Nieuwe aanwinst: Visodate

Ik ben een tijd op zoek geweest naar een bepaalde forse, stoere klok, die ik uiteindelijk van een forumlid kon kopen. Irl bleek dat model toch iets te veel horlogegeweld op mijn smalle pols los te laten. Een gewaardeerd lid van ‘dat andere forum’ was intussen tot de ontdekking gekomen dat hij niet zo’n dresswatch-drager was, maar meer van forse klokken hield. Het resultaat: een ruil waar we allebei heel blij mee zijn. Dit is mijn aanwinst:

http://www.flickr.com/photos/64726013@N04/6159248703/

Ik vind het echt een heel geslaagd voorbeeld van de vintage look in een nieuw jasje, en een waardige vervanger van mijn (al eerder geruilde) Le Locle.

Mooie dresswatch, één van mijn favorieten in dit segment. Groot fan van het klassieke logo (tu)

Inderdaad, dat logo doet het 'm helemaal.
Bovendien is de dag+datum weergave erg praktisch voor dagelijks gebruik. Ik begrijp niet dat niet meer Zwitserse horloges daarvan voorzien worden (is toch gewoon standaard 2836 uurwerkje dat nauwelijks meer kost dan een 2824). Dan hebben Seiko en Orient het vwb dit aspect beter voor mekaar.

Hoe groot is dit horloge?

Ik vind dit echt een supermooi horloge! Veel plezier ermee!
Wat me wel bevreemdde: was een Lelocle te groot?

gr.Joep

Dank allemaal voor de reacties!

@joepb: wat de Le Locle betreft: nee, die was niet te groot, maar die had ik eerder al geruild voor een duiker waar ik ‘verliefd’ op ben geworden: een Benarus Remora. Die heb ik nu nog steeds, maar ik miste toch wel een echt mooie dresswatch. Daarom heb ik een pas aangeschafte Magrette geruild voor deze Visodate. Ik vind de Visodate heel fraai en dat logo is inderdaad schitterend.

@GroteBozeWolf: dit horloge is 40 mm, maar dat zegt in dit geval niet zoveel vind ik. De kast loopt namelijk naar boven smal toe, en het gebolde glas steekt er wat boven uit, waardoor het horloge anders draagt dan veel andere horloges. Ik vind het formaat en de verhoudingen voor mij perfect.

Ziet er goed uit (tu)

GroteBozeWolf Schreef:

Inderdaad, dat logo doet het 'm helemaal.
Bovendien is de dag+datum weergave erg praktisch
voor dagelijks gebruik. Ik begrijp niet dat niet
meer Zwitserse horloges daarvan voorzien worden
(is toch gewoon standaard 2836 uurwerkje dat
nauwelijks meer kost dan een 2824). Dan hebben
Seiko en Orient het vwb dit aspect beter voor
mekaar.

+1
werkelijk prachtig horloge Jack! Geniet ervan.

zie ook http://www.horloge.info/nieuws_en_modellen_item.php?n=Tissot-viert-innovatie-uit-verleden-met-Visodate&nieuwsid=624

Er bestond blijkbaar zelfs een Visodate met dagnummer;
http://www.friendsoforis.com/forum/index.php?/topic/35996-questions-and-answer-session/page__st__20

Ja , mooi horloge hoor ! :slight_smile:

De gouden met Romeinse cijfers was mij net opgevallen, maar net als met de LeLocle is de indexversie strakker.

Afgezien van een 18krt kast, wat niet te betalen is waarschijnlijk.

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Een ‘Retro Look‘ welke je het markante design van het verleden geeft in combinatie met de techniek van heden.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze nostalgische Tissot.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

van harte met je nieuwe aanwinst, blijft mooi (tu)

Visodate.(tu)

Mooie aanwinst gefeliciteerd (tu)
Jammer dat de Magrette voor jou te groot uitviel.

harb Schreef:

Mooie aanwinst gefeliciteerd (tu)
Jammer dat de Magrette voor jou te groot uitviel.

Dat vond ik ook jammer, want ik vind de Magrette nog steeds een prachtig horloge. Ik heb het een paar dagen geprobeerd omdat ik hem zo graag wilde houden, maar het klopte gewoon niet. Maar nu is iedereen weer blij. :slight_smile: