Nieuwe aanwinst - Timex automatic

Hallo allemaal. Tijdens mijn vakantie op cuarcao zag ik een horloge liggen dat ik altijd al mooi vond, voor aanzienlijk minder dan hier. Dus je begrijpt dat ik wel toe moest slaan :smiley:

Ik ken de reputatie van het klokje niet, maar tot nu toe, ik heb 'm bijna 2 weken, bevalt ie me heel goed. Hij loopt netjes op tijd en hij is aanzienlijk mooier dan op de foto’s te zien is.

Mooie klok, gefeliciteerd. Zit er nou een blauwe gloed in het glas?

Mooie klok, mooie band, maar de wijzers vind ik nogal onderdoen aan de rest van het horloge.

Veel draagplezier!

diabloNL Schreef:

Mooie klok, gefeliciteerd. Zit er nou een blauwe
gloed in het glas?

Dank je !
Nee, dat komt door mijn fotokunsten :S Ik denk dat het ook versterkt wordt door de blauwe secondenwijzer. De polsloze foto geeft 'm het meest kleurgetrouw weer.

mooi horloge, en je hebt zeker een leuke vakantie gehad of niet ?

Leuke aanwinst!, vind alleen de wijzers niet echt bij de wijzerplaat passen.

Sorry, ik kan hem echt niet mooi vinden. Waarom?
Ik vind de wijzerplaat niet echt in evenwicht, met name het cycloop-achtig oog bij de 4 en te druk van opbouw. Tussen 11 en 1 uur heb je niks aan de 24 uurs schaal want dan zitten twee joekels van wijzers in de weg.

Mvg. Okki

Mooie klok hoor, Timex was eind jaren 60 en begin jaren 70 heel populair en ik zie dat het merk nog steeds bestaat. Volgens mij werd het toen in Amerika gemaakt…???

Master-Fan Schreef:

mooi horloge, en je hebt zeker een leuke vakantie
gehad of niet ?

absoluut, een vakantie die uitmondt in een horloge kan sowieso niet meer stuk natuurlijk :slight_smile:

Okki Schreef:

Sorry, ik kan hem echt niet mooi vinden. Waarom?

Ik vind de wijzerplaat niet echt in evenwicht, met
name het cycloop-achtig oog bij de 4 en te druk
van opbouw. Tussen 11 en 1 uur heb je niks aan de
24 uurs schaal want dan zitten twee joekels van
wijzers in de weg.

Mvg. Okki

Ok, smaken verschillen, die cycloop vind ik juist leuk op die afwijkende plek

Hennie Schreef:

Mooie klok hoor, Timex was eind jaren 60 en begin
jaren 70 heel populair en ik zie dat het merk nog
steeds bestaat. Volgens mij werd het toen in
Amerika gemaakt…???

Klopt, in de jaren 90 was dat nog steeds zo. Ik denk dat de mijne op z’n minst voor een deel uit azie komt (het uurwerk) maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb ik Amerika ook eens een Timex gekocht (quartz), en die heegft het jaren volgehouden, zout/zoet/douchewater verf terpentine etc.

Toen aan mijn broer gegeven omdat hij horlogeloos was. en die heeft er nog enkele jaren plezier van gehad

Wist niet dat ze automaten hadden eigenlijk.

De Quartz versie was ook erg populair bij motorrijders en andere avonturisten.
Ook bij de Amerikaanse marine zag je ze regelmatig, zij hebben hem waarschijnlijk net als ik in een PX store (belastingvrije winkel) gekocht

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Een solide horloge welke schuilt achter een gedegen naam.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit mooie horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ziet er leuk uit

gr Pieter

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Een solide horloge welke schuilt achter een
gedegen naam.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van
dit mooie horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dank u voor uw mooie woorden :wink:

Leuke klok, al vind ik zelf de wijzers wat te groot en de boog van de power reserve wat te dik. Maar het cycloopje op de 4 vind ik juist leuk, net als de blauwe seconde wijzer.

Overigens is Timex sinds jaren alweer eigendom van Seiko.
Voordat Seiko Timex overnam, had Timex weinig byzonders en was kwalitatief ook niet super (meeste mechanische horloges waren zgn. penankers).

Qua prijsklasse/positionering moet je Seiko dan bovenaan zien, daaronder komt Pulsar (ook van Seiko) en daar weer onder Timex. Lullig gezegd (maar zeker niet zo bedoeld) is Timex a.h.w. een ‘poor man’s’ Seiko. Kwalitatief best goed dus (want: degelijke Seiko techniek). Waar en of er verder kwaliteitsverschil in zit… geen idee. Daar ken ik de huidige Timexén niet goed genoeg voor. Misschien toch iets goedkopere materialen ofzo.

Veel plezier met je klok!

Niels

Hoi Ben,

Mooie klok. Ik vind vooral de wijzerplaat fraai, en de sekondewijzer is een mooi accent.

Veel draagplezier,

Martin

Is Lorus ook van Seiko?

Hennie Schreef:

Is Lorus ook van Seiko?

Yes.

Ik heb nog steeds zo’n 3 keer per week mijn Timex Iron Man om als ik ga zwemmen. Ik denk dat ik deze rond 1991 heb gekocht.
Wereldhorloge, nooit problemen mee. Bill Clinton droeg hem destijds ook. Ik zag steeds als hij op tv was dat hij dit model droeg.