Soms heb je van die kleine impulsaankopen waar je net zo blij van wordt als van een grote dure aanschaf met veel voorbereiding. Ik ben al een tijdje op zoek naar een ultradun en minimalistisch horloge. Beetje de stijl van een Patek Calatrava; ultra dun, liefste geen datum en geen secondewijzer en voor de verandering mag het ook quartz zijn. Echt minimalistisch en vooral platter dan plat.
Loop ik opeens zo tegen… een Swatch aan. Natuurlijk, het is geen Patek, in de verste verte niet. Maar plat en minimalistisch is die wel. Deze Swatch Skin Black Classiness is maar 3,9 mm dik en weegt praktisch niks. Mooie klassieke uitstraling met diepzwarte wijzerplaat, minimalistische transparante kast en een werkelijk zijdezacht zeer dun siliconen bandje. En ook grappig, een minutenwijzer die je echt per minuut ziet verspringen. Deze Skin staat in het buitenland vaak te boek als Unisex met 34 mm, hier in Nederland alleen als dameshorloge. Whatever.
Het is mijn eerste Swatch, een bijzondere ervaring om zo’n Swatch Store binnen te lopen. Beetje Apple Store-achtig gevoel kreeg ik er gelijk van, je wordt direct het Swatch wereldje ingezogen.
Maar wat mij ècht verbaasde was de Dr. Swatch kaart: ontvang voor een willekeurige oude afgeragde Swatch klok een volledige full service - gratis en voor niets. Polijsten van het glas + een nieuwe batterij + een horlogebandje: gratis. Je hebt geen bonnen of iets nodig, binnenlopen met een oude Swatch is genoeg. Briljant, dat heet klantenbinding.
Beste heren en dames van Rolex, Omega of Patek,
Doe mij graag ook zo’n service…
Thnx. Deze Swatch Skin is een blijvertje. Het blijkt zelfs in de prijzen te zijn gevallen als het dunste kunststof horloge ter wereld, volgens het Guinness World Record boek. Ook leuk: deze klok is echt compleet stil. De wijzer verspringt 1x per minuut en tikt ook alleen 1 x per minuut. Echt apart.
@marnix.moed Die Dr. Swatch actie is iets wereldwijd alleen op bepaalde dagen.
En je hebt die kaart niet nodig, iedereen mag binnenlopen met een oude Swatch, geen bonnen nodig.
Dus tip voor iedereen die nog een oude Swatch heeft liggen: go! Glas polijsten, nieuwe batterij en nieuwe band gratis. Blijf het een ongehoord strakke actie vinden.
Thnx. Deze Swatch Skin is een blijvertje. Het
blijkt zelfs in de prijzen te zijn gevallen als
het dunste kunststof horloge ter wereld, volgens
het Guinness World Record boek. Ook leuk: deze
klok is echt compleet stil. De wijzer verspringt
1x per minuut en tikt ook alleen 1 x per minuut.
Echt apart.
@marnix.moed Die Dr. Swatch actie is iets
wereldwijd alleen op bepaalde dagen.
En je hebt die kaart niet nodig, iedereen mag
binnenlopen met een oude Swatch, geen bonnen
nodig.
Dus tip voor iedereen die nog een oude Swatch
heeft liggen: go! Glas polijsten, nieuwe batterij
en nieuwe band gratis. Blijf het een ongehoord
strakke actie vinden.