Nieuwe aanwinst: Vintage duiker II

Ik zat op zaterdag op Marktplaats te kijken toen ik een Sabina duiker te koop zag staan. Even kijken… he dat is grappig, het horloge heeft een dieptemeter in het glaasje zitten! Bod gedaan, contact met de verkoper, nog een bod en presto:

Het horloge is tot 20 atmosfeer waterdicht, voor de jaren 1970, waar ik dit horloge op schat, redelijk veel. In de zijkant van het glaasje zit een gaatje waardoor water in een buisje dat in de rand van het glaasje zit verwerkt binnen kan dringen. Hoe hoger de druk, hoe verder het buisje vol loopt en zodra de binnenkant van het buisje nat wordt laat het de rode laag er onder zien. Zo kun je de diepte in dit geval tot meer dan 150 meter meter meten.

Dit is alweer mijn derde horloge met een dieptemeter. Ik ben er erg mee in mijn nopjes!

Deze duikers vind ik nooit op Marktplaats.

Mooi (tu)

Wat voor uurwerk zit er in?

Mijn beste,

Los van het feit dat deze vintage duiker een bijzonder fraai voorkomen heeft, is het een interessante constructie Henrik, dat hoge druk buisje.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral testen (ik zou voorstellen om te beginnen in de badkuip) van deze diepzinnige vintage.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Super!

Jij weet ze ook altijd weer te vinden, hè? :wink:
Deze vind ik helemaal te gek!! (tu)

Erg mooi en bijzonder. Weet je wat voor caliber er in de kast is gemonteerd?

Veel plezier ermee!
Erik

Gefeliciteerd Henrik(tu) Iedereen op dit forum en ver daarbuiten is stink jaloers op jou fijne neus:D

Mooie aanwinst Henrik, weer zo’n bijzondere. Ik neem tegenwoordig niet echt meer de moeite om marktplaats af te speuren, ik word namelijk gek van al die replica’s en andere troep.