Gisteravond opgehaald , nette Titus 18k gouden Chrono uit omstreeks 1940 schat ik.
Lelijk deukje in kast,niet of heel moeilijk te herstellen vanwege harslaag aan binnekant heb ik mij laten vertellen.
Wijzerplaat leek aangetast maar is voornamelijk het glaasje wat slecht is,plaat zelf is champagnekleur en lang niet zo slecht,glaasje wordt dus vervangen.
Leuk hoor die ouwe dingen(tu) Ik heb geen idee wat die voor een uurwerk is.
Toch niet al te veel oxidatie binnenin, hoop ik? Of is het iets anders wat er op het afregelorgaan van de balans zit?
Mooi! Uurwerk lijkt exact op mijn chrono met landeron 48 uurwerk. (net even gechekt) Bij mij staat dat naast de balans, op jouw foto links van de balans.
Leuk hoor die ouwe dingen(tu) Ik heb geen idee wat
die voor een uurwerk is.
Toch niet al te veel oxidatie binnenin, hoop ik?
Of is het iets anders wat er op het afregelorgaan
van de balans zit?
Ja er zitten we iets van vlekjes op idd, zag ik ook al maar met loepje ziet het er niet uit als oxidatie maar wat het wel is geen idee,zit ook alleen maar daarop,miss wat olie geknoeid tijdens eerdere reparaties,lees nml dat ze ooit eens wat vervangen hebben(gekrast in binnendeksel).
Toch een Landeron dus, je is zeker fraai,is ook mijn 1e oude chrono dus dan ben je sws snel tevreden hahaha
Prachtig, dit Titus klokje, van een zeer mooi merk.
Titus maakte veel gebruik van Landeron werken, en dit is inderdaad een Landeron 48. Je kan dit ook in een gleufje naast de balanskloof zien. Het is een wapenschildje met een "L"erin en dan de cijfers 48.
De kalibers 48 zijn erg lang gemaakt, tot het einde van het bestaan van Landeron in 1970. Variaties op dit basiskaliber zijn de 148 en 248. Ze zijn van degelijke kwaliteit Punten van slijtage zijn vast de reset hevel op de hamer en de balans.
Bij de oudere versies van de Landeron 48 staat het calibernr. en schild van Landeron achter de wijzerplaat.
Mooi horloge, heb er zelf ook zo een paar van liggen.
Proficiat met deze aangename verworvenheid.
Inderdaad een pracht van een horloge welke zich in al zijn eenvoud, met adembenemende schoonheid laat opgaan in het wegebben en meten der tijd.
Ben ik nog niet zo direct met je eens.
natuurlijk staat een mooi leren bandje altijd goed, maar een fixoflexbandje is ook een vertgenwoordiger van een bepaalde periode.
Je had dus ook op zoek kunnen gaan naar een mooier fixoflexbandje.