de oom v n collega v me wilde voor zn vertrek naar china n mooi horloge meenemen. als wis wilden ze graag dat ik meeging om mee te helpenet zoeken. aangezien t niet zo n chinees is die even m paar koffers lv tassen inslaat en gelijk rolexen meeneemt voor de hele familie, zijn we maar niet richting pc hooftstraat vertrokken, maar zijn we bij juwelier van willegen in den haag langsgegaan. ja die vd recente hf meeting :)o
enfin, na wat door de vitrines te koekeloeren was hij er al vrij snel uit dat ie de visodate erg mooi vind. en ondanks mn waarschuwingen dat t n laagje is en kan slijten na verloop v tijd, moest t toch n gouwe worden. tja, zijn net eksters die blingbling mooi vinden. alleen twijfelde hij nog tussen de witte en de zwarte plaat. na wat passen was ie er nog steeds niet uit. hij vond namelijk dat de roodbruine band wel erg mooi zou kunnen staan icm zwart. natuurlijk mocht ie dat even uitproberen, en waarempel, hij had nog gelijk ook! maar tja… dat bandje hoorde niet bij de klok. gelukkig streken ze bij v willegen t hand over t hart en mocht ie dat bandje erop houden. en als klapper op de vuurpijl kreeg ie em ook nog voor n leuke prijs mee.
deze is t dus geworden, maar dan uiteraard met ander bandje.
@taged, belangrijkst is eigenlijk gewoon de ‘klant’ goed te laten rondkijken en vragen wat hij in een horloge zoekt. Eigenlijk wat een beetje verkoper ook doet. Voordeel is natuurlijk dat ik em niet iets duurs hoef aan te smeren, zoals in sommige zaken/landen gebeurt. In Nederland valt dit tegenwoordig bij de juweliers best mee imho.
En ik vond het zelf netjes dat de verkoper ook bij vertelt hoe het klokje werkt en waarop te letten (iets wat ik al gedaan had toen ie 't doosje erbij ging zoeken :+).
Ze stonden er verbaasd bij te kijken hoe goed de service was, want in China wordt je tegenwoordig volgens hen, voor dat bedrag met klokje naar buiten gekieperd en moet je oppassen dat de deur niet tegen je kont knalt.
Enfin, morgen komt ie op visite, en ik zal dan een foto proberen te maken.
Wat ik kan waarderen van Tissot, is dat ze in deze prijsklasse, toch zoveel aandacht voor details hebben. Zo heeft de gesp het vintage logo welke ook op de wijzerplaat staat.
Net als het bandje en de rotor. En de bandjes zijn voorzien van alle info (maten, productcode). Echt top vind ik dat ze daar op gelet hebben en alles in gelijke stijl is.
Wat ik en zij ook kunnen waarderen van deze klok, is de invulling van de dagschijf. De ETA 2836 heeft namelijk de mogelijkheid voor 2 talen, vaak Engels en Frans ofzo. Maar ik vind 't het mooist dat de schijf gewoon in 't Engels is. En een andere taal er tussendoor vind ik niet mooi. (Voor sommige Seiko’s laat ik Rob de dagschijf wisselen voor een Engels/Romeinse cijfers versie, om maar geen 2e taal te hoeven zien 8-))
Nu wilt het dat de Visodate 2x Engels heeft. 2x Engels:S
Ja, maar bij de 2e staat voor de dag, in het rood de dag als cijfer van de week. Dus voor maandag staat een rode 1, dinsdag een 2 tot en met zondag een 7. Zo kan ook z’n oom (en praktisch iedereen) die geen Engels kan, dus toch de dag aflezen. Een oplossing waar ik ook al langer over nadenk >X
Wat een bang4money is deze klok toch. En nog saffierglas er ook nog op… ik weet niet waarvan ze het doen.
Hoe dan ook, hij is er erg happy mee.