Hallo iedereen,
Deze week dit horloge overgenomen van een forumlid, voor mij een echte aanwinst.

Ik ben helemaal gefascineerd van het horloge, het merk en zijn verleden en dus ben ik op zoek naar informatie(-bronnen). Wie kan mij meer vertellen over dit model Oysterdate of weet waar ik achtergrondinformatie kan vinden, mogen ook boeken zijn.
Ik heb natuurlijk al op internet gekeken en e.e.a. gelezen. Dit is wat ik wat weet: het standaard verhaal Tudor/Rolex, horloge dateert van 1963/-64 (klopt?), het is een handopwinder.
Meer foto’s voor meer duidelijkheid:

Dan nog het volgende dilemma: omdat de service-historie onbekend is en ik het horloge graag nog even in mijn bezit houd wil ik in ieder geval het uurwerk en behuizing laten nalopen (servicen). Hebben jullie een idee van wat een redelijke kostprijs hiervoor zou zijn (zonder de evt. bijkomende kosten van onderdelen) of hebben jullie ervaring met een service bij een dergelijk horloge? Een paar adresjes heb ik wel bij mij in de buurt.
En dan nog iets: ‘vintage en dat zie je’ of terug naar nieuwstaat? Is dat alleen een kwestie van smaak of heeft het ook invloed op de waarde? Het plexi is i.t.t. de kast iets ‘storender’ beschadigd, en voor niet veel geld heb ik al op Ebay een saffierglaasje gevonden. En de band, het zou wel gaaf zijn om de oorspronkelijke band te kunnen monteren. Dit moet een Rolex Oyster Rivet 7205 zijn (bandaanzet 19mm), nietwaar? Daar hangen volgens mij ook volwassen (om het maar zo te zeggen) prijskaartjes aan… Of heeft iemand van jullie er zelfs nog een voor de verkoop liggen?
Al met al een heel verhaal. Alvast bedankt voor alle feedback!
Groet, Matthijs