aangezien het toch niet de originele band is) een frisse leren band eraan.
Ik krijg hem overigens best lastig op de foto, aangezien het glas blijft spiegelen op de foto’s… In het echt valt het een stuk minder op, maar met foto’s merk ik het wel.
Mooie! Je kan het glas testen door een diamant tester te gebruiken. (ff naar de juwelier) of met een drup water geloof ik. (google iets van sapphire crystal water test)
Bedankt Martijn! Na de test met de druppel water kom ik tot de conclusie dat het waarschijnlijk saffier is, maar daar komen we maandag bij de juwelier met 100% zekerheid wel achter. Dan wordt het vervangen helaas wel wat duurder…
Bedankt Harpoen! De motor is een Honda CBR 125 uit 2007.
Mooi ding :~
maarre je polsbandje kan nog ff een tikkie breder
en dat zou ik maar doen ook voor de boel kapot
valt
Bedankt! Ja ik zag het ook al, maar het is wel een 20mm bandje op een 20mm lugafstand. Is denk ik door de jaren heen wat smaller geworden. Het scheelt namelijk niet heel veel ruimte. Maar ik ben ook op zoek naar een mooie amdere band dus komt goed.
Ik zie alleen net tot mijn schrik, echt net (nog geen minuut geleden) verspringt de datum al naar de 14e… Dus gewoon ruim een uur te vroeg. Kan dit makkelijk verholpen worden door een juwelier of kost het me dan een vermogen?.. Als het namelijk een vermogen gaat kosten, nouja dan laten we het maar zo denk ik…
Vanmiddag even langs de juwelier in het centrum gegaan. Daar is mijn vermoeden bevestigd, er zit saffierglas in. Maar dat houdt dus ook in dat het vervangen heel wat duurder is, namelijk 160 euro… Hij zei er overigens dat er meteen een nieuwe batterij in komt, nieuwe pakkingen en hij dan spatwater dicht is.
Ik vind 160 euro toch wel erg veel geld voor niet zo erg opvallende krassen, dus ik laat het gewoon zo. Dat zei hij overigens ook al, het zijn kleine krasjes en een donkere wijzerplaat dus ze vallen helemaal niet zo op.
Aangezien ik het glas dus niet laat vervangen, zal ik ook niet de urenwijzer laten verplaatsen, zo erg is het namelijk niet dat de datum om 11 uur verspringt. Anders wordt dat namelijk ook een erg duur grapje. Maar zodra ik het horloge tzt een keer een beurt laat geven zal dat meteen ook gemeld worden.
Wat ik wel grappig eigenlijk vond, ik loop dus die juwelier binnen als 17 jarige jongen met een baseball jack en een helm in m’n handen en de vrouw achter de balie keek me al aan van wat doe jij hier, dit is te duur… Vervolgens komt de eigenaar en zodra je zegt dat je een Tag Heuer hebt moet hij wel even 4x knipperen en kijken of het wel een echte is en niet zo’n turkse replica :P. Altijd weer die vooroordelen over jongeren Maar het horloge was goedgekeurd en ze blijven wel altijd vriendelijk!
Nu heb ik nog maar één ding te doen voor het horloge, namelijk een mooie 20mm leren band kopen. Maargoed dit heeft geen echte haast.
Overigens als je het authentiek wilt houden dan moet je een 19 mm band nemen. TH gebruikte in deze periode namelijk een afwijkende bandenmaat voor haar modellen.
Bedankt voor de leuke reacties allemaal! De klok heeft zeker veel draagtijd en ik vind hem nog iedere keer geweldig om m’n pols! (tu)
Ik heb nu een band op het oog wat ik wil, een donkerblauwe haaienleren band. Lijkt me erg gaaf, maar ik wacht met bestellen aangezien ik 4 augustus op vakantie ga. En de band moet uit Amerika komen… Dan wacht ik maar even tot ik terug ben en bestel hem dan, voordat hij net komt als ik weg ben… Ik hou het wel gewoon bij 20mm aangezien hij dan mooier aansluit en ook wat veiliger is ivm de pushpins.