Na al geruime tijd mee te lezen op dit forum, is nu dan de tijd gekomen mezelf aan te melden.
Sinds kort de trotse bezitter van oa de (nieuwe) Citizen Altichron. Ik was helemaal blij met het horloge, tot dat ik na 4 dagen constateerde dat de gele wijzer van de hoogtemeter niet helemaal recht omhoog staat in “rust”. Na het meten van de hoogte, stopt de wijzer in eerste instantie nagenoeg op de 0m, om vervolgens door bewegingen ed twee mm naar rechts te zakken (zie foto). Het lijkt wel of de wijzer los zit oid.
Ik heb uiteraard onmiddelijk contact opgenomen met de juwelier waar ik het horloge gekocht heb en nu is de stand van zaken dat men het horloge eerst wil zien (begrijpelijk) in de winkel en dan gaat men contact opnemen met Citizen. Het een en ander speelt inmiddels al even, omdat men op vakantie bleek te zijn in de week na mijn aankoop en blijkt dat men 19 augustus weer open gaat.
Reageer ik nou autistisch mbt die wijzer? In mijn beleving moet die wijzer gewoon recht omhoog blijven staan, toch? Het doet echt afbreuk aan mijn horloge vind ik.
En wat zou nu een passende oplossing zijn? Eerlijk gezegd wil ik het horloge omruilen, gezien het feit dat ik het horloge nog maar 4 dagen in m’n bezit had na constatering van het (in mijn ogen) defect.
De hoogte wordt via een drukmeting aangegeven.
De druk op de hoogte waarop je het horloge draagt, zal niet altijd gelijk zijn.
Deze kan daarom worden gecorrigeerd.
Klopt. Ik woon dan ook op -1 meter NAP. Daarbij is de druk op de hoogte waar ik woon ook lang niet altijd gelijk. De meting wordt namelijk verricht dmv luchtdruk. De luchtdruk verschilt van dag tot dag (zelfs mogelijk van uur tot uur), waardoor je elke dag dient te calibreren als je een nauwkeurige meting wilt verrichten.
Maar mijn vraag heeft helaas niets te maken met calibreren oid. Op de foto die ik bijgevoegd heb is het horloge niet in de “hoogtemeter modus”. Het horloge meet dus niet voordurend de hoogte. In deze stand in rust zou de gele wijzer recht omhoog moeten wijzen.
Misschien hoort dit wel zo anders zit die wijzer misschien iets in de weg bij het exact gelijkzetten van je wijzers…
( hoewel hij gewoon doorzichtig is )
en pas wanneer je die meter gebruikt en je zit i.d.d. op 0 meter hoogte dan geeft hij 0 meter aan…
Of het heeft met het energieverbruik te maken.
Nee, helaas. De ruststand direct na hoogtemeting is 0 meter, zoals het hoort. Na enige tijd gaat de wijzer vanzelf naar de stand op de foto, als gevolg van het dragen van het horloge (maar dit hoort niet!!).
Nee. De juiste omschrijving zou zijn anaal
retentief.
Hmmmmmm, suggereert u dat ik perfectionistisch ben (en hopelijk niet de rest van de kenmerken van een anaal-retentief type)?
Toch ga ik er van uit dat iemand die geen perfectionist is ook van mening is dat er geen speling op een wijzer hoort te zitten van een horloge.
Nee. De juiste omschrijving zou zijn anaal
retentief.
Hmmmmmm, suggereert u dat ik perfectionistisch ben
(en hopelijk niet de rest van de kenmerken van een
anaal-retentief type)?
Toch ga ik er van uit dat iemand die geen
perfectionist is ook van mening is dat er geen
speling op een wijzer hoort te zitten van een
horloge.
Toffe manier weer lexor om iemand met een onderbouwde vraag even verbaal t vel over de oren te trekken!
Welkom, Jeroen! Ik vind jouw Citizen een erg coole klok! Maar ik kan me je irritatie voorstellen. Als ik zoiets eenmaal heb geconstateerd, laat het me ook niet meer los. Zou hier zeker nog even achteraan gaan. Hoop dat je eruit komt met de juwelier en/of Citizen. Ben verder benieuwd of je nog andere horloges hebt?
Welkom! Ik ben niet bekend met het uurwerk, dus weet niet wat de trekjes zijn ervan. Maar in het algemeen lijkt het me niet te horen. Hopelijk dat het goed komt.
Welkom, Jeroen! Ik vind jouw Citizen een erg coole
klok! Maar ik kan me je irritatie voorstellen. Als
ik zoiets eenmaal heb geconstateerd, laat het me
ook niet meer los. Zou hier zeker nog even
achteraan gaan. Hoop dat je eruit komt met de
juwelier en/of Citizen. Ben verder benieuwd of je
nog andere horloges hebt?
Hoi TagEd,
Ik hoop er ook uit te komen. Ik laat het zeker nog weten hoe het afloopt.
Mijn andere horloges zijn:
-een Citizen aqualand eco drive B740
-een Casio gw-a1100-1a3er
-en een Breil, type weet ik helaas niet.
Wat er nog op mijn verlanglijstje staat is een Ebel. Ik hoop er ooit een aan mijn lijstje te mogen toevoegen.
Welkom!
Zit er op dit horloge geen optie om de wijzers zèlf te calibreren? De Tissot T-Touch bijvoorbeeld heeft dat wel, dan kun je de wijzers weer ‘uitlijnen’ als ze uit het lood staan. Lijkt me dat dat op jouw coole klokje ook zou kunnen.
Vriend van me heeft deze aqualand. De stopwatch wijzer hoort in de nul stand scheef te staan. Geen idee waarom. Weet iemand dit? Ik vind het geen gezicht.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=qiXbTAzKeBs[/video]