Nieuwe aanwinst voor het werk

vandaag even snel gehaald :smiley:

hij viel op door de band die er op zat, echt wat voor de railmaster dacht ik zo
dus 2 vliegen in 1 klap, nieuwe band en nieuw horloge

automaat en saffierglas

bescheiden 45mm

band verwisselt en aan de omega gezet

fijne kerst

Tja wat zal ik erop zeggen, twee mooie horloges, maar die bandjes,…

De lichte staat veel mooier op de Omega maar die sluiting hoort (staat) er echt niet bij.

En het bandje wat op de nieuwe Magrette zit vind ik zowieso niet mooi.

Maar wel twee mooie horloges, veel plezier ermee

tips over bandjes zijn welkom hoor,

verder geen meningen ??? :frowning:

Gefeliciteerd Edwin,

Best aardig klokje, maar ik lees net in het andere topic dat dit in principe gewoon een Alpha is. Wie wordt er hier nu genaaid :open_mouth: :S…

Ik zou er geen plezier meer aanbeleven als ik wist dat ik ongeveer 200 a 300 euro teveel heb betaald voor een kloon, van een kloon van een kloon.

Band staat wel goed, zo opzoek gaan naar iets soorteglijks maar dan wat dunner.

Succes,

Mijn beste,

Ach, “een kloon, van een kloon van een kloon“.
Als je er blij mee bent en gelooft in je verworvenheid, is het nooit een miskoop.

Voorts heeft het Magrette horloge, mede door de uuraanduiding met dubbele cijfers, een eigenwijze, vrolijke en karaktervolle uitstraling.

Edwin, ik wens je derhalve veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit stamboek-horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ondanks de overeenkomsten met Alpha, vind ik de Magrette weldegelijk een fraai horloge. De wijzerplaat is stukken mooier, en ook het afwerkingsniveau is wel wat hoger, met saffierglas en dergelijke.

Magrette heeft gewoon de ‘pech’ dat Alpha dit model nu ook voert, maar daar zijn nog een paar merken die dat hebben :slight_smile:

De nieuwe band van de Omega vind ik een gedurfde, maar wel zeer fraaie combi. Alleen, zoals al genoemd, is de stijl van de gesp nogal afwijkend. Misschien dat het mooier is om hem om te wisselen met de nieuwe Magrette band, als dat past, tenminste.

De bruine band past qua kleur goed bij de Magrette, alleen ben ik zelf niet ze weg van banden met gaten.

In elk geval veel draagplezier!

Groeten,

Martin

Opdakje Schreef:

Gefeliciteerd Edwin,

Best aardig klokje, maar ik lees net in het andere
topic dat dit in principe gewoon een Alpha is. Wie
wordt er hier nu genaaid :open_mouth: :S…

Ik zou er geen plezier meer aanbeleven als ik wist
dat ik ongeveer 200 a 300 euro teveel heb betaald
voor een kloon, van een kloon van een kloon.

ik denk dat je magrette echt tekort doet, om deze een kloon van een kloon te noemen

Ik vind die Magrette wel een leuk horloge. Alleen de banden vind ik niet zo geslaagd.
Op de Railmaster staat de band volgens mij een beetje flets, het soort band lijkt me wel OK.

MartinB Schreef:

Ondanks de overeenkomsten met Alpha, vind ik de
Magrette weldegelijk een fraai horloge. De
wijzerplaat is stukken mooier, en ook het
afwerkingsniveau is wel wat hoger, met saffierglas
en dergelijke.

Magrette heeft gewoon de ‘pech’ dat Alpha dit
model nu ook voert, maar daar zijn nog een paar
merken die dat hebben :slight_smile:

De nieuwe band van de Omega vind ik een gedurfde,
maar wel zeer fraaie combi. Alleen, zoals al
genoemd, is de stijl van de gesp nogal afwijkend.
Misschien dat het mooier is om hem om te wisselen
met de nieuwe Magrette band, als dat past,
tenminste.

De bruine band past qua kleur goed bij de
Magrette, alleen ben ik zelf niet ze weg van
banden met gaten.

In elk geval veel draagplezier!

Groeten,

Martin

mmm opvallend veel “kritiek” op de band
ik moet zeggen na een paar dagen, dat ik de lichtere band steeds meer ga waarderen
deze zat overigens op de magrette Martin :wink:

op de rikketik maar eens een donkere versie scoren, want wat de kwaliteit en draagcomfort betreft, is het een toppertje

[quote=schmeink schreef:]ik moet zeggen na een paar dagen, dat ik de lichtere band steeds meer ga waarderen
deze zat overigens op de magrette Martin :wink: [/quote]

Weet ik, ik doelde alleen op de gesp, niet de hele band :slight_smile: De band vind ik wel passen bij de Omega, alleen de gesp niet zo.

Groeten,

Martin

zal eens op zoek gaan naar een smallere gesp,

Die Magrette bevalt me wel! (tu)

Ik heb laatst de Alfa site (echt ff) zitten bekijken, maar kon er niet vinden wat andere leden daar wel kunnen bestellen, dus vind ik de margretta mooier, en als dat dan een kloon is so be it.

Over de banden is iedereen het geloof ik wel eens, de gaten moeten gedicht worden, en de gesp moet kleiner, en glanzen. (paster geen Omega gesp op?)

Maar eerlijk is eerlijk, ze zijn het allebei gewoon net niet (de banden)

Nu weet ik van beide horloges de prijzen niet (hoeft ook niet) maar begrijp wel dat er een groot verschil tussen is.
daarom extra leuk dat zesamen in 1 topic staan, en beiden normaal worden beoordeeld. Ondanks dat je aangeeft dat de Margretta voor het werk is zou ik beide horloges ok draagen maar ik zou de datum missen.

Vaak wordt de goedkopere helemaal onderuit gehaald.

Veel plezier ermee

kijk eens op ebay BOB banden alle soorten en maten te krijgen en zeer degelijk
komt uit duitsland hand gemaakt

ik trek me we degelijk wat aan van jullie kritiek (tu)
daarom maar weer een ander banje voor de omega gescoord, en aan de magrette zit weer de vintage band :smiley:
hoop dat het nu ok is :smiley:

mooi vind die omega top klokie

Vind deze band echt mooi staan aan de Omega. Super keuze (Y)

Dit vind ik iig veel beter(tu) (krijg ineens trek in oliebollen, hoe kan dat nu weer:))

Deze combi is denkik toch mooier! (tu)

Groeten,

Martin