Nieuwe aanwinst! TUDOR Prince OysterDate Ref. 7996/0

Afgelopen week was het dan zover, het pakketje was eindelijk binnen!

Allereerst mijn excusses voor de belabberde foto’s, maar ik hoop dat jullie zo toch een indruk krijgen:)-D

Mijn voornemen was om gelijk een post te maken, maar helaas is hier wat tijd tussen gekomen:# Maar beter laat dan nooit!
Goed, terug naar vorig week woensdag:P

Het duurde, zeker voor mijn gevoel, een eeuwigheid om van Canada naar het barre Nederland te komen, maar dat mocht de pret niet bederven.
In het pakketje zat een Tudor Prince OysterDate referentie 7996/0.

Prachtig klokje, imho, met de originele band, kast, wijzers. Schitterend:~

Natuurlijk lug-holes, prachtige kast vorm met subtiele rondingen en als “kers op de taart” sexy plexi :smiley:

Na de snelle kiekjes en eerste indruk, kwam ik op het idee om de tijd gelijk te zetten (dat vergat ik in al mijn enthousiasme bijna, haha).
De datum en tijd goed zetten moest gebeuren zonder snel verstel mogelijkheid voor de datum. Dit was dus draaien van de 6e naar de 31e, en dat duurde langer dan ik had verwacht!:+

Leuk detail is dat de even data rood gekleurd zijn, en de oneven data zwart.:#

Toen de tijd eindelijk goed stond even een wrist-shot maken. Met zijn bescheiden diameter (geloof 34mm, maar heb dit nog niet gemeten) past hij best prima op mijn bescheiden pols!:wink:

Nu was het tijd om te kijken uit welk jaar hij komt via het serienummer (bedankt JackW!!) en wat het referentienummer is.

Hiervoor ging eerst de band eraf.

Daarna het vuil weghalen, en dit was niet weinig:D

Waarna het referentienummer 7996/0 tevoorschijn kwam, en het serie nummer 64XXXX. Volgens de link van JackW, http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=52882, komt het horloge uit 1968, 44 jaar aan stof en vuil heb ik dus weggehaald:+

Even een bijzonder wrist-shot tussendoor!

Zoals te zien is heeft het klokje de nodige krasjes en ik was bang dat het uurwerk er ook niet al te best aan toe zou zijn. Gelukkig was dit niet zo, naar mijn verbazing is de afwijking slechts +10 seconden per dag::o

De krasjes op het glaasje vind ik wel jammer net zoals de vele rek in de band. Zoals eerder vermeld had ik afgelopen week niet echt veel tijd om naar een horlogemaker te gaan, maar op internet kwam ik berichten tegen dat tandpasta ook licht polijstend zou werken!
Onder het mom van “baat het niet, dan schaadt het niet” toch maar gaan proberen, en na 3 minuutjes was er toch resultaat zichtbaar.

Hier nog even een laatste wrist-shot van een paar minuten geleden (waarop de verminderde krasjes niet echt goed zichtbaar zijn…)

Zoals misschien wel te lezen was, ben ik erg blij met mijn nieuwe aanwinst! Ik zoek echter nog een goede horlogemaker/service center om de kast misschien licht te polijsten, het uurwerk nakijken, oliën, afstemmen, het glaasje weer krasvrij maken en hopelijk ook de rek uit de band kan halen(?).
Ik heb gehoord dat W&V in Alkmaar geweldige service heeft, maar uit persoonlijke kringen heb ik tips gekregen om hem misschien op te sturen naar Tudor zelf (misschien iets duurder, maar wel met garantie…?).

Ik weet dat hiervoor eigenlijk ook het forum ervaring met (ver)kopers is, maar ik hoop dat via deze weg ik wat tips kan krijgen!

In ieder geval, bedankt voor het lezen:DX(

Mauzer

1 like

Mooie Tudor die je goed staat/past (tu)

Denk je echt dat grote horlogefabrikanten
alle reparatie werk in house doen?
Van Rolex weet ik dat ze net als de Swatch groep
geselecteerde particuliere reparatie/service
bedrijven in een aantal landen hebben, dat moet
ook wel als je ziet hoeveel horloges er verkocht worden.
Er wordt alleen geen gerucht aan gegeven…

In ieder geval succes gewenst en veel plezier met de TDJ!

mvg

Super! Leuk ding.
Lekker naar W&V brengen, die leveren goed werk tegen redelijke prijzen - plus, ze geven net zo een jaar garantie op een service meen ik. Alleen aan de rek in de band zullen ze niks kunnen doen, dat is toch echt de leeftijd.

Veel plezier ervan! Groet, Matthijs

Leuk verhaal en een prachtige horloge.

Brasso om krasjes te verwijderen werkt overigens ook goed hoor, het is even poetsen maar het resultaat is er dan ook naar.

Leuke review en een tikkie jaloers :wink:

HamiltonOmega-fan Schreef:

Leuke review en een tikkie jaloers :wink:

+1 en zet 'm eens op een mooie matzwarte croco!

Van harte en veel draagplezier.

W & V is een meer dan uitstekend adres.

Brutus Schreef:

HamiltonOmega-fan Schreef:


Leuke review en een tikkie jaloers :wink:

+1 en zet 'm eens op een mooie matzwarte croco!

Van harte en veel draagplezier.

W & V is een meer dan uitstekend adres.

n.b.: i.v.m. onnodige slijtage s.v.p. niet te lang mee doorlopen zonder dat ie een beurtje heeft gehad.

