Nieuwe aanwinst: Vintage Duiker Part 2

Het begon met het vragen naar kenmerken van Vintage Divers, in dit topic heb ik veel geleerd over de verschillende kenmerken. Vantevoren had ik toen een Lusina gekocht, deze voldeed niet helemaal aan de specificaties, verder op zoek dus.

Toen ben ik de volgende aanwinst tegen gekomen, deze Rodania duiker, deze keer mooi all stainless steel en 20 ATM waterdicht. Ik vermoed dat alleen de kroon ooit vervangen is maar ik heb eigenlijk geen referentie materiaal. Alleen een oranje versie als ik op google zoek, deze heeft dan een compressor kroon, maar dit is dan weer geen compressor kast ?!

Anyway, hierbij 2 snelle fototjes, ben benieuwd naar het commentaar deze keer :smile:

6 likes

Mooie aanwinst Niels, ik heb echt een zwak voor zwarte sunburst wijzerplaten. Als er origineel geen gemerkte kroon op zit (maar weinig merken deden dit) dan is het eigenlijk ook niet zo boeiend als hij maar goed past en dat lijkt zo te zijn.

1 like

Mooi horloge, lelijke gravure :grin:

@dialstatic Ja idd die meerman is niet echt inspirerend :wink:

@HorloG: Hij is verder in top staat, alleen wat veegjes op de plexi. Amplitude is nog bijna 270 en loopt een beetje in de min. Heb hem nog niet open gehad om te kijken wat er in zit. 25 Jewels doet mij een ETA vermoeden?

Hij heeft zelfs nog lume als je hem goed belicht. De kroon past idd goed. Mooi dat dat niet zo belangrijk is.