Nieuwe aanwinst: Tag Heuer Carrera Calibre 5

Prachtig horloge! Ik twijfel tussen deze en een Omega Seamaster Aqua Terra Co-Axial 38,5 mm met een blauwe of zwarte wijzerplaat. Moeilijke keuze door het prijsverschil. Hoe is de kwaliteit/afwerking en het uurwerk van deze Carrera calibre 5?

De Tag Heuer is erg mooi afgewerkt en heeft top uitstraling. Aan alles merk je dat dit een klokje is die nieuw rond de 2000 piek kost. Het maffe is dat de 400 euro duurdere aquaracer weer wat minder kwaliteit en klasse uitstraalt. Ik had ze toen bij Van Baal naast elkaar liggen en de Caliber 5 is dan echt luxer en mooier qua uitstraling.

Aqua Terra is echter een flinke stap omhoog, maar ja; ook qua prijs :wink:

Stijlvolle Tag , gefeliciteerd!

ik ben sinds kort trotse eigenaar van het caliber 1887 , maar het caliber 5 mag er zeker wezen
Ik zou hem er zo bij willen hebben. :smirk: ,

daarom ben ik een echte fan van tag heuer , TOP!

1 like

Heb hem al een tijdje, iemand bracht oud topic weer naar boven. Hij is nu ter reparatie bij de juwelier :wink:

dit is de kwajongen die mij het horloge virus gegeven heeft

ik verstelde vanochtend bijna op de verkeerde manier de datum… , ik voelde dat hij niet wilde draaien.
een andere tijd ingesteld en toen liep de datum weer perfect , dus opnieuw ingesteld nu.

ook als ik de minuten en uren rond draai verspringt na 12uur de datum netjes mee , dus ik neem aan dat er geen schade is? [quote=“Candide, post:157, topic:63674”]
Hij is nu ter reparatie bij de juwelier :wink:
[/quote]

Hij stond ineens stil. Liep soms wel, soms niet en dat lag niet aan de gangreserve. Er blijkt een schroefje los te zitten (net als bij de baas maar die loopt prima haha!) en wat stof/corrosie bij de rotor te zitten. Waarschijnlijk snel en eenvoudig te verhelpen aldus Peter van Baal maar de horlogemaker belt mij morgen of overmorgen met de diagnose. Als het een 100 euro + geintje wordt laat ik hem meteen servicen. Dan kan ie er weer jaren tegen.

Prachtige chrono!

:laughing:

ik hoop op een goede diagnose en lage kosten voor je!

kan je iets met mijn vraag over het gepiel met de datum? beetje offtopic misschien maar ik vermoed dat je mij wel gerust kan stellen

Je hebt een PB, anders spammen we de boel hier :wink:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Whaha! Moet jij niet NATO bandjes verkopen op de kleedjes markt?

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Klinkt niet goed. Toch hoor je deze verhalen vaker bij Tag Heuer horloges.

Is de kwaliteit dan toch minder goed?

Ik ken de verhalen niet. Zit gewoon een ETA 2824 in dus als er al een schuldige is dan de uurwerkfabrikant zou je zeggen. Er zit een tikje op de kast en een pitje in het saffier. Vorige eigenaar waarschijnlijk ergens tegenaan gelopen dus niet zo verwonderlijk. We zullen zien.

dubbel post

Ik werd zojuist gebeld door Peter van Baal. Kwestie van schroefje vast zetten en wat stof verwijderen. Kost 25 euro en is vrijdag klaar.

Uurwerk hoeft nog lang niet onderhouden te worden aldus Peter; geen noemenswaardige slijtage, olie nog prima. Kan nog twee a drie jaar mee, zo luidde het oordeel.

3 likes

Kijk, zo kennen we Peter weer, gewoon met het eerlijke verhaal…

Grt. Marco

Ken deze verhalen ook niet. Sterker nog, ik heb wel 'ns gelezen dat iemand er moeite mee had dat in een TH ‘slechts een ETAatje’ zat (en vervolgens voor meer geld een Tudor kocht :confused:). Maar voordeel van zo’n rechttoe rechtaan binnenwerk is dat het een zeer beproefd en uiterst degelijk concept is.

@anon50762135EV Mooi dat 't zo opgelost is!

1 like

En zo wordt een tegenvaller, een meevaller. :slight_smile:

1 like

Guess who’s back…

8 likes