Nieuwe aanwinst .....van mijn geloof gevallen

Er zijn van die momenten dat ik van mijn geloof afval. Vorige week was er zo’n moment.
Ik ben normaal gesproken geen liefhebber van vintage horloges. De reden is simpel, ze zijn vaak beschadigd en te klein. Alhoewel er ongetwijfeld mooie tot zeer mooie uurwerken in kunnen zitten, zegt mij dat niet zoveel, omdat je er nooit iets van zien. Openmaken doe ik niet, behalve voor het verwisselen van een batterijtje.
Ik ben dus veel gevoeliger voor de buitenkant, want die je uiteindelijk het meest.

Ik kan beslist niet tegen beschadigingen, want dan is voor mij de lol er gauw af.
Dat is een van de redenen waarom ik nagenoeg uitsluitend nieuw koop.

Vorige week was er dus zo’n uitzondering.

Ik zag een vintage Omega Seamaster te koop. Deze zag er nog zo goed uit, dat ik overstag ging en deze heb overgenomen van Peter(2006).

De volgende gegevens even van Peter geleend:

Omega Seamaster ST 166.0110

Caliber 1002 (automaat).
Diameter 39 mm. zonder kroon.
De Omega is in een erg nette staat,originele Omega kroon met logo,stalen schroefdeksel met Seamaster logo, krasvrij mineraal glas,
kast is 14K gold-plated (40 mic.) loopt perfect op tijd er zit een mooie leren Morelatto leren band op.
Het originele Omega kaartje zit erbij met kastnr. en calibernr.
Bouwjaar tussen 1971 t/m 1976.

Op mijn wishlist stond nog een Omega Seamaster, maar één van de reden waarom ik dit steeds heb uitgesteld is, dat ik vind dat al die modellen tegenwoordig allmaal op elkaar lijken, m.a.w. ik vind ze niet zo uniek meer. Maar misschien schop ik met het bovenstaande wel heilige huisjes in. Is niet de bedoeling, want dit is een persoonlijke mening.

Kortom, deze Seamaster voldoet geheel aan mijn wensen en verwachtingen en ik bezit nu tevens een vintage. Peter bedankt.

P.S. ik leen ook nog even een foto van je. Zal binnenkort eigen foto’s maken.

Heel begrijpelijk dat je deze klok hebt aangeschaft. Ik moest me ook inhouden om niet een PB te sturen toen ik hem zag. Heel veel draagplezier!

mooi ! veel plezier ermee.

Nou en of dit een mooie aanwinst is! Ik wens je veel draagplezier met dit fraaie horloge!! (tu)(tu)

Ik ben persoonlijk ook niet zon’n “vintage” liefhebber, maar dit is wel erg mooi hoor, heel begrijpelijk dus :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Ik ben blij dat hij bevalt want dat is het belangrijkste.

Mooie foto trouwens (tu)

Mooie foto van een prachtig horloge! Geniet ervan!

Geweldig horloge, plezier ermee!

Van harte met deze aanwinst.

Er is helemaal niets mis met vintage, sterker nog… de laatste jaren is retro weer helemaal Hot.

Bovendien… Kwaliteit is tijdloos, toch??

Erg mooi horloge hoor ! En dat meen ik.
Persoonlijk hou ik wel van vintage horloges, maar bv. 36 mm ( wat ze dikwijls zijn ) vind ik toch ook ietwat aan de kleine kant.

Maar veel hangt af van de optiche look: een zware bezel gaat een klein horloge NOG verkleinen bv.

De Seamasters van Omega ( en die reeks is bijna eindeloos - ook in quartz ) vind ik haast allen zeer geslaagd.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst !!!

mooie Omega! Snap niet waarom Peter al die mooie horloges weer verkoopt;)
Veel plezier er mee.

Groet,
Arno.

Hoi Ed,

Een prachtig exemplaar, gefeliciteerd. Iedereen zou tenminste één vintage Omega moeten hebben…

Groeten,

Martin

Toppertje , zou ook wat voor mij zijn.
Veel plezier ermee
gr. Edward

Mooi hoor!
En zeg nou zelf: zo’n doorleefd stukje vakwerk is toch veel mooier dan een zielloos stuk japans blik!

Hij is mooi Ed, en goed dat je ook voor vintage bent gevallen. Hopelijk volgen er nog meer. :wink:

Iedereen bedankt voor de hartelijke reacties. Het is in ieder geval een stimulans om toch ook de vintage horloges te blijven volgen.

Ik ben dan ook zeer verguld met deze aanwinst en wie weet volgen er wel meer.

Gefeliciteerd met deze mooie Omega, Ed. Heel fraai(tu)!