Nieuwe aanwinst.......(Warning...Quartz!)

Sind enige tijd ben ik in het bezit van mijn derde Speedmaster Professional. Het betreft de z.g. X-33, ook wel “Mars-Watch” genoemd.
Dit horloge behoord tot de standaarduitrusting van de Spaceshuttle bemanning, en er zijn dus al verscheidene de ruimte ingeslingerd (Sorry, sick-joke)

Ik heb het zelf niet zo op Quartz horloges, maar ik moet zeggen dat dit horloge echt een uitzondering is. Wat een fantastisch horloge !!!

Ondanks de vrij forse maat draagt het horloge heerlijk licht, want Titanium.
Het horloge is super accuraat. (opgave Omega is van hetzelfde materiaal gemaakt als de ruimtepakken van de NASA.

Gr,
Hans Mennink

Hans heeft een Quartz ??? Lees ik dat goed ??? :D:D

Dat is een hele aparte Omega, Hans. Onder de quartz horloges toch wel een topper !! Volgens mij zijn ze redelijk zeldzaam, de meesten kopen een “oude” professional of een broadarrow.

Dat detail van de doos is wel heel erg leuk, als ik nou eens een aantal dozen verzamel is het misschien genoeg voor een ruimtepak in mijn maat (XXXL) :D:D

Overigens is er niets mis met quartz.
De laatste tijd zijn er meer quartzen bij mij terechtgekomen dan mechanische klokjes, gelukkig is er nog een handopwindertje van jouw merk onderweg. :D:D

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Hans, een bijzondere klok!
Zelf heb ik ook niet zo veel met quarts, maar als ik bijvoorbeeld de Sinn EZM2 zie dan … gaat het toch kriebelen.

Gr. Patrick

Hoi Hans.

Proficiat met je nieuwe Omega.
Bijzondere klok.
En wat dat quartz betrefd…ik ben nog steeds goed tevreden over mij IWC DaVinci Sl Chronograph quatrz horloge.
Groeten,
JohnSr

Nou, niks mis met quarts hoor, schitterend horloge, geniet ervan.

Ruud

Hallo Hans,

Fraaie aanwinst.
Zijn zeer praktische horloges, veel functies en sportief model.

Geen exuses voor een quarts.
Als ik tijd heb zal ik er ook ens een beetje posten :D:D:D

Groetjes,

Freddy

Mooi hoor, niets mis met quartz. Ik zal binnenkort mijn nieuwe aanwinst laten zien.

Hans,

Nog van harte met deze prachtige Omega.

Begrijp dat je nog twee andere Speedies hebt.
Ik heb er zelf ook een (de Professional uiteraard, het Maanhorloge).

Je weet wellicht dat Omega het boek " A time capsule’’ heeft uitgegeven.
Prachtig boek, waarin met heel fraaie foto’s, tekeningen etc. de historie van de Speedy wordt beschreven, alle series op een rij worden gezet etc.

Ik heb Omega destijds een aardig briefje gestuurd en heb dat boek vervolgens cadeau gekregen.
Wellicht is dat een idee voor jou? Je hebt inmiddels toch wel laten blijken een Omega-liefhebber te zijn.

Tenzij je het boek uiteraard al hebt!

Groetend,

Michel

Hallo Michel,

Ik heb vaker gehoord dat Omega dat boek cadeau deed. Helaas doen ze dat nu niet meer.Ik dacht trouwns dat het boek “the Moon Watch” betrof, dit is een uitgave van Omega zelf…
Het boek “A Time Capsule” is niet door Omega uitgegeven.

Ik heb trouwens beide boeken…een must voor iedere Speedmaster (professional) liefhebber.

gr,
Hans Mennink

hier een foto van een Omega X-33 in actie, gisteren genomen:

Hans, je zult wel nog effe je “mission timer” opnieuw moeten instellen want het schijnt dat de bemanning iets langer als gepland gaat blijven

Linkje naar origineel bericht:
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=13424

Hoi Lucien,

Leuk om de X-33 “op het werk” te zien.
De Mission Timer loopt gewoon door, hij staat op dit moment op 5 dagen, 17 uur 34 minuten en 12 sekonden.

Zou de X-33 ook gebruikt zijn tijdens de ruimtewandelingen? Lijkt me sterk, omdat de NASA juist voor het Hesalite glas hebben gekozen tijdens de Apollo missies, omdat het horloge blootgesteld zou worden aan niet beschermde omstandigheden buiten het ruimteschip (capsule). De X-33 heeft saffierglas.

gr,
Hans Mennink