Brutus Schreef:

Brutus Schreef:


HamiltonOmega-fan Schreef:



Leuke review en een tikkie jaloers :wink:

+1 en zet 'm eens op een mooie matzwarte croco!

Van harte en veel draagplezier.

W & V is een meer dan uitstekend adres.

n.b.: i.v.m. onnodige slijtage s.v.p. niet te lang
mee doorlopen zonder dat ie een beurtje heeft
gehad.

Ja, bedankt voor de tip! Ik denk alleen dat hier geen haast bij is gezien het feit dat hij regelmatig loopt, zga geen afwijking, en een gangreserve van een ruime 48 uur nog heeft. Of zit ik er naast en moet er wel snel een service komen en kan ik hem tot die tijd het beste zo min mogelijk dragen?

Mijn beste,

Een energiek verhaal met kleurrijke foto’s van een memorabel horloge!!
Geniet er van.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Erg mooi horloge :slight_smile: Brasso en een oude theedoek werkt erg goed bij plexiglas, ik zou wel uitkijken voor de datumloupe en de rand van het glas, dat de randen niet te glad gepoetst worden.

Als je bij een betrouwbare horlogemaker bent om de kast te laten bijwerken, gelijk ff op het meetapparaat in de diverse standen laten opmeten.
Hij kan dan beoordelen of het horloge “verse” olie behoeft.
Met dit soort mooie aankopen, zou ik liever op safe spelen.

In tegenstelling tot het verderop genoemde Brasso, gebruik ik meestal Silvo/ziverpoets. Da’s net ff wat fijner van structuur en geeft daardoor een wat gladder glasoppervlak.
Uiteraard moet je door de fijnere structuur wel ff wat langer polijsten.

Kijk overigens goed uit dat je de koper- of zilverpoets niet te uitbundig gebruikt op plaatsen waar het tussen het glas en de kast door kan sijpelen.
Het goedje kan dan je wijzerplaat aantasten.
Dus gewoon ff voorzichtig deppen op een katoenen doekje en gaan polijsten.

Dat oude Tudor logo, MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIIIIIIIIIIIII

Jos M Schreef:

Dat oude Tudor logo,
MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOIIIIIIIIIIIII

+1, helemaal mee eens:+

Brutus Schreef:

Als je bij een betrouwbare horlogemaker bent om de
kast te laten bijwerken, gelijk ff op het
meetapparaat in de diverse standen laten opmeten.
Hij kan dan beoordelen of het horloge “verse” olie
behoeft.
Met dit soort mooie aankopen, zou ik liever op
safe spelen.

In tegenstelling tot het verderop genoemde Brasso,
gebruik ik meestal Silvo/ziverpoets. Da’s net ff
wat fijner van structuur en geeft daardoor een wat
gladder glasoppervlak.
Uiteraard moet je door de fijnere structuur wel ff
wat langer polijsten.

Kijk overigens goed uit dat je de koper- of
zilverpoets niet te uitbundig gebruikt op plaatsen
waar het tussen het glas en de kast door kan
sijpelen.
Het goedje kan dan je wijzerplaat aantasten.
Dus gewoon ff voorzichtig deppen op een katoenen
doekje en gaan polijsten.

Dankjewel voor de tip, Brutus! Had de foto’s van de vorige meeting waarop je vintage collectie al bewonderd, duidelijk waar deze praktische tips vandaan komen!:smiley:

Ik zal komend weekend “even” langs W&V gaan, alles laten meten en een over-de-top volledige service uit laten voeren!

Helemaal goed! (tu) Ik heb zijn datumloze broertje gehad. Perfect horloge:

http://www.flickr.com/photos/64726013@N04/7208070926/

Veel plezier ervan!

JackW Schreef:

Helemaal goed! (tu) Ik heb zijn datumloze broertje
gehad. Perfect horloge:

http://farm8.staticflickr.com/7233/7208070926_a5b8
af4160_z.jpg

Veel plezier ervan!

Dankjewel!:+

Hij is mooi! (en vraagt om betere foto’s)
Ik heb een Tudor sub, van 1990, ook een fijn horloge. Heel veel plezier met deze mooie(tu)

malus65 Schreef:

Hij is mooi! (en vraagt om betere foto’s)
Ik heb een Tudor sub, van 1990, ook een fijn
horloge. Heel veel plezier met deze mooie(tu)

Ja! Klopt, af en toe zie ik jouw blauwe sub voorbij komen! Die foto’s met debij erop zijn prachtig (als ik me nu niet vergis met een ander lid)!

Klopt, die is van mij:) Fijne klok, mooi formaat voor de niet-te-grote-pols, net als die van jou(tu)

Bedankt voor alle positieve reacties!

Net had ik gebeld met Wesselink & Vreeker, ik ben van plan daar morgen heen te gaan. Zij konden alleen niets aan de rek in de band doen, volgens meneer kan dat misschien ergens is china gebeuren tegen veel betaling.

Weet iemand hoeveel zo een grapje kost? En ik heb net op de baai gekeken naar andere banden, alleen die zijn ook zeker niet goedkoop (~200,-) en dan heb je niet eens garantie dat het een goede band is (cq hoeveel speling daar in zit)!

Dus is er een andere oplossing, iemand binnen nl die de band kan repareren? Een juwelier met jaren 60 rolex banden? Of toch maar opsturen naar china?