Ondanks de overeenkomsten met Alpha, vind ik de Magrette weldegelijk een fraai horloge. De wijzerplaat is stukken mooier, en ook het afwerkingsniveau is wel wat hoger, met saffierglas en dergelijke.
Magrette heeft gewoon de ‘pech’ dat Alpha dit model nu ook voert, maar daar zijn nog een paar merken die dat hebben
De nieuwe band van de Omega vind ik een gedurfde, maar wel zeer fraaie combi. Alleen, zoals al genoemd, is de stijl van de gesp nogal afwijkend. Misschien dat het mooier is om hem om te wisselen met de nieuwe Magrette band, als dat past, tenminste.
De bruine band past qua kleur goed bij de Magrette, alleen ben ik zelf niet ze weg van banden met gaten.
Ik vind die Magrette wel een leuk horloge. Alleen de banden vind ik niet zo geslaagd.
Op de Railmaster staat de band volgens mij een beetje flets, het soort band lijkt me wel OK.
Ondanks de overeenkomsten met Alpha, vind ik de
Magrette weldegelijk een fraai horloge. De
wijzerplaat is stukken mooier, en ook het
afwerkingsniveau is wel wat hoger, met saffierglas
en dergelijke.
Magrette heeft gewoon de ‘pech’ dat Alpha dit
model nu ook voert, maar daar zijn nog een paar
merken die dat hebben
De nieuwe band van de Omega vind ik een gedurfde,
maar wel zeer fraaie combi. Alleen, zoals al
genoemd, is de stijl van de gesp nogal afwijkend.
Misschien dat het mooier is om hem om te wisselen
met de nieuwe Magrette band, als dat past,
tenminste.
De bruine band past qua kleur goed bij de
Magrette, alleen ben ik zelf niet ze weg van
banden met gaten.
In elk geval veel draagplezier!
Groeten,
Martin
mmm opvallend veel “kritiek” op de band
ik moet zeggen na een paar dagen, dat ik de lichtere band steeds meer ga waarderen
deze zat overigens op de magrette Martin
op de rikketik maar eens een donkere versie scoren, want wat de kwaliteit en draagcomfort betreft, is het een toppertje
[quote=schmeink schreef:]ik moet zeggen na een paar dagen, dat ik de lichtere band steeds meer ga waarderen
deze zat overigens op de magrette Martin [/quote]
Weet ik, ik doelde alleen op de gesp, niet de hele band De band vind ik wel passen bij de Omega, alleen de gesp niet zo.
Ik heb laatst de Alfa site (echt ff) zitten bekijken, maar kon er niet vinden wat andere leden daar wel kunnen bestellen, dus vind ik de margretta mooier, en als dat dan een kloon is so be it.
Over de banden is iedereen het geloof ik wel eens, de gaten moeten gedicht worden, en de gesp moet kleiner, en glanzen. (paster geen Omega gesp op?)
Maar eerlijk is eerlijk, ze zijn het allebei gewoon net niet (de banden)
Nu weet ik van beide horloges de prijzen niet (hoeft ook niet) maar begrijp wel dat er een groot verschil tussen is.
daarom extra leuk dat zesamen in 1 topic staan, en beiden normaal worden beoordeeld. Ondanks dat je aangeeft dat de Margretta voor het werk is zou ik beide horloges ok draagen maar ik zou de datum missen.
Vaak wordt de goedkopere helemaal onderuit gehaald.
ik trek me we degelijk wat aan van jullie kritiek (tu)
daarom maar weer een ander banje voor de omega gescoord, en aan de magrette zit weer de vintage band
hoop dat het nu ok is