Ik kwam deze vandaag tegen tijdens mijn rondje langs de rommelwinkeltjes. M’n eerste gedacht was, ‘O, een goedkope duiker uit de jaren zestig/ zeventig’. En dat is het idd ook. Maar eigenlijk vond ik hem toch wel heel leuk. En nu, na het oppoesten van het glasje en het aanhangen van een nieuw bandje vind ik hem geweldig (en met zijn 38mm ex. kroon ook prima te dragen) :)!
Is weer een mooie! Het is -zoals zo vaak- die generieke kast uit de jaren 60/70 waar bijvoorbeeld Aquastar en Dugena ook veel gebruik van gemaakt hebben.
(tu) mooi is die, maar niet duur? Wat is niet duur als ik mag vragen?
Ik kijk ook regelmatig naar vintage duikhorloges, alleen vind het bij de minder bekende merken altijd erg moeilijk in te schatten wat zoiets mag kosten.
Hij’s cool! Ik heb ook een horloge met deze kast gehad: een Hirsch Highland bandje van 20 mm. past er goed tussen, is niet duur en past wel mooi bij zo’n klokje vind ik.
Bedankt voor jullie leuke reaktie’s! Ik heb hem nu twee dagen om en het loopt nog aardig goed ook :)!
@ Martin,
Dat vind ik ook lastig in te schatten. De uitstraling van een horloge geeft vaak de doorslag bij mij. En uiteraard moet de prijs goed zijn. Ik ga op m’n gevoel af maar ook op de kennis die ik heb. Dit horloge kostte me een paar tientjes en was dus geen lastige keuze.
Je kan natuurlijk geluk hebben en een Omega voor een Euro op een rommelmarkt vinden. Wat ik wilde aangeven met deze topic is dat er voor niet al te veel nog best leuke horloges te vinden zijn. En eigenlijk vind ik dit ook de leukste manier om aan een horloge en dergelijke te komen, wanneer het toevallig op je pad komt. Je moet alleen wel zoekende zijn.
Ik was aan het kijken naar een ‘duur’ horloge maar heb dit op de lange baan geschoven na de komst van deze. Voor zolang het duurt uiteraard…