Nieuwe aanwinst: Vintage tissot chronograaf

Vandaag een prettige deal gemaakt met @mooieklokjes die mij zijn prachtige tissot heeft verkocht. Erg blij mee! Hier dan de foto’s:





En een overzicht van de collectie tot nu toe:

57 likes

Mijn beste,

Proficiat!!
Een gezaghebbende verworvenheid!!
Veel plezier dan ook met deze magische schoonheid!!
En dat dit eveneens mag gelden voor de gehele collectie,
dat mag duidelijk zijn.:+1:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

4 likes

Mooi!!!

1 like

Vond/vind deze ook erg gaaf, veel plezier ermee!

1 like

Hij is inderdaad erg mooi, proficiat.

1 like

Gave klok met een mooie uitstraling.
Enjoy!

1 like

Ik vond het ook een bijzonder mooi klokje. Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Mooi horloge met een nog mooier patina :+1:

2 likes

Dat is een heel mooi horloge zeg, veel draag en kijkplezier :slightly_smiling_face:

1 like

Parel, gefeliciteerd, past goed bij de andere parels :ok_hand:

1 like

Veel plezier er mee en bedankt voor de leuke deal!

1 like

Prachtige aanwinst. :+1:
Het lijkt er een beetje op dat dit een hele vroege 808 A is, met dezelfde dial als zijn voorganger, de 804/2.

Later kregen ze meer verdiepte subdials waardoor hij meer op de omega seamaster ging lijken:

Volgens mij ergens rond 1960 kwam het nieuwe Tissot logo op de plaat en werd Radium vervangen door Tritium en kwam het 1281 caliber erin in plaats van de 1280:

Tot zover de geschiedenislessen… :grin:
Heel veel plezier met deze topper; ik ben toch wel een beetje jaloers. :blush::sweat_smile:

5 likes

Dank en leuk om te lezen! Je bent een tissot kenner zo te zien. Zijn de horloges op de foto’s van jou? Erg mooi!

1 like

Nee helaas die zijn niet van mij, was dat maar waar. :sweat_smile:
Die Latere 808A’s zijn nogal gewild en dus prijzig. (misschien wel omdat ze zoveel op de Omega Seamaster 321 lijken)

Heb zelf wel twee Tissot’s met Lemania uurwerk, een Seastar met 1281 en een Stadium met 1277:

Ik heb me inderdaad wel behoorlijk verdiept in Tissot chrono’s en heb er een pdf-je van gemaakt:
https://drive.google.com/file/d/0B-BuT5xHIR-rWW12dDRsX3JaS0k/view

De versie die jij hebt ontbreekt overigens nog in dit pdf-je omdat je die weinig tegenkomt maar ik zal hem binnenkort toevoegen :sunglasses:

3 likes

Wauw, mooi ding.

Zijn er ook re-issue vintages van Tissot (of andere modellen?). Momenteel heb ik interesse in de Seagull 1963. Maar andere tips zijn ook van harte welkom.

1 like

Ja die zijn er wel, bijvoorbeeld de Heritage 1948 chrono en de 150th anniversary chrono, maar ik ben bang dat je die binnen je budget niet gaat vinden…

2 likes

Prachtig, en wat een zeer mooie patina.
Zelfde binnenwerk als mijn Lemania 105

1 like

Mooi hoor! Wat een uitgebreid pdf document is dat trouwens, ga het eens doornemen. Geef maar een seintje als je de mijne ook hebt toegevoegd.

Onder ref. 804/2 heb je in jouw pdf file overigens een foto bijgevoegd van een model die sprekend op de mijne lijkt. De kastvorm kan ik op jouw foto niet zien doch de plaat lijkt identiek.

Klopt, daardoor vroeg ik me eerst even af of jouw horloge misschien een Frankenwatch was met de plaat van een 804/2 in een 808A kast. :blush:
Maar ik kwam nog een ander exemplaar tegen dus volgens mij gaat het om een vrij zeldzame versie.

Zo ziet de kast van een 804/2 eruit:


1 like