Nieuwe aanwinst: Tudor handwinder

Beste forumleden,

Enkele dagen terug dacht ik de prachtige, zeer gunstig geprijsde Tudor van Mark020 hier op het forum te zijn misgelopen, toen ik net te laat erop had geboden. Flink balen, maar niets aan te doen. Op het internet gezocht naar vintage Tudors. Ebay durf ik niet aan, Uhrforum en Horlogeforum wel. Toch even op Marktplaats gekeken, alwaar een mooi exemplaar uit vermoedelijk de jaren 70 te koop werd aangeboden. Veel foto’s, marktconforme prijs, de verkoper leek in onze e-mailcorrespondentie voldoende over het horloge te weten, geen rode vlaggen dus.

Het is een handopwinder, 34mm, heeft een mooie blauwe wijzerplaat, Rolex-kroon op de kroon, Rolex op de achterkant. Het glas is recentelijk vervangen. De stalen band is niet origineel, de sluiting wel (maar moderner dan het horloge). Een leren band van Tudor (ook modern) bijgeleverd, alsmede een mooie opbergdoos. Vrijdag opgehaald in Amsterdam (nette verkoper, heeft de kast even open gemaakt en alles laten zien). Ik schat dat het horloge 30 seconden per dag achterloopt, ik heb geen noemenswaardige afwijkingen geconstateerd.





Ik heb zelf geen materiaal om het bandje los te maken, zie, door het niet perfect aansluiten van de stalenband op het horloge, wel dat er onder de 6 aan de zijkant van de kast een serienummer staat. Heeft iemand meer informatie over het uurwerk en het horloge?

Dank voor het lezen!

Tjeerd

2 likes

Mooie kleur wijzerplaat!

Mooi! Als je in de randstad woont, mag je hem hier op de timing machine leggen en afregelen. 30 sec in de min is wel wat veel, Dan wordt ook gelijk duidelijk welk uurwerk het is.

Uurwerk is als het goed is een ETA 2402. Zo ziet het er op de foto ook uit overigens :slight_smile:

Melvin en ik kwamen op de tudor eta 2422…