Gisteren mijn nieuwste aanwinst opgehaald. Eigenlijk begon het met het kijken naar een Monaco LS. Op het TimeZone forum werd echter ook de 24 genoemd als alternatief. Uiteindelijk daarop gewacht en die vind ik inderdaad nog mooier dan de LS. Dus deze is het geworden:
Proficiat! Persoonlijk hou ik niet zo van drukken
kleuren en zou de LS mijn voorkeur hebben gehad.
Met name de stalenband van de LS vind ik erg
mooi.
Maar goed, smaken verschillen gelukkig. Wel heel
apart vind ik 't anti-schok mech dat je zo mooi
kunt zien.
LS is inderdaad wat rustiger. Zeker in combinatie met stalen band ook een erg mooi klokje. Maar het drukkere van de 24 en natuurlijk het “los” hangende uurwerk spreken me net even meer aan.
De wat scheve bandaanzet maakt het wat
twijfelachtig, ook als ik google kom ik alleen
reviews tegen, geen verkopers of prijzen.
Ik vind het prima hoor, ik heb niets tegen reps,
maar als het zo is, vermeld het even.
Dit is zeker geen replica, tenzij S+C tegenwoordig replica’s verkoopt Het horloge is inderdaad gebaseerd op de concept van Basel 2009 en is pas sinds kort leverbaar. Ik was zelf ook verbaasd dat het nu al beschikbaar was, ik had zelf gedacht nog wel langer te moeten wachten.
Dat bandaanzet scheef lijkt komt door de niet geweldige foto, maar dit was het beste wat ik er nu van kon maken Zal proberen betere foto’s te maken.
Ik moet heel eerlijk zeggen (en ik realiseer me dat de eigenaar het geen leuke opmerking zal vinden, sorry dus bij voorbaat) dat mijn eerste gevoel toen ik de foto’s zag ook was dat het om een replica ging… Gewoon door de algemene look and feel. Maar ik denk dat het dan ook een erg moeilijk te fotograferen horloge is en het aan de kwaliteit van de foto’s zal liggen want als ik het vergelijk klopt alles. En ik heb aan de hand van andere foto’s gezien dat het dan ook een erg fraai horloge is, mijn felicitaties met deze bijzondere aanwinst! (tu)
Ik had idd iets verder moeten kijken dan mijn neus lang was.
Op Chrono24 staan er inmiddels ook 2 te koop, voor 8.500 euro.
De Monaco LS staat er ook en is een stuk goedkoper, 3.870 euro, maar ook een zeer fraai horloge.