Nieuwe aanwinst. Vector Luna Smartwatch

Van de week toch maar een keer een Smartwatch besteld en gisteren binnengekomen.
Heb lang zitten twijfelen omdat, te duur, niet mooi, etc.

Ik heb gekozen voor een Smartwatch met een monochroom scherm met een paar basisfuncties.
Wilde geen uitgebreid iets hebben en geen horloge waar je met je vingers op het scherm moet vegen etc.

De Vector Luna Smartwatch is een solide prima afgewerkt horloge en voelt net zo aan als een traditioneel klokje.
Het edelstalen bandje is uitgevoerd met een vlindersluiting.

Er kan van wijzerplaat gewisseld worden zodat je de ene dag met een Rolex omloopt en de andere dag met een TAG Heuer :slight_smile:
Ook kan je sommige wijzerplaten zelf aanpassen met bijvoorbeeld de datum erop, temperatuur, batterij niveau, etc.
Al met al valt het me tot nu toe niks tegen.
Op het moment dat je op je telefoon wat veranderd dan zie je het direct op je horloge mee veranderen.

Horloge is compatibel met iOS, Android en WindowsPhone.
Het koppelen stelt geen fluit voor en is in een paar seconden gedaan.
Van belang is dat eerst de app word geïnstalleerd op de Smartphone.
Na het koppelen gaat hij vanzelf het horloge bijwerken met de laatste software.

Berichten komen prima door op het goed afleesbare schermpje.
In het donker volstaat een keer met de pols bewegen zodat de backlight vanzelf aanspringt.
De batterijduur zou ongeveer een 30 dagen moeten zijn.
Opladen gaat overigens zeer snel door het magnetisch meegeleverde kabeltje.

Ik moet zeggen dat hij zeer goed verpakt zit in een mooie verpakking met magnetische klepsluiting welke open gemaakt moet worden door het draadje los te draaien.
Hebben ze leuk bedacht.

Heb hem nu ongeveer een dag gedragen en hij bevalt me prima.
Denk dat het wel een blijvertje gaat worden.
Valt me op dat ik nu niet meer constant naar mijn telefoon hoeft te grijpen. :grinning:
Je voelt een kleine trilling aan de pols en er is een berichtje binnen.

Resumerend, mooi solide edelstalen horloge met leuke basisfuncties en een lange batterijduur.
En niet te vergeten, ook nog betaalbaar.

Groeten, Leo

3 likes

Die lange batterijduur is alleszins al mooi meegenomen, ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen met deze Leo, alvast veel draagplezier toegewenst met je Vector Luna.

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze Contemporaine verworvenheid.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Hè bah…

Waarom bah?

Was een beetje flauw bedoeld. Ik, en ik denk velen met mij, vind(en) een smartwatch geen “watch”… Hoewel ik ze soms wel interessant vind zal ik ze daarom ook nooit dragen denk ik.

Gun je jouw plezier uiteraard wel :slight_smile:

Dacht hetzelfde maar toch eentje aangeschaft om eens te kijken hoe of wat.
Moet zeggen dat het me op zich wel bevalt tot nu toe.
Het draagt niet vreemd aan de pols.
En, valt me echt op, ik pak niet iedere keer de telefoon als er een mailtje of andere berichtje binnenkomt.
Kijk nu op mijn klokje. :grinning:
Het is net als met de eerste LCD horloges vroeger, ff wennen.

Volgens Wikipedia is een Smartwatch een type polshorloge dat niet alleen dient als uurwerk maar ook een reeks andere functies heeft. Smartwatches zijn vergelijkbaar met elektronische handapparaten zoals een smartphone, maar worden aan de pols bevestigd.

Zolang je er maar niet in gaat praten, want dat is zoooo jaren 80. Bovendien, onze Opel Astra station komt vast niet vanzelf :wink:

Haha, ja ik ga het zo proberen.
Uuuh nee er gebeurt niks, zo smart is ie toch weer niet dan.:confused:

Groeten, Leo

Update.
De Vector Luna doet het prima en alle berichtjes komen netjes op het scherm binnen.
Even een keer met de pols schudden en weg berichtje.
In het donker eveneens schudden met de pols en de backlight gaat aan zodat hij prima afleesbaar is.
Er zit nog ruim voldoende batterijstroom in en zit nog tegen de 80% aan.

Heb hem inmiddels wel te koop staan (op Marktplaats) omdat ik hem toch te groot vind en ietwat te dik.
Ben een Oriënt Bambino gewent en die zijn lekker plat.

De Vector Luna is een waardige opvolger van de Pebble Smartwatch en qua materiaal gebruik en batterijduur zekers beter.

1 like

Wat kost ie? Ik zit alweer met een half oog te gluren naar een smartwatch namelijk.

Heb een moto360 gehad maar ik kon niet wennen aan een accu die maar 2 dagen meeging.

Ik heb je een pb-tje gestuurd.

Groeten, Leo

Update.
De Vector Luna heb ik inmiddels verkocht via Marktplaats.
Het was een prachtige klok met leuke functies maar hij was me toch ook te groot.

Groeten, Leo.

p.s.

Allemaal de beste wensen en een Goed en Gezond 2017.