Nieuwe aanwinst: Zakhorloge Alert!

de interesse in zakhorloges is hier volgens mij niet zo heel erg groot, maar omdat ik blij ben met m’n nieuwe aanwinst, plaats ik 'm lekker toch :smiley:

Het is een zakhorloge (opknappertje) met een relatief simpel 7-steens uurwerk, maar wel met een volledige kalender en maanfase-aanduiding.
De kast is niet origineel (Amerikaans), en ik denk dat ik het uurwerk overplaats in een Europese zilveren kast.
Groet,
Paul

En ik vind 'm prachtig! Was die niet van een Belg op Marktplaats?

Is prachtig geweest Paul? moest die in goede staat zijn zou hij veel waard zijn. Is een leuke “mariage”, spijtig van de wijzerplaat.
Ik heb hier ook nog ergens zoiets liggen , volledig afgebroