Een tijdje geleden gaf Marcel (Opdakje) aan dat hij wel interesse had in mijn Azimuth. Aangezien ik altijd wel van ruilen ben vroeg ik wat ie eventueel wilde ruilen. Eentje daarvan was een Oris Meistertaucher Regulateur.
Alleen had ie die al eentje. Echter mocht dat de pret niet drukken. Je hebt namelijk twee verschillende versies van de Meistertaucher. Op het oog ogen ze hetzelfde maar toch zijn er hele subtiele verschillen.
De nieuwe versie heeft een gegolfde wijzerplaat, de oude is glad
De bezelinlay is anders, het nieuwere type heeft puntjes ertussen
De indexen op de oude zijn wat groter
De nieuwe heeft 05 t/m 55 op de wijzerplaat staan aan de rand
Op de oude staat nog ISO 2281 op de wijzerplaat
De nieuwe zijn ook de bandaanzetten gepolijst. De band is hetzelfde maar heb de oude laten matteren
Het is echt een cool horloge, niet te zwaar maar door de hoop titanium is het ook niet zo dat je hem niet voelt. Je moet houden van de looks van de kast maar ik vind het een erg leuk horloge om in de zomer te dragen, zeker op de rubber band die erbij zit. Daarnaast draagt hij ook echt niet als 44mm. Hij is wel hoog maar valt echt klein op mijn pols. De lug-to-lug afstand bij een Speedmaster is groter gok ik.
De oude had ik inmiddels alweer dik 1,5 jaar. Die mag nu naar Edwin toe! De nieuwe houd ik lekker zelf en die gaat straks de zee in samen met de UX.
Absoluut grandioos mooie aanwinst.
De kleine aanpassingen in het nieuwere model geven het horloge net een tikkie meer smoel. Maar voor de oudere zou ik het ook doen hoor.
Gefeliciteerd zeg!! Een pracht van een aanwinst!!
Een horloge welke zich in alle opzichten kan verheugen in een warme belangstelling.
Ik wens je er dan ook veel genoegzame uren mee.
In eerste oogopslag vind ik dit ook een prachtig horloge tot ik probeer af te lezen hoe laat het is.
Ik heb het idee dat je vaak op dit horloge kijkt maar dan niet precies weet hoe laat het is aangezien je de subdial met de grote minuten wijzer moet combineren om de tijd te bepalen.
Ik denk dat mijn voorkeur dan toch uit zou gaan naar een TT1 chrono
Hoe ervaar jij het in het dragen?