Na een hele herindeling van mijn verzameling begint deze nu eindelijk zijn gewenste vorm te krijgen. Enorme afbouw van het aantal stukken en slechts een paar (voor mij) meesterwerkjes…
Bij deze de laatste aanwinst:

Meistersinger Unomatik 45mm
Na een hele herindeling van mijn verzameling begint deze nu eindelijk zijn gewenste vorm te krijgen. Enorme afbouw van het aantal stukken en slechts een paar (voor mij) meesterwerkjes…
Bij deze de laatste aanwinst:

Meistersinger Unomatik 45mm
mooi hoor (tu)
alleen ik kan niet wennen aan het 1 wijzer systeem 
heb het geprobeerd, maar blijf het lastig vinden
Vind hem zonder die gangreserve indicator mooier maar dat mag de pret niet drukken, is nog steeds een fraaie klok. Vele plezier ermee!
Hmm hoe moet ik hier de tijd vanaf lezen?
Edit, ik weet het al
op jou horloge is het nu 5 voor 11, prachtig zeg
Gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst(tu)
Heb deze variant zelf ook even overwogen maar 45 is te groot voor mijn pols, ik heb uiteindelijk gekozen voor de 1z zonder gangreserve aanduiding.
Mijn beste,
Tja, eens komt de tijd dat je, je horlogeverzameling onder de loep legt en tot de conclusie komt hoe zich de verzameling verder zal ontwikkelen.
Doch dat de Meistersinger een blijver zal zijn, dat staat buiten kijf.
Een kloeke automatische klok. Maar dan wel een van een fascinerende schoonheid welke je met de regelmaat van de klok, met veel plezier, op je horloge doet kijken om er de juiste tijd mee af te lezen.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit kordate horloge.
Orologio Signaturis Temporis.
Ja, een prachtig horloge! Dat mijn collectie eens een dergelijk éénwijzerig exemplaar zal bevatten, is zeker.
Heel veel draagplezier gewenst!
Hallo,
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst:~
Meistersinger staat ook bij mij op de shortlist. Het zal helaas nog wel een tijdje duren:(
Veel draagplezier toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Herman
Voor degenen die dit model in gedachten hebben… Dit is een uitlopend model. Ik had de laatste kast die vanuit Meistersinger wordt geleverd naar Nederland. Wel zijn er nog enkele kasten met een beige wijzerplaat van dit type op voorraad. (vernomen van de juwelier, maar ga ervanuit dat dat klopt) Dit geldt overigens alleen voor de 45mm… De 43mm Unomatik is de vervanger van deze 45mm
Wel grappig om te lezen dat er verschillende meningen zijn. Bij mij valt namelijk een meistersinger weg op mijn pols, dus was ik sowieso op zoek naar een wat dikker uurwerk (deze valgranges) en een kast van ongeveer 45mm… Hij kan wel kleiner, maar dan moet ie wel dikker zijn.
Voor mij was dit dus eigenlijk de enige juiste meistersinger. Vond zelf dan ook de toevoeging van de gangreserve wel mooi eigenlijk. Maar ik kan me voorstellen dat de opmerking gemaakt wordt dat een meistersinger zo leeg mogelijk moet zijn!
Tipje van de sluier… Schijnt in Basel zelfs een 50mm Meistersinger bekend gemaakt te worden… Mij wat te groot, maar ben wel benieuwd…
Mooie horloges die MeisterSinger’s
Mooi! Die geblauwde wijzers staan hem erg goed (tu)
Veel draagplezier gewens,
Martin
Ik vind 'm heel mooi, de gangreserve houd toch het geheel in evenwicht, iets wat je vaak bij (ook veel duurdere) merken fout ziet gaan. En toch is het een horloge gebleven waarvan je de tijd afleest met slechts 1 wijzer.
Van harte, hij is heel mooi.
ps. hoe zit het met de jacht op de Limiteds van dit forum?
Gefeliciteerd met dit apart horloge(tu)
Veel plezier met de aanwinst!
Erg mooie Meistersinger!
Van harte gefeliciteerd