Nieuwe aanwinst, voor mij onbekend merk

Hallo,
Wie van jullie kan mij iets meer vertellen over het merk Palerma ?
Geen topper, maar wel leuk diam 42mm 13mm dik met blauwe wijzers, cijfers zijn zwart, k’laat plastic er nog maar om, tot hij een plaatsje krijgt in de collectie.

Ik kan me vergissen maar ik dacht dat ze tegenwoordig nauwe banden hebben met Prisma,
wat je in de collectie ook terug ziet,
vaak dezelfde modellen met alleen een andere merknaam op de dial,
overigens niks mis mee, lijken me prima uurwerkjes, maken gebruik van Miyota motortjes.

grt. Gerard

In elk geval een oud merk, aangezien ik deze op de middelbare school droeg, 40+ jaar geleden :slight_smile:

handopwinder.

gschoots heeft meerdere Palerma horloges gekocht op rommelmarkten. Misschien weet hij iets meer van het merk. Ik heb zelf een Palerma zakhorloge met het overbekende Cinema handopwinder uurwerkje er in.

Ik droeg 30 jaar geleden een titanium Palerma, hier begon het allemaal mee…

Dick

Prachtig om te horen dat het een bekend oud merk is, Palerma’s van Orisfan
ca 52 jaar, Dick V 30 jaar oud.
Ik ga gschoots vragen.
Bedankt voor jullie reaktie.

Gr, jeedewee

Palerma is een Nederlands plakmerk (Johan Noach b.v. uit Amsterdam), ik heb overigens alleen ervaring met de oude lichting. Het leuke van Palerma’s is dat ze een bovengemiddelde bouwkwaliteit hebben, tot nu toe heb ik ze uitsluitend in all stainless gezien. Palerma heeft één wat opvallender model en dat is de Coaster die een compressor kast heeft maar er bestaan ook duikers. In de regel gewoon leuke klokjes die ik zonder daar echt moeite voor doe probeer te sparen (ik heb er nu vier geloof ik).

Ik heb onlangs een Palerma een opfrisbeurtje gegeven:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2909102,2909102#msg-2909102

Palerma heeft nu trouwens ook een behoorlijk
aantal radiocontrolled horloges.

Hallo gschoots,

Hartelijk dank voor je reaktie, leuk dat je er al een paar bezit, het is idd
all stainless voelt ook behoorlijk zwaar aan.

Gr, jeedewee

Ik kan nu niet echt zeggen dat dit een opvallend model is, maar hij zal er wel in verschillende uitvoeringen op de markt gekomen zijn.
Deze heb ik gekocht eind jaren 70 of begin jaren 80 en heb hem zeker 20 jaar omgehad in mijn werk. (in de bouw)
vorig jaar een nieuw glaasje erop en de smeermiddelen laten vervangen.

Model handopwinder.