Vandaag deze leuke duiker op de kop getikt. Er moet nog het een en ander gebeuren. De seconde wijzer ligt ernaast bijvoorbeeld. Het uurwerk loopt niet. Maar een leuke projectje voor de lente lijkt mij zo :-).
Het horloge stond op MP. Waarschijnlijk wel gespot door sommige van jullie. Ik was bang dat het horloge waterschade had gezien de bruine plek in het midden van het glaasje. Maar gelukkig is dit niet zo. Het vlekje is waarschijnlijk olie dat door het gaatje van de secondewijzer doorgelopen is. Het uurwerk ziet er verder goed uit volgens mij. Dat geldt ook voor de wijzerplaat en bezel. Heeft wel wat schade langs de randjes maar niet storend mijnsinziens. De kast en deksel zijn gelukkig nooit gepoetst of gepolijst. De bezel draait vrij rond zonder klikjes, weet een van jullie of dit hoort?
Als je mazzel heb is het een kwestie van schoonmaken en misschien een nieuw tandwiel plus as voor de secondewijzer. Wijzerplaat ziet er goed uit, datumwiel lijkt schoon (?) en de achterkant van het uurwerk ziet er ook heel mooi uit
Bedankt voor jullie opmerkingen (tu). Ik zal uiteraard het eindresultaat laten zien wanneer het zover is. Het ‘Expandro’ bandje is idd een leuke toevoeging. Ik dacht eerst wat een gek ding, afslopen die hap. Maar bij nader inzien vind ik het wel passend. Het draagt i.i.g. erg prettig.
Heel erg mooi! Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen. Plaats je ook foto’s van de tussenstapjes? Altijd leuk om te zien hoe een horloge stapsgewijs weer gerepareerd en opgefrist wordt.
Zoals beloofd nog even de foto’s van de reparatie en het uiteindelijke resultaat. Succes met scrollen het zijn er een hoop ;-).
De reparatie is uitgevoerd door Hub Hanneman. Een bekende naam op dit forum met een zeer goede reputatie. Ik ben wederom getroffen door het vakwerk en de service van Hub. Helaas was de staat van het uurwerk slechter dan ik had gehoopt. Het heeft Hub behoorlijk wat uurtjes gekost om de zaak te herstellen. Daarnaast moesten bepaalde onderdelen vervangen worden, wat het nodige zoekwerk opleverde. Hub, mijn hartelijke dank !
Ik heb Hub gevraagd het horloge zoveel mogelijk in de oude staat te laten. Uiteindelijk zijn de kroon, verschillende onderdelen van het uurwerk en het glaasje (Hub kon het niet laten een origineel glaasje erin te zetten;-)).