Nieuwe aanwinst: vintage Lycke

Beste forummers,

heb sinds gisteren een nieuwe aanwinst, had een bod uitgebracht van 200 euro ;).
Overgenomen van onze grote vriend Henrik. Hij wilde hem eigenlijk laten martelen in Nigeria maar daar had ik even een stokje voor gestoken :D.
Hierbij de foto’s, even snel gemaakt met dit mooie weer:

Ziet er nog redelijk goed uit voor een vintage, moet alleen nog het e.e.a aan gebeuren denk ik maar dat komt nog wel. Is niet helemaal meer origineel qua materiaal, zoals Henrik al zei; heeft waarschijnlijk een volledig goude laag gehad, maar dit heeft misschien ook wel wat met die goude rand. Rechterboven lug heeft er wel wat mee geleden maar daar is misschien wel iets op te vinden.
Ik moest nog een keer een vintage hebben met sub-seconde en dit soort wijzerplaat, kortom, precies zo’n klokkie. Maar meestal waren die vrij klein, deze is 37 mm wat groot genoeg is voor mijn pols, in vintage maten (nog liever had ik 40 - 42 mm gehad maar dat zal niet snel het geval zijn bij een vintage). Merk Lycke kende ik niet en weet er nog steeds weinig vanaf dus alle info is welkom, stond er wel een op Ebay:

http://cgi.ebay.fr/CHRONOGRAPHE-SUISSE-LYCKE-WATCH_W0QQitemZ150007556057QQihZ005QQcategoryZ66560QQcmdZViewItem

Uurwerk weet ik ook weinig vanaf dus ook die info is ook welkom.
Henrik nogmaals bedankt, prima service! Mail je vriend in Nigeria maar dat 'ie daar maar een klokkie moet kopen ;).

Coen

een aardig klokje, en een mooie platte kroon

veel plezier ermee

Ziet er goed uit, zo’n driewijzerhorloge met kleine sekondewijzer heeft ook mijn voorkeur; mooi aan de maat en staat je trouwens ook goed om de pols (tu)
Als je de kast netjes polijst (hopelijk kan dit, zo te zien is 't “base metal” zo’n soort zamac??) dan kan die goudkleurige glasrand best wel hoor, maar eigenlijk had de kroon dan ook goud moeten zijn.
Zie je misschien een merkteken bij of onder de balans?? dat zou de kaliber ID wel makkelijker maken, het merk Lycke zegt mij helaas niks.

Veel plezier ermee (tu)

Het staat je prachtig en dat voor slechts 200 euro :D. En ik heb 'm ook nog eens aan Nigeria verkocht, ik heb net het geld binnen.
Nog iemand deze Lycke Watch? 200 euro en ze is van jou!

200 is dat niet erg weinig voor dit horloge ? :stuck_out_tongue:

Inderdaad een beetje aan de prijs.

Bedankt voor de reacties. Deel die 200 maar gerust door 10 hoor. Ik doelde natuurlijk op dit topic:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,25906
. Voor een mooi prijsje gekocht dus.

@ Paul: Op het uurwerk kan ik echt niks vinden, demonteren durf ik niet en zo veel heb ik er niet voor over. Op de achterkant staat wel: Font acier inoxydable, forte injectee 5119 (roestvrijstaal?) dat zal er verder weinig mee te maken hebben.

Coen