Geen nieuwe aanwinst van een “edel” merk, waarvan het bandje alleen al veel meer kost dan dit hele klokje…
Op e-Bay kwam ik deze Seagull ST5D tegen die ik gewoon niet kon laten gaan…
Mijn Dong Feng en andere Seagulls konden best wat gezelschap gebruiken
Het is een klokje uit begin jaren '70, met volgens de wijzerplaat 29 jewels in het uurwerk, maar volgens doorgaans welingelichte bronnen zijn het er in werkelijkheid 28… Nog steeds veel, vind ik
Het is een versie van het bekende ST5 uurwerk van Seagull.
De staat is quasi-NOS.
Ik zou wat advies heel erg op prijs stellen over het bandje.
Ik weet niet zo goed wat passend zou zijn voor deze Seagull.
Staal of leer? Lug-breedte is 18 mm.
Over 't algemeen zie je deze klokjes met een “gewoon” zwart leren (of neppa) bandje, maar dat vind ik eigenlijk wat saai en ik zie hier vaak geweldig geslaagde combinaties voorbij komen.
Voor deze Seagull zoek ik ook nog een geschikte band:
Ik heb deze al aan een NATO-bandje gehad, maar daar zie ik de grap niet zo van en nu zit hij aan een echt kippenlederen whatever-bandje omdat ik hem anders niet kan dragen…
Vast bedankt voor eventuele reacties!
Qua banden zou heel veel kunnen. Een mooie bruine band zou mijn voorkeur zijn en af en toe afwisselen met een blauwe band waarvan de kleur terugkomt in je wijzerplaat.
En daar ben ik het dus helemaal mee eens. Maar ja… het is een re-edition. Om die nou meteen te oversizen is misschien teveel gevraagd. Maar toch wil ik hem graag hebben. Ik ben goed op weg om een chinese collectie te krijgen dus deze moet ik ook hebben!
Ik heb ook al drie Sea Gulls en één Dong Feng…
Ik weet eigenlijk niet precies waarom, maar ik vind ze om één of andere reden kennelijk interessant, die Chinezen
Deze re-issue is wel heel mooi, maar toch ook wel weer € 450,-
Ik heb ook al drie Sea Gulls en één Dong Feng…
Ik weet eigenlijk niet precies waarom, maar ik
vind ze om één of andere reden kennelijk
interessant, die Chinezen
Deze re-issue is wel heel mooi, maar toch ook wel
weer € 450,-
Je bent niet de enige die ze leuk vindt
Die re-editie kun je voor pakumbeet €150 wel vinden hoor.
Voor wat betreft de banden, deze modellen kunnen heel veel hebben. Ik heb ze aan allerlei soorten hangen. Mijn ST5D zit aan een vrij heftige op het moment:
Die 1963 airforce watch ziet er wel leuk uit!
Mooie retro, … maar 339 dollar voor een
Chinees?! Is dat het waard? Blijft het uurwerk het
doen?
Die van mij is inmiddels een jaar of drie oud. Prima uurwerk, maar ik behandel hem wel voorzichtig. Het eventuele risco zit hem niet zozeer in het uurwerk zelf alswel in het beschadigen van de pushers en schroefkroon. En $339 is hij zeker waard, alhoewel je hem voor beduidend minder ook kan kopen: http://www.watchunique.com/index.php/featured/1963-air-force.html
Dat is imho ook nog de mooiste versie, Martin…
Is deze met de “display caseback”?
Het is natuurlijk altijd leuk het uurwerk te kunnen zien, maar zo’n inscriptie als op de dichte bodem heeft ook wel wat.
Wat een dilemma’s 8-B
Ik heb trouwens gisteravond nog een zwarte Seagull gevonden en gekocht, naar aanleiding van de foto die je hierboven postte.
NOS, volgens de verkoper.
Nu ga ik bandjes shoppen en dan, als de hele Seagull familie aan banden is gelegd, een groepsfoto maken.
Dat is imho ook nog de mooiste versie, Martin…
Is deze met de “display caseback”?
Het is natuurlijk altijd leuk het uurwerk te
kunnen zien, maar zo’n inscriptie als op de dichte
bodem heeft ook wel wat.
Wat een dilemma’s 8-B
Ik heb trouwens gisteravond nog een zwarte Seagull
gevonden en gekocht, naar aanleiding van de foto
die je hierboven postte.
NOS, volgens de verkoper.
Nu ga ik bandjes shoppen en dan, als de hele
Seagull familie aan banden is gelegd, een
groepsfoto maken.
Zeker doen! Ik zal ook weer eens een groepsfoto fabrieken, ik vrees alleen dat mijn fototentjes te klein is