Nieuwe aanwinst: Timex Expedition™ E-Tide Temp Compass

Hierbij mij nieuwe aanwinst de Timex Expedition™ E-Tide Temp Compass. Zoals de naam al zegt zit er er thermometer en kompas in en houdt hij ook nog de getijden bij. Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik dat moet instellen want het ziet er ingewikkeld uit. :wink:

Gefeliciteerd met deze aanwinst. Timex maakt hele leuke horloges en ze kosten ook niet veel. Veel draagplezier.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst(tu)
Ik zou zeggen…op naar de mount Everest;)

Gr dennis.

Gefeliciteerd met de aanwinst. Je mag ook op expeditie naar warmer oorden hoor;).

Stoer ding, gefeliciteerd!

Elke keer als ik een Timex zie, moet ik denken aan de scène waar Elwood Blues vrijgelaten wordt uit de gevangenis, en de cipier die zijn spullen teruggeeft, Frank Oz, zegt: “One Timex Digital watch, Broken.”

Groeten,

Martin

Die lederen band staat heel goed bij het horloge.
Werkt het kompas echt? (Zoals de T-Touch) Of is het volgens kleine wijzer en dan de ring verdraaien?

Heel mooi Horloge.indrukwekkend.
veel draag plezier er mee.

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Mathias Schreef:

Die lederen band staat heel goed bij het horloge.
Werkt het kompas echt? (Zoals de T-Touch) Of is
het volgens kleine wijzer en dan de ring
verdraaien?

Kompas werkt inderdaad echt. :slight_smile:

Mooi model, nog nooit zoiets gezien!!

Van harte met dit fraaie horloge; getijdehorloges zijn er in diverse soorten maten en soms kwaliteit, ik vind deze een mooi desing hebben. Veel draagplezier gewenst!

Groet,

Bojo

dat was toch jake die vrijgelaten werd ??

gr
klaas

Toevallig heb ik 'n tijdje geleden een dergelijk horloge min of meer toevallig in handen gehad. En ik vond 't een erg apart horloge, dat mij zeker kon bekoren! (tu) Bovendien kwalitatief best goed en zeker betaalbaar.

Ik zou zeggen: zuinig op zijn en lang van genieten!!

Mijn beste,

Wel bekome het u met deze ‘Timex Expedition™ E-Tide Temp Compass’.

Een indrukwekkend ogende klok welke niet alleen een scala aan mogelijkheden heeft maar er ook nog mooi uitziet.
Wat mij bijzonder fascineert is het feit dat je er ook de getijden mee kan aflezen.
Doch blijft bij mij altijd de vraag rijzen hoe gaat dat in zijn werk. Bij ons aan de kust te De Panne is er ten opzichte van Oostende een verschil van ca. 50 minuten. Hoe berekend dit horloge deze verschillen??

Overigens veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit fascinerende horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Wel bekome het u met deze ‘Timex Expedition™
E-Tide Temp Compass’.

Een indrukwekkend ogende klok welke niet alleen
een scala aan mogelijkheden heeft maar er ook nog
mooi uitziet.
Wat mij bijzonder fascineert is het feit dat je er
ook de getijden mee kan aflezen.
Doch blijft bij mij altijd de vraag rijzen hoe
gaat dat in zijn werk. Bij ons aan de kust te De
Panne is er ten opzichte van Oostende een verschil
van ca. 50 minuten. Hoe berekend dit horloge deze
verschillen??

Overigens veel genot bij het koesteren en vooral
dragen van dit fascinerende horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik dien er nog over te lezen hoe het precies werkt maar wat ik er van begrijp zet je hem gelijk met de getijden van De Panne bijvoorbeeld. Dus als je de tijden weet van Oostende verzet je hem gewoon -/+ 50 minuten. Sowieso dien je hem zo nu en dan eens bij te stellen door het natuurlijke verloop van de getijden.

Je hebt helemaal gelijk, Elwood haalt hem op. Ik heb die film vroeger wel 50 keer gezien, inmiddels is de laatste keer al minstens 5 jaar geleden

Wat een onwijs mooi ding! Is dit een nieuw/gangbaar model???