Nieuwe aanwinst: The Return of the Quartz

Nadat ik mijn collectie terug had gebracht naar 1 horloge (!) heb ik een tijdje een relatieve rust gehad. Je kunt er namelijk maar 1 dragen toch? En daarbij werd het een iets te dure hobby. Dus, horlogebox leeggemaakt en klaar. Andere dingen gaan doen. Een nieuw bankstel is ook niet goedkoop.
Maja, het gaat natuurlijk weer kriebelen. Na een tijdje gesnuffeld te hebben aan een (vintage) Speedmaster, had ik ineens de behoefte aan een chronoflieger.

Flink wat keus op dat terrein, maar ik merkte aan mezelf dat eentje van de gerenommeerde merken mij het meest aantrok. Ik hikte alleen tegen de prijs op. Steinhart heeft een mooie, maar die heeft niet de geschiedenis als een IWC, Stowa of Laco. De 3717 of de 3777 zijn super maar te duur. Ik ben een flipperaar en ik had geen zin om er weer een paar honderd bij in te schieten als ik er weer vanaf wil. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb bijna altijd horloges met verlies doorverkocht.

Dus wat te doen? Stowa heeft een mooie, maar net te duur. Ik wist dat Laco ook een mooie chrono heeft maar deze zou natuurlijk ook ergens in de 1200-1600 range zitten. En toen zag ik dat ze een quartz versie hadden. De Miyota-versies zijn prima weet ik uit ervaring. Maar Quartz? Hmmm, nee.

Een paar dagen later: hmmm, echt niet. Toch?

Weer een week later: misschien…

En toen: ja, waarom niet?

Quartz had ik jaren geleden afgeschreven. En nu, ook om budgettaire redenen, heb ik het weer omarmt. Deze Laco ziet er van een afstandje erg goed uit. IWC-goed zeg maar. Pas als je m in je handen hebt voel je dat het kwalitatief allemaal iets minder is, maar voor het geld: echt een goed klokkie. Niks mis mee. Uurwerk stelt niet zoveel voor, maar de bouwkwaliteit is verder voldoende. Lume is super en de band is echt kwalitatief top. Alleen: die paste niet! Door mijn kleine pols miste ik een paar gaatjes. Zonde! Maar ik had nog een leren nato en die past er echt super bij.

Ik ben weer even content. Een mooi klokkie van een goed merk. En voor een fractie van de prijs van een 3777 bij de AD. Flieg met me mee!


7 likes

Mooi man, geniet ervan :+1:
Quartz hangt zeker in de lucht, komt bij mij ook weer eentje aan, toch wel fijn :blush:

Beter dan een plastic G-shock!

1 like

Zeker weten…

Mooi! Leuke flieger, geniet ervan.

Leuk hoor. Niets mis met een Quartz, het gebruiksgemak van gerust even laten liggen en shock proof is erg handig.

Nu op naar de nieuwe Mudmaster.

1 like

[URL=http://s1116.photobucket.com/user/slimer1/media/My%20Gifs/troll-detected-gif.gif.html][/URL]

1 like

Mooie flieger! En zeker geen schaamte voor Quartz. Ook ik heb er sinds kort weer 1 en er komt nog een Stuckxs Mecaquartz. Geen gevecht om de schaarse plek in de winder, en altijd op tijd…

Mooie Laco Trier. Heb je ook nog een wristshot. Was benieuwd of hij erg groot draagt.

Mooie flieger, en door de Quartz altijd bij de tijd, zo is het toch?

Leuke klok :+1:

Ik heb hem ook gespot.
Maar, voor het zelfde budget is er ook een:

Met 3133 chrono
:wink:

Grt.