Nieuwe aanwinst.....wel een quartz

Toevallig zag ik een Heuer duiker staan op marktplaats. De jongen wilde die wel ruilen tegen een Swatch. Ik had nog een Fun Scuba liggen die ik bijna nooit omdeed, dus ik durfde de gok wel te wagen.
Fotos waren slecht, dus je weet maar nooit.

Gister kwam ie aan. Liep eerst niet, maar na een paar minuutjes begon het quartz uurwerk te tikken. Wel raar om te zien, is lang geleden dat ik een quartz heb gekocht.

Duikersring heeft een paar dings en dents en ook de kast is niet helemaal nieuw. Paar deukjes en diepe krassen.
Duikersring draait ook 2 kanten op, dus ik denk dat het mechanisme ook vervangen moet worden.
Kroon is ook kaal aan de onderkant, dus daar moet ook een nieuwe op.

Hier 2 foto’s van het net (wie had dat gedacht dat dit horloge er nog op stond)
Mijn duikersring is echter gewoon staal, en de binnenring is ook zwart en geen koper.


Voor deze is overigens al 227 euro geboden.
Mijne is niet in een veel slechtere staat. Moet alleen een nieuwe bezel insert op. Vrees alleen dat die niet meer origineel te krijgen zijn

Mooi hoor, stoere klok ook. Ik wist helemaal niet dat Heuer ook quartz produceerde.

Veel plezier ermee en van harte met deze vintage aanwinst. :smiley:

Gefelciteerd… zeg er bij dat je er zelf al jaren mee duikt. Denken ze dat je en een cool horloge en een coole hobby hebt :smiley:

Volgens mij staat jouw Swatch nu weer op marktplaats, alleen voor een heel stuk minder als waarvoor die Heuer stond.

Met die Heuer ben ik ook nog effe bezig geweest, maar ik heb al te veel projecten…ik had me nog wel een en ander voorgenomen voor 2006, na 3 weken 2006 zit ik alweer helemaal fout :smiley:

Wel apart en niet alledaags ondanks dat het een quartz is. Deze dateren vermoedelijk van rond 1977.
De kast is door meerdere fabrikanten gebruikt en zeker de Pre-Tag modellen zijn geliefd.

Veel plezier ermee.

Gefeliciteerd ermee tom, mooie klok!
Klopt wat lucien zegt, ik heb zelf een holland diving en een nautilus met dezelfde kast. Had overigens wel gedacht dat er 500 m op de dial zou staan ipv 200. De kasten ( volgens mij ook jou scubapro lucien ? ) zijn voor 500 meter getest.

Yaffle

Kan ik die kast niet als kloon gebruiken, haha

Kon mijn Swatch nog niet vinden op MP

Kast is iig anders als deze Scuba Pro, bij mij zit er een soort hoekje in.


Zo ziet de mijne eruit


Als je goed kijkt loopt het dus niet helemaal recht.

Die jongen (Michel?) wil altijd wel ruilen geloof ik.Ik heb ook eens met hem geruild. Vervolgens stond het horloge wat ik met hem had geruild op marktplaats… Beetje apart, dat continu ruilen. Ik heb die Heuer ook zien staan, maar was er niet zo kapot van eerlijk gezegd.
Voordeel is wel, dat als het uurwerk ermee stopt, dit qua inkoopprijs hooguit een paar tientjes zal zijn. Moet je wel de juiste weg weten denk ik, aangezien een juwelier de hoofdprijs zal rekenen, zeker als er een klinkende naam op de wijzerplaat staat.

Niels

Helemaal gelijk, Tom.

Die kast is hetzelfde als van mijn Scubapro, die foto is van die omgebouwde van die Japanse meneer ?

De kasten van de CWC militairi horloges lijken er toch wel veel op:

Ik had onlangs ook een quartz uurwerk wat stil bleef staan wanneer het kouder werd, zolang ik hem droeg was er geen probleem. Ik heb het mechanisch gedeelte schoongemaakt en gesmeeerd, probleem was daarna over.

Sommige mensen kun je blijkbaar niet doorgronden. Hij stond eerst op de horlogepagina, daarna op marktplaats voor een stuk minder en uiteindelijk word ie geruild voor een Swatch fun Scuba van ong. 75 euro nieuw, die daarna op marktplaats staat voor 45 euro. :sunglasses:

Ik weet dat er mensen bij zijn geweest die om en de nabij de 100 euro geboden hebben en dat lijkt het horloge me zeker waard.

Die kasten lijken er inderdaad verdacht veel op.
Misschien dat het achterdeksel een andere maat heeft en dan houdt het al gauw op.
Maar goed, om een horloge van 350 pond te kopen voor een kast gaat mij zelfs te ver :wink:
MIsschien eens kijken bij de rikketik voor een donor kast.

Ik denk echter dat de deukjes er wel uit te halen zijn. Alleen lukt mij dit zelf echt niet.
Misschien iemand hier die het wel kan???

Op de site waar ik de fotos van heb, is er al 227 euro geboden. Lijkt mij een beetje veel van het goede.

ik zie trouwens de Swatch echt niet staan.

Ik zie hem inderdaad staan op MP.
Hij vraagt er zelfs maar 30 euro voor.

Wil je 'm voor dat geld terughebben? Dan biedt één van ons er wel op :smiley: :smiley:

Stoere klok, trouwens, Tom! Mooie band.

Nee, hoor ik krijg binnenkort een Fun Boarder. Is dezelfde kast alleen dan met hoogtemeter.
Die band is ook een stuk comfortabeler.
Ik denk dat ik deze een keer heb omgehad.

Daarom mocht ie wel weg.

Heb nu trouwens een Di-modell Chronissimo bandje eromheen zitten. Maakt de Heuer echt heel stoer.

Freddy, ik heb je een PM gestuurd.

Heb je weer gepm’d

Doe het maar even zo, aangezien het mij nooit opvalt of ik een nieuwe PM heb

Hier eindelijk de eigen fotos, je kunt wel zien dat er nog wat werk aanzit.



Niet alleen quartz produceerde, maar nog produceert.
Ik heb van de week net het jongere broertje van Tom z’n TAG gekocht.
Deze heeft een quartz ETA F06.111 movement.

Doe dr eens een fatsoenlijk bandje om man! :smiley:

Yaffle

Is nood, anders zit ie klem in mijn doos.

Mailtje al gelezen??

Tom Koerts Schreef:

Hier eindelijk de eigen fotos, je kunt wel zien
dat er nog wat werk aanzit.

Tom

Het horloge is de handboei van de tijd

  • Radecki

Zoveel verschil maakt een bandje dan alweer, vind 'm met dit bandje alweer stukken beter ogen dan de openingspost.

Succes ermee :slight_smile: