Nieuwe aanwinst: witte G-Shock

Na al die jaren als horloge-liefhebber ben ik tot de vaststelling gekomen dat ik bijna uitsluitend mechanische horloges heb en enkele high-end quartz-modellen… maar er is één grote leemte in mijn collectie: ik had nog geen G-Shock!

Om duidelijk het verschil te maken met mijn mechanische horloges vond ik dat een G-Shock er mocht uitspringen, en dat deze dus in een niet-alledaagse kleur mocht zijn. Aangezien ik er toch ook nog mee onder de mensen moet kunnen komen, is de keuze op wit gevallen. Wit is natuurlijk een delicate kleur, het is niet de bedoeling dat de mensen zouden denken dat het een dameshorloge is…

Heel wat mogelijke modellen hebben de revue gepasseerd, maar er was geen enkel dat me aansprak. Tot ik vorige week de GR-8900A-7ER in een winkel zag liggen.

Ik moest onmiddellijk denken aan deze creaturen:

Als zij een standaard-uitrusting zouden hebben, dan zou dit ongetwijfeld hun dienst-horloge zijn:

Hierbij enkele eigen foto’s:

Het is zeker geen kleintje aan de pols, maar de gemakkelijke band maakt dat deze zeer comfortabel draagt:

Het is een “resin” band, een blinkend plastic, met een dubbele sluiting:

En wat uiteraard super-cool is aan de G-Shocks is het backlight… Bijzonder handig is de functie waarbij het backlight automatisch opspringt wanneer je het horloge naar je gezicht gericht houdt. Gelukkig werkt dit enkel als het voldoende duister is…

Ik ben er al bij al zeer tevreden mee. Alle functies die je van een dergelijk horloge mag verwachten zitten er op (UTC, alarm, chrono, timer), én hij is solar-powered. Alleen jammer dat ie niet radio-controlled is, anders had ik meteen een referentie om mijn mechanische horloges op af te stemmen! Maar dat kan de pret niet bederven! (tu)

C.

Super deze! (tu) Inderdaad een forse knaap maar hij staat gewoon heel erg cool. Er zijn heel wat modellen die worden geassocieerd met Stormtroopers.


De witte mudman wordt zelfs de “Stormtrooper” genoemd door G-shock freaks.

Hier is een leuk artikel van Sjors de G-Shock guru.

En zelf heb ik ook een witte 6900. Wit is echt mooi als de zon schijnt.

Veel draagplezier!

Mijn beste,

En alhoewel deze witte G-Shock niet helemaal in mijn smaakpalet valt,
zal deze koele alleskunnen om jou pols zijn ware kunsten tonen.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze koele kikker!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hallo Comit,

Van harte met je nieuwe aanwinst.
Mooi horloge(tu)

De band komt me bekend voor, maar dat in het zwart:

Hoort bij deze:D

Ik wens je veel draagplezier toe, met je witte G-Shock:)

Met vriendelijke groet,

Herman

Gave klok. ik heb 'm ook eens omgehad en vond 'm iets te shiny. Maar telkens als ik langs de juwelier loop, kijk ik er toch even naar.

Veel plezier, hopende op een zonnige zomer zodat ie nog beter tot zijn recht komt.

Beste match tot nu toe.

En z’n meester draagt deze onder z’n handschoen B)-