Nieuwe aanwinst Tissot Seastar T12

Op mijn zoektocht naar een mooie Tissot kwam in deze tegen met Lemania 1281 uurwerk. Zoals je kunt zien, heeft hij wel een beurtje nodig :wink:



Hopelijk is het allemaal te repareren. Als het allemaal is gelukt dat moet het er ongeveer zo uit komen te zien.

Gadverdamme man! Mooi!!

Drupje displex doet wonderen :slight_smile:

Van binnen ziet hij er prachtig uit. Ik hoop dat we gauw een ‘na’ foto zien, die lijkt op de foto die je hebt getoond.

Groeten,

Martin

Mijn beste,

“Wat echt de moeite waard is, is ook veel moeite waard”!!

En ik ben er zeker van dat het je zal lukken om deze Tissot Seastar weer de glans en glorie te geven welke het verdient.
Succes!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dat is echt een prachtige klok die je daar hebt! Nu hopen dat 'ie in top staat terug te brengen is…

De Tissot Navigator zie je vrij vaak op ebay, dit type heb ik nog nooit gezien.
Heel mooi klokje.
Is dit het zelfde type Lemania die ook in de oude Speedmasters zit?
Groet, Chris

Mooie klok, succes!

Dat kan een hele mooie worden Jurgen!
Ga je hem zelf opknappen?
Met wat eenvoudig gereedschap kan het best een bevredigend resultaat worden.
Begin van dit jaar had ik zelf ook zo`n projectje:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,70298,70298#msg-70298
Maar deze van jou lijkt me wat moeilijker.
Ben benieuwd.
Succes er mee.

Holy shit, wat een mooie klok! (tu)

Gefeliciteerd met de aanwinst! Zo te zien heeft ie een poetsbeurtje nodig:D, maar dan kunnen we met recht stellen dat er weer een fraai horloge van de ondergang is gered!(tu)

Leuk! Vette deksel!!!

Geniet er van.

LOL :smiley: drupje displex…

Ik ben bang dat ik zelf niet handig genoeg ben… Dus gewoon maar even naar de expert brengen denk ik. Naast het uiterlijk ook maar gelijk helemaal het uurwerk schoonmaken en oliën en dan kan hij er weer vele jaren tegen hoop ik.

diashock Schreef:

De Tissot Navigator zie je vrij vaak op ebay, dit
type heb ik nog nooit gezien.
Heel mooi klokje.
Is dit het zelfde type Lemania die ook in de oude
Speedmasters zit?
Groet, Chris

Dat zou wel kunnen. Chuck Maddox had er het volgende over te zeggen http://chronocentric.com/forums/heuer/index.cgi?noframes;read=10877
Het is me niet helemaal duidelijk of hij ook voor de Speedmaster is gebruikt.

This Lemania caliber which is hybrid halfway between the types of calibers which Omega used on their 321 and 861 caliber movements for the Speedmaster and other watches. It has a special wheel which is isolated from the rest of the movement, which has its own bridge.

Dan betekend dit dat het een heel speciaal uurwerkje moet zijn, als ik het goed begrijp.
Zo op het oog is het de oude 321 met de nokkenschijf van de 861 ipv de kolomwiel.
Prachtig uurwerkje.(tu)
Groet. Chris