Afgelopen week was het dan zover, het pakketje was eindelijk binnen!
Allereerst mijn excusses voor de belabberde foto’s, maar ik hoop dat jullie zo toch een indruk krijgen:)-D
Mijn voornemen was om gelijk een post te maken, maar helaas is hier wat tijd tussen gekomen:# Maar beter laat dan nooit!
Goed, terug naar vorig week woensdag:P
Het duurde, zeker voor mijn gevoel, een eeuwigheid om van Canada naar het barre Nederland te komen, maar dat mocht de pret niet bederven.
In het pakketje zat een Tudor Prince OysterDate referentie 7996/0.
Prachtig klokje, imho, met de originele band, kast, wijzers. Schitterend:~
Natuurlijk lug-holes, prachtige kast vorm met subtiele rondingen en als “kers op de taart” sexy plexi
Na de snelle kiekjes en eerste indruk, kwam ik op het idee om de tijd gelijk te zetten (dat vergat ik in al mijn enthousiasme bijna, haha).
De datum en tijd goed zetten moest gebeuren zonder snel verstel mogelijkheid voor de datum. Dit was dus draaien van de 6e naar de 31e, en dat duurde langer dan ik had verwacht!:+
Leuk detail is dat de even data rood gekleurd zijn, en de oneven data zwart.:#
Toen de tijd eindelijk goed stond even een wrist-shot maken. Met zijn bescheiden diameter (geloof 34mm, maar heb dit nog niet gemeten) past hij best prima op mijn bescheiden pols!
Nu was het tijd om te kijken uit welk jaar hij komt via het serienummer (bedankt JackW!!) en wat het referentienummer is.
Hiervoor ging eerst de band eraf.
Daarna het vuil weghalen, en dit was niet weinig:D
Waarna het referentienummer 7996/0 tevoorschijn kwam, en het serie nummer 64XXXX. Volgens de link van JackW, http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=52882, komt het horloge uit 1968, 44 jaar aan stof en vuil heb ik dus weggehaald:+
Even een bijzonder wrist-shot tussendoor!
Zoals te zien is heeft het klokje de nodige krasjes en ik was bang dat het uurwerk er ook niet al te best aan toe zou zijn. Gelukkig was dit niet zo, naar mijn verbazing is de afwijking slechts +10 seconden per dag::o
De krasjes op het glaasje vind ik wel jammer net zoals de vele rek in de band. Zoals eerder vermeld had ik afgelopen week niet echt veel tijd om naar een horlogemaker te gaan, maar op internet kwam ik berichten tegen dat tandpasta ook licht polijstend zou werken!
Onder het mom van “baat het niet, dan schaadt het niet” toch maar gaan proberen, en na 3 minuutjes was er toch resultaat zichtbaar.
Hier nog even een laatste wrist-shot van een paar minuten geleden (waarop de verminderde krasjes niet echt goed zichtbaar zijn…)
Zoals misschien wel te lezen was, ben ik erg blij met mijn nieuwe aanwinst! Ik zoek echter nog een goede horlogemaker/service center om de kast misschien licht te polijsten, het uurwerk nakijken, oliën, afstemmen, het glaasje weer krasvrij maken en hopelijk ook de rek uit de band kan halen(?).
Ik heb gehoord dat W&V in Alkmaar geweldige service heeft, maar uit persoonlijke kringen heb ik tips gekregen om hem misschien op te sturen naar Tudor zelf (misschien iets duurder, maar wel met garantie…?).
Ik weet dat hiervoor eigenlijk ook het forum ervaring met (ver)kopers is, maar ik hoop dat via deze weg ik wat tips kan krijgen!
In ieder geval, bedankt voor het lezen:DX(
Mauzer