Nieuwe aanwinst! Veel horloge v. weinig geld. Een mening aub

Hallo allemaal, mede horloge liefhebbers. Ik heb dit horloge pas gekocht voor ±200euro. Ik vindt 'm ECHT mooi!!! Jullie mening hierover aub. , bvd. : )

http://imageshack.us]
Oh ja, de achterkant is ook ‘open’ kijk maar, en dan ook nog zo geleverd, [img]http://img409.imageshack.us/img409/5020/karthagoazurblau63zm.jpg[/img
ps. In 't echt vindt ik 'm trouwens NOG mooier, echt waar.
Alvast bedankt voor jullie reacties enne…‘goed bezig’ hier.

Sorry, deze hoorde er ook nog bij: 'De achterkant is ook open!!!'
http://imageshack.us][img]http://img415.imageshack.us/img415/8585/karthagoazurblau56us.jpg[/img

Sja, Roebelin & Graef, als je in de “plakmerkenlijst” kijkt zul je zien dat dit merk daarin staat, houdt eigenlijk in dat dit merk een ontwerp van een bekende horlogefabrikant jat, dit namaakt met uurwerkjes uit china en er hun eigen naam op “plakt”, om dit verder voor een veel te hoge prijs weer door te verkopen.

Van de andere kant hoeft er op zich helemaal niets mis mee te zijn, kan hij het supergoed uithouden, mooi de tijd bijhouden, en zolang jij er gelukkig mee bent, wie zijn wij om dat te oordelen?

Top toch… Het belangrijkste is toch wel dat je er zelf heel blij mee bent, wat een ander ervan vindt is totaal onbelangrijk.

En als je mijn mening toch wil weten. Mooie plaat, vooral die Romeinse cijfers, die lijken een beetje op die van een Breitling Crosswind. Big date is ook leuk, maar ik hoop dat ze niet doorlopen tot de 39.

Die balans die te zien is door de wijzerplaat vind ik dus gewoon erg lelijk, daar hadden ze gewoon nog een subdial in moeten doen.

horloge kenners of horloge freaks zullen hier warm noch koud van worden,het valt inderdaad in de categorie plakmerken.

zit wel leuk verpakt met die 2 banden en een handig apparaatje om ze snel te kunnen wisselen

het goede nieuws is dat ongeveer 99% van de mensen geen horloge kenner is, en de meeste zullen het waarschijnlijk wel erg mooi vinden.in ieder geval imposant.

trek je van onze mening maar niet te veel aan, je moet tenslotte ergens beginnen, en om een Panerai, Rolex of Breitling te waarderen moet je zeker eerst wat andere merken geprobeerd hebben.

Tip: voor je volgende horloge misschien eerst even het lijstje plakmerken checken ?

Ik hoop dat je er veel plezier van hebt.

Mvg Dennis.

Hoi Robert,

Van harte met je nieuwe horloge. Het allerbelangrijkste criterium voor aanschaf van een horloge is of je hem zelf mooi vind. In dat geval zul je dit horloge met veel plezier dragen.

Persoonlijk zou ik zelf dit horloge niet aanschaffen. Vooral vanwege de tourbillon look. (de opengewerkte balans met een brug die de schijn moet wekken dat het een tourbillon betreft). Een ander element dat me erg stoort zijn de twee subdials. Deze geven de dagen en de maanden aan. Ook de “net niet” Big Date kan me niet bekoren. Deze stylelementen zijn typisch voor een bepaald uurwerk made in China, die erg veel gebruikt wordt bij replica’s van populaire modellen van grote merken die te koop worden aangeboden in populaire vakantiebestemmingen. Een typische prijs voor deze horloges is (schrik niet) ongeveer 30 tot 50 Euro.

Dit horloge lijkt me qua afwerking en kwaliteit wel wat beter dan de meeste aangeboden replica’s.

Hoe dan ook, jij vind het horloge mooi, en daar gaat het uiteindelijk om. Draag hem in goede gezondheid.

gr,
Hans Mennink

Veel draagplezier, op naar de volgende zullen we maar zeggen :wink:

Coen

Ziet er heel massief uit !
Veel plezier met deze nieuwe aanwinst.

Ben benieuwd hoe je het horloge in de praktijk bevalt. Word vervolgd dus…:D:D

Robert Mollers Schreef:

Hallo allemaal, mede horloge liefhebbers. Ik heb
dit horloge pas gekocht voor ±200euro. Ik vindt
’m ECHT mooi!!! Jullie mening hierover aub. , bvd.
: )
Oh ja, de achterkant is ook ‘open’ kijk maar, en
dan ook nog zo geleverd,
ps. In 't echt vindt ik 'm trouwens NOG mooier,
echt waar.
Alvast bedankt voor jullie reacties enne…‘goed
bezig’ hier.

Thanks guys enne 't is inderdaad geen ‘echt’ merk, zoals de meeste hier zullen dragen, maar toch wel leuk om mee te beginnen. Ik kan jullie mening daarom ook zeker wel waarderen (goed óf slecht) en jullie ‘point of view’ ook zeker begrijpen.
Hopelijk heb ik er over 'n tijdje nog steeds goede dingen over te melden ; P
I.i g. bedankt voor jullie meningen tot nu toe, ga zo door. Ik/wij word(en) er tenslotte alleen maar wijzer van, lijkt me.
Mazzels,
Robert.

Dat ik het niet mooi vind is niet zo belangrijk. Vraag het aan de ander forummers, ik heb waarschijnlijk een paar van de lelijkste horloges van het forum (vinden de anderen). Als jij er maar tevreden mee bent.
Wat ik wel balangrijk vind is dat je door dit soort merken dus gewoon bestolen wordt. Het horloge is niet meer dan 30 euro waard dus heb je er 170 weggegooid. Marktplaats staat vol met dit soort dingen en daardoor is de plakmerklijst ook zo handig. Niet alleen om over smaak of kwaliteit te kunnen discussieren maar om te voorkomen dat je financieel bij de neus genomen word. Voorts is de eventuele doorverkoopwaarde 0. Dus je geld is sowieso weg.
Maar desondanks hoop ik wel dat je er veel plezier van hebt!