Nieuwe aanwinst...veel fotos

Mijn collectie is aan voortdurende veranderingen onderhevig. Ik betrapte mezelf erop dat ik eigenlijk te veel één kant op ging. Een groot deel van mijn verzameling betrof uitsluitend duikers met een “submariner” uitstraling. Toen ik ging informeren naar een Longines Hydroconquest zat ik eigenlijk weer naar een soortgelijk horloge te kijken. Ik heb me nu voorgenomen om toch wat meer diversiteit na te streven. Er zijn er weer een aantal van baasje veranderd en er is iets heel moois onderweg maar daar komt nog meer over. Ik had nog iets over van mijn budget en heb mijn oog laten vallen op deze klok. Het merk heb ik al eerder gehad maar dit was ook weer een sub-“kloon”. Gelukkig is die in goede handen bij Chris (Morse) Het is de Vostok Europe Mryia geworden. Het horloge is vernoemd naar de Antonov 225 het grootste vliegtuig ter wereld. (tot nu toe dan) De bezel is draaibaar en geïnspireerd op de motoren van het vliegtuig. Leuk detail is het vliegtuigje op de secondewijzer. Er zit een mooie glasbodem op met gegraveerde teksten. Dit is no. 516 van de duizend uitgegeven modellen. Ik weet niet of je daar veel waarde aan moet hechten maar het is gewoon een zeer mooi horloge met een aparte uitstraling. Ik ben er erg blij mee. Aanschouw de fotos en oordeel zelf. (De laatste foto is van het net geplukt omdat ik hem zo mooi vond.)





gefeliciteerd !

op de internet afbeelding lijkt de rotor zwart en op je eigen foto gewoon staal kleur.

ben trouwens benieuwd hoe het uurwerk houd.

mooi horloge met een leuke geschiedenis veel draagplezier gr hans

De andere kleur van de rotor komt door de lichtval. Er zit een zoort golvend relief op de rotor die dit effect geeft. Over het uurwerk kan ik niet heel veel vertellen. Mijn vorige Vostok liep perfect. Maar misschien dat Morse hier iets meer over kan vertellen.

Mooie klok met leuke details.

Veel draagplezier!!

Ben benieuwd naar wat nog onderweg is…

Groeten,

Ron.

Zeer mooi! Maar uhhh…“laatste aankoop van het jaar” lukt niet echt he? :stuck_out_tongue:

diabloNL Schreef:

Zeer mooi! Maar uhhh…“laatste aankoop van het
jaar” lukt niet echt he? :stuck_out_tongue:

Nee idd ik heb me er maar bij neergelegd. :wink: Enne zolang mijn hobby financieel beheersbaar blijft ga ik gewoon door.

tof hoor, vooral de 3 en de 9 lekker groot

Dit is inderdaad een mooie klok, Dreski! (tu)
Overigens heb ik 'n keer naast een An-225 gestaan, maar ik zie niet zoveel overeenkomsten met jouw horloge! :wink:

Hoi Dreski,

Een fraai exemplaar, gefeliciteerd. Ik begrijp goed wat je bedoelt met de neiging dat een collectie een bepaalde richting opgaat, ik heb dat ook met duikers op het moment.

En met die Vostok heb je (weer) een goed klokje te pakken, ik draag de mijne toevallig vandaag weer voor het eerst in een maand ofzo. Volgens mij zit er hetzelfde (GMT) uurwerk in.

Veel draagplezier,

Martin

Mooie klok dreski, gefeliciteerd! Zou ook makkelijk mijn keuze kunnen zijn. Wijzers (vooral de seconde!!) zijn supermooi en de bezel is ook bijzonder apart.

Hoe werkt die day/night-indicator precies?

Gaaf hoor dat vliegtuigje op de sec wijzer.
en zo’n day/night indicator zie ik ook voor het eerst welke kleur heeft ie als het nacht is?

Paul G. Schreef:

Dit is inderdaad een mooie klok, Dreski! (tu)
Overigens heb ik 'n keer naast een An-225 gestaan,
maar ik zie niet zoveel overeenkomsten met jouw
horloge! :wink:

Het vliegtuigje aan de secondenwijzer is toch echt de Antonov van boven af gezien. Het is natuurlijk wel schaal 1:1000000000000000000000000. maar toch.:wink:

Ieder horloge heeft zijn verhaal natuurlijk en die zijn soms leuk. De reden om hem aam te schaffen was zijn uiterlijk en niet het verhaal erachter.

Wanneer de indicator rood is is het daglicht. Om een uur of 19.00 verschuift ie naar zwart. Beetje overbodig want hij heeft ook een 24 uurs aanduiding. Maar dit is een feauture wat in bijna alle Vostok Europe modellen zit en het is wel grappig.

zwart eric. Zie de post boven.

Wat is nou het verschil tussen “Vostok” en “Vostok Europe”. Ik heb het proberen op te zoeken op Google maar kan niet echt wat vinden.

Mooi horloge en prachtige foto’s!

Geniet ervan en draag het horloge in blakende gezondheid!

Vostok Europe is speciaal voor de Europese markt ontwikkeld. De afwerking is mooier dan die van de “gewone” Vostoks. Vostok Europe bestaat sedert 2004. Dit vond ik ook. "The Vostok-Europe brand of watches debuted in 2004 and are aimed at the Western European market. These watches are assembled by the Koliz Company of Vilnius, Lithuania using movements manufactured in Russia by Vostok Watch Makers, Inc.

Vostok-Europe watches, due to their materials and finishing, cost several times the amount of an “ordinary” Vostok, but they have higher quality."

Er zijn een heleboel nieuwe modellen uit. De Maxim Gorky is ook erg mooi maar voor dat geld zou ik hem niet aanschaffen. Een hele zwarte Arktika lijkt me ook mooi. Ik heb nog geen rechthoekig model dus wie weet. Kijk hier maar eens. http://wereldhorloges.nl/producten/4

Mijn beste,

Wat een voortreffelijk horloge is dit. Proficiat!!
Een fraai design met een aantal praktische toepassingen welke dit horloge een extra dimensie geven.
En natuurlijk niet te vergeten het leuke detail van het vliegtuigje op de secondewijzer.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit vliegensvlugge horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

dreski Schreef:

Vostok Europe is speciaal voor de Europese markt
ontwikkeld. De afwerking is mooier dan die van de
"gewone" Vostoks. Vostok Europe bestaat sedert
2004. Dit vond ik ook. "The Vostok-Europe brand of
watches debuted in 2004 and are aimed at the
Western European market. These watches are
assembled by the Koliz Company of Vilnius,
Lithuania using movements manufactured in Russia
by Vostok Watch Makers, Inc.

Vostok-Europe watches, due to their materials and
finishing, cost several times the amount of an
"ordinary" Vostok, but they have higher quality."

Er zijn een heleboel nieuwe modellen uit. De Maxim
Gorky is ook erg mooi maar voor dat geld zou ik
hem niet aanschaffen. Een hele zwarte Arktika
lijkt me ook mooi. Ik heb nog geen rechthoekig
model dus wie weet. Kijk hier maar eens.
http://wereldhorloges.nl/producten/4

Dank je voor deze heldere uitleg! Ik vind deze wel heel apart: