Nieuwe Aanwinst : Vintage Seiko Chronograph

Dit model kwam voor het eerst op de markt in 1971.
Uurwerk 6138 model 8020 wordt ook wel de Seiko Daytona genoemd.
En ze worden niet zo heel veel aangeboden en in de staat waar deze verkeerde moest ik hem gewoon hebben!
Voor mij is dit echt een collectersitem en hij gaat nooit meer weg.
Als op de wijzerplaat Seiko geschreven staat met een ronde O ipv. een ovale wordt er op internet beweerd dat dit gaat om een opnieuw opgemaakte wijzerplaat.
Dus zoeken naar een model met ovale O en geloof me ik ben ze met een ronde O tegen gekomen.
Deze Seiko doet echt niet onder voor andere chrono`s van die tijd.

Kast volledig staal
Diameter 41mm zonder kroon , 46 mm boven/onderkant kast behoorlijk groot dus.

Nog wat foto`s gemaakt van deze mooie aanwinst :

Zooo, die is mooi! Wat een topstuk, hadden ze er niet 2?

Een zeer mooi horloge. 1 vraagje wat is dat tekentje links naast de dagaanduiding, was dat in die tijd normaal? Of is het gewoon design.

Ruud de Vries

Als ik deze zo zie is dit een hele mooie Seiko. Ik heb zelf een oude quartz chronograaf, maar deze van jou is prachtig!

Heel veel plezier met deze klassieker!

Paul
Leeuwarden

Mooi…heel mooi zelfs.

Gefeliciteerd met deze aankoop, prachtige Seiko (tu).
De Seiko’s uit de jaren 70 (6138, 6139) kunnen mij ook zeker bekoren.

Gefeliciteerd met dit prachtige horloge.

Groeten, Tom Vreeken.

Mooi! 't Is een echte klassieker, een van de eerste automatische chronografen met datum. Zelf heb ik ook een soortgelijk exemplaar (zie onder. Nee, het horloge!). Er is op dit forum al 't een en ander over geschreven. Ik zie zo op 't ook geen verschil in de O, maar wel in de lengte van de minutenwijzer (die van mij is wat langer, wat ik net iets fraaier vind). Misschien weet iemand hoe of wat.

Groet, Johan

7

hoi,een super horloge,ik vind oude seiko chronos ook super,hartelijk gefeliciteerd
gr. john

Is zeer zeker een hele mooie.
Hoop dat je meer geluk hebt met dit prachtige exemplaar als ik met mijn laatst verworven Seiko.
Zie topic"gevallen"

met vriendelijke groet,

Aad

Mijn beste, 2006

Van harte gefeliciteerd met deze unieke aanwinst.
Werkelijk een schitterend horloge. Ik wist eerlijk gezegd niet dat ’Seiko’ zulke prachtige horloges in het verleden heeft gemaakt.
Bij ’Seiko’ vintages gingen mijn gedachten tot dusverre altijd uit naar gedegen, praktische, eenvoudige en voornamelijk op quarts basis vervaardigde horloges.
Maar dat men zo’n majestueuze klassieke schoonheid heeft uitgebracht brengt mij in beroering.
Mijn complimenten, een collectioneur waardig.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit schitterende horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Mooie Seiko, Peter, beslist een blijvertje ! (tu)
En in uitstekende staat zo te zien !

Erg fraai, gefeliciteerd!

Groeten,

Martin

Prachtig horloge! Ik wist ook niet dat Seiko ze zo mooi maakte. Vooral de mooie wijzerplaat en de dag EN datum weergave maken hem in mijn ogen onweerstaanbaar.

@ j.haringsma Die langere minutenwijzer van Johan is idd iets mooier, maar hij lijkt wel verlengd als je kijkt naar de blanko “voet” van de minutenwijzer (vlakbij de as), terwijl de wijzer voor de rest wel zwart is. . .

Hoe dan ook, geniet van dit juweeltje!

Heel mooi horloge! Veel draaggenoot. Je zal zeker lang gelukkig ermee.

@ Ruud: Ik kan me dat tekentje herinneren van mijn eerste Seiko chronograph, dat ik rond 1975 heb gekocht - toen zag ik deze gestilleerde “S” op meerdere Seiko’s.

Groet,

Alex

Dit is inderdaad één van de mooiere Seiko chrono’s met een heel klare lijn en een goeie afleesbaarheid.

Een mooi voorbeeld van een synthese waarbij “form follows function” en “function follows form” bijna gelijkwaardig zijn !!

Proficiat met dit prachtig exemplaar !!

Met Heel Bewonderende Groeten,

Morse.

echt mooi !

Ieder keer wanneer ik denk dat ik alle modellen wel gezien heb komt er weer zoiets voorbij. Heel mooi. (tu)

Ik heb dezer dagen wat weinig tijd om op dit geweldige forum rond te hangen, maar als ik dan zo tussendoor even koekeloer en ik zie dan zo’n prachtige oude Seiko, dan kan ik daar best vrolijk van worden!! :slight_smile:
Wat een mooi horloge!! (tu) (tu) Zuinig op zijn!!

Veel te mooi :smiley: