Nieuwe aanwinst - Vintage Stowa Chrono

Opgeduikeld! Vintage Stowa chrono ‘Swiss Made’ met Landeron (horlogemaker heeft hem even opengemaakt, ziet er erg schoon uit), DATUM (zonder snelverzet), verdomd kleine pushers en plexiglas.

Bovenste pusher start, onderste stop-reset. Ik geloof 36,5 mm. Onder de rechtersubdial zit een deukje in de wijzerplaat. Ík vind het niet erg storend. Horloge heeft dus wel ooit een flinke klap gekregen. Het plexiglas is in elk geval al eens vervangen geweest neem ik aan.

Opvallend is dat er een heel smal tachymeterschaaltje in de rand zit en dat het Stowa logootje over het lijstje van de datum valt… Geen idee hoe / waarom… Lijkt toch geen redial of zo te zijn… De chrono-secondenwijzer is geblauwd!

Ik had hem aan mijn vriendin beloofd, maar heb hem afgelopen dagen (moest voor zaken naar de VS) op een NATO-band (18 mm) lekker zelf gedragen. Loopt probleemloos! Voor haar denk ik er een zwarte lizard of kroko band op te gaan zetten.

Ik vind hem prachtig. Die kleine pushers zijn wel bijzonder, het lijkt wel of het horloge daardoor groter wordt. Dat het logo over het datum venster valt is wel heel bijzonder te noemen. De eindcontrole liet te wensen over denk ik…

Die is mooi…:)-D

Groet,
Werner

Wel apart. Maar wat ik van die wijzerplaat moet denken, weet ik ook niet. Het woordje ‘Chrono’ is ook niet helemaal ongeschonden. Ik vind hem wel mooi.

Groeten, Tom Vreeken.

Ja dat is een echte aanwinst, wat prachtig! Gefelicteerd! (tu)

Wat dat logo betreft (zowel positie als gebrekkige onderzijde) denk ik, en ook op WUS werd dit gezegd, dat het stempel verkeerd is uitgelijnd, daardoor aan bovenzijde het ‘lijstje’ rond de datum is tegengekomen en aan onderzijde dus niet meer helemaal ‘geraakt’ heeft…

Prachtige aanwinst, gefeliciteerd.

Die Landeron chrono’s zijn over het algemeen rustig en stijlvol, en dit is zeker geen uitzondering. Het is haast jammer om hem aan de vrouw te geven :wink:

Is hij, net als bij postzegels, extra waardevol van wege een ‘misdruk’?

Veel draagplezier voor beiden,

Groeten,

Martin

Hoi Martin,

Net als met postzegels zal het wel niet werken. Ik ben dit hele model in elk geval nog niet elders tegengekomen.

MartinB Schreef:

Is hij, net als bij postzegels, extra waardevol
van wege een ‘misdruk’?

Wow! Mooi, Jeroen!
Chique klokje! Mooie kroko er op… Erg gaaf.

Opgeduikeld?! Ik vind dit wel een mooie klok, hoor! (tu)
Hoe ben je er precies aangekomen? (zo nieuwsgierig ben ik wel :wink: )

leuke Stowa hoor, je vriendin boft!!

Groet,
Arno.

Mailtje aan degene die hem ‘won’ op Ebay dat ik hem t.z.t. wel ozu willen overkopen. Hij had echter wat problemen met de verkoper en uiteindelijk niet meer zo veel zin in het horloge. Ik heb hem dus snel van hem kunnen overnemen.

Paul G. Schreef:

Opgeduikeld?! Ik vind dit wel een mooie klok,
hoor! (tu)
Hoe ben je er precies aangekomen? (zo nieuwsgierig
ben ik wel :wink: )

mooi zeer aparte stowa deze zie je idd niet zoveel maar met het mooie landeron werkje erin zeer mooi veel plezier ermee en laat je vrouw ervan genieten gr hans

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst.
Een mooi horloge welke door zijn subtiele, heldere eenvoud een lust voor het oog is. Ook het verdiept liggen van de subdials geven aan dit horloge extra cachet.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit fraaie horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis