Nieuwe aanwinst : Tissot PR 516 GL

Prachtig horloge dat zeker een beurtje verdient (tu)
Gefeliciteerd en ik wens je er veel (draag) plezier mee/van!

mvg

Ik vind 'm prachtig! Maareh… Vanwaar al die opmerkingen over een beurtje? Het uurwerk is toch al gereviseerd?

Veel plezier van deze mooie aanwinst! (tu)

Ik doelde op het stof op de minutenring,
dus meer een stofzuigerbeurtje :wink:

mvg

JackW Schreef:

Ik vind 'm prachtig! Maareh… Vanwaar al die
opmerkingen over een beurtje? Het uurwerk is toch
al gereviseerd?

Veel plezier van deze mooie aanwinst! (tu)

Volgens de Duitse juwelier is het werkje gereviseerd.

Het is inderdaad vreemd dat hij de plexi en de minutenring geen behandeling heeft gegeven. Bij aankomst vertoonde de kast en de staalband lichte vlekken die ik heel eenvoudig met een doekje heb kunnen verwijderen.

Ik bekijk het positief : dit getuigt wellicht dat ik een “eerlijk” exemplaar heb ontvangen.

1 like

Mooie aanwinst, vooral erg gaaf hoe de wijzers onder de markers doorlopen.
Veel plezier met dit mooie horloge toegewenst.

Mvrgr, Andre

Kwijl, kwijl. Dit is zo mooi. Ik vind deze ook net te klein voor mij, en heb daarom de Heritage op m’n wenslijstje staan, ook blauw. Alleen vind ik de band van de Heritage weer veel minder…zucht

Heel veel plezier van dit icoon!

Vandaag ook een vintage Tissot PR 516 GL binnen gekregen maar dan zonder de dagaanduiding. Ik ben normaal meer dan de ±40 mm chronografen maar vind deze tot nu toe schitterend !

De stalen stalen band vind voor een oud horloge juist heel stevig gemaakt. De 2 buitenste schakelrijen zet maar zijn van massief. Hier een heel slechte foto van de mijne.

5 likes

Mooie aanwinst, gefeliciteerd, geniet ervan :thumbsup:

Gefotografeerd op de plexikap van je pick-up met grammofoonplaat, nice, vrijdag = plaatjesdag :wink:

Cool ding!

Misschien ff een eigen topic aanmaken. Je reageert op een 4 jaar oud topic.:wink:

Ik heb er geen erg in dat mijn oud topic wordt gebruikt.

Sindsdien zijn er broertjes en zusjes bijgekomen

14 likes

Dan gaan we hier toch gewoon verder en heb ik meteen een vraag waar ook voor anderen misschien interessante informatie uit voort vloeit. Aangezien je een nogal uitgebreide eenzijdige collectie op de foto toont vermoed ik dat je er veel van weet.

Is de PR 516 GL met blauwe dial ook in 1967 gemaakt? Mag ook de seastar zijn. En automatisch of handopwind maakt mij niet uit.

Gr,
Jurgen

Ik denk dat die pas later geproduceerd werden.

Misschien vind je hier de info …
https://uhrforum.de/tissot-pr-516-gl-vintage-versionen-werke-t150202

Je kan er een aantal dateren omstreeks 1969, maar merendeel is early 70ies.

De PR 516 GL die ik voor mijn schoonvader heb opgeknapt had een serienummer van eind 1968, maar dat is wel de oudste die ik ben tegengekomen. Overigens was er veel geknoeid met die klok dus ben natuurlijk niet zeker van of er niet een keer een donorwerk in gekomen is.

Een GL is overigens bij mijn weten altijd een automaat.

Ik vind het juist wel leuk als een oud topic weer wordt opgehaald :slight_smile: het gaat tenslotte exact over hetzelfde onderwerp.

Mooi hoor die 5 bij elkaar. 3 vintage en 2 moderne ?

Ik zal het serienummer van de mijne eens bekijken.

Ja 3 vintage en 2 Heritage

Van links naar rechts :
Blauwe day date met 2481 kaliber
Zwarte Heritage ETA 2836-2
Groene PR526 met het kaliber 1010
Blauwe Heritage ETA 2836-2
Blauwe day date met 794 kaliber

1 like

Nog steeds de blauwe in je bezit :slight_smile: Groetjes

1 like

Schitterend!

2 likes

Goeie bump! :laughing: :+1: