Nieuwe aanwinst - Tudor Black Bay

Al vanaf het moment dat hij op Baselworld 2012 werd voorgesteld heeft dit horloge me geboeid vanwege zijn redelijk onorthodoxe looks.Het is nl. een hommage aan de oudere Tudor duikers zonder een directe remake te zijn.

Integendeel, je vind er elementen in terug van diverse Tudors, van de allereerste Subs tot en met de Snowflakes met daarnaast een aantal helemaal nieuwe toevoegingen zoals de roodbruine insert en de rode ring bij de kroon. Het is daardoor een horloge met een heel eigen gezicht, modern maar met een echte vintage uitstraling. Dit wordt nog versterkt door de matte plaat, cremekleurige dots en een licht gebogen saffier glas.

Je vindt ze niet veel in het wild dus toen er gisteren bij me in de buurt een te koop kwam te staan was dat een mooie gelegenheid om hem eens in het echt te zien en voelen. Hij viel me bepaald niet tegen, zwaar maar niet te zwaar en met zijn 41mm lekker fors zonder te groot te zijn. De afwerking is echt top aan dit horloge en hij zit daarom vanaf gisteravond dan ook om mijn pols :slight_smile:

Een leuk detail is het feit dat in de sluiting ceramische balletjes zijn verwerkt. Zoals ik al schreef, de afwerking van dit horloge is echt top(tu)

En van de verpakking kan moederbedrijf Rolex nog wat leren. Voor ongeveer 1/3 van de prijs van een Rolex SND krijg je er ipv een groene plastic doos een heel mooi afgewerkte houten kist uitgevoerd in zwart pianolak bij.

Hieronder staat hij ten slotte op de foto samen met een aantal soortgenoten waar hij op geinspireerd is.

Bedankt voor het kijken (tu)

Groet,

Marc

Bijzonder mooie warme kleur voor die insert… maakt dat het horloge wel opvalt, maar niet aandrukkelijk je aandacht vraagt… 'k vind het een mooi horloge, en ik wens je veel draag-en kijkgenot (tu)

Mijn beste,

Een gedegen verhaal, fraaie foto’s, een bijzonder karaktervol horloge en een gelukkige Marc.
Wat wil een mens nog meer!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral bij het dragen van dit markante horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik vind deze tudor bijzonder mooi! Congrats

Kijk, ze kunnen het wel bij Rolex, prima kwaliteit voor een nog enigszins acceptabele prijs. Mooie klok!(tu) Gefeliciteerd!

Wat een bjoetie, veel plezier ermee!

Zeer mooi!
En een bewijs dat saffier en vintage wel samen gaan :).

Marc, geweldig mooi horloge, toch raar dat dit “mindere” merk van Rolex een dergelijk product kan neerzetten incl. verpakking, geniet ervan!

Eric

Héél mooie klok, geniet er van.

Ik vind dit een hele mooie. Gefeliciteerd met deze Tudor.

Groet, Jurgen

in 1 woord “schitterend” !

Gefeliciteerd. Ik blijf het een prachtig horloge vinden en ik mag dan ook regelmatig van de mijne op leer genieten :

Maar ik moet zeggen dat ik hem op staal ook steeds mooier ga vinden.

Groeten,

Sven

fraaie Tudor! ik blijf er ook naar kijken.
veel plezier er mee!

Moooooie klok (tu) Geniet er van!
En je hebt helemaal gelijk, die plastic dozen bij Rolex slaan idd nergens op. Dit ziet er een stuk beter uit.

beste,

Schitterend horloge, samen met een Pelagos is het een mooie set, (tu)

Ja weer een spaarobject! Super mooi gewoon.

Een goede keus gefeliciteerd,hier krijg je geen spijt van.
Heb er alleen spijt van dat ik em niet met een stalen band heb gekocht.


Pas op voor krasjes op de kast.

proficiat!

Daar kan geen Rolex tegen op!
Mooi hoor.

Heel mooi!
Zit er zelf ook al een tijdje over na te denken om deze aan te schaffen.
Veel plezier ermee.