Even geleden had ik een topic aangemaakt voor tips van een vintage chrono. Ik was al een tijdje aan het zoeken en uiteindelijk is de zoektocht geslaagd! Wel iets duurder dan het budget, maar wel tevreden.
De afgelopen weken verschillende chrono’s. Meerdere potentiële gezien, maar bij elke had ik twijfel. Of de staat vond ik twijfelachtig of ik twijfelde sterk (wist het eigenlijk wel bijna zeker) dat het horloge niet-originele onderdelen bevatte. Vooral de dial is naar mijn idee een groot probleem.
Vanavond bij Hub Hannemann geweest voor de Yema Yachtingraf. Uurwerk is een Valjoux 7730 en de algemene staat is naar mijn idee erg goed te noemen. Horloge komt uit 1966/1967. Diameter is 39 mm en draagt wel redelijk groot. Ook vrij dik voor een vintage chrono. Ik ben geen kleintje en uit ervaring weet ik inmiddels dat te kleine vintage horloges toch niet passen. Dit horloge kom je weinig tegen. Leuk gepraat en tevreden weer verder.
Het merk Yema bestaat nog steeds! Al is het wat ze nu maken geen schim meer van hun historie. Het merk is meerdere keren overgenomen en dat is er niet goed voor geweest. Ze hebben enkele juweeltjes gemaakt, waar deze er één van is. Hun Daytona vind ik ook erg geslaagd.
Van het bandje, witte stiksel ben ik nog niet helemaal fan. Wil er wel een ander bandje aan gaan zetten. Wat voor bandje zouden jullie kiezen?
Dat is inderdaad een hele mooie, proficiat.
Een origineel rubberen vintage “Tropic sport” bandje zou er het beste bij passen.
Nadeel daarvan is echter dat deze steeds moeilijker te vinden zijn voor een redelijke prijs.
Misschien voor het comfort en het optisch vergroten op een
Fossil onderdoorband zetten ( van de Fossil Coachman ofzo )
geeft tegelijk wat bescherming voor die chronodrukkers.
Ik was niet bewust naar een regatta indicator op zoek, al vind ik het wel geslaagd Ik was op zoek naar een niet al te zeldzaam uurwerk, redelijke diameter zoals dit, 39 mm. Chrono’s uit de 60er jaren zijn vaak een stuk kleiner. Verder dat het horloge origineel is en in vrij goede staat.
Prachtig horloge!
Ik was vroeger meer van leer, maar tegenwoordig verkies ik liever een mooie stalen band.
Op deze zou een rice bead bandje a la Omega wel mooi staan, denk ik,
Heel veel draagplezier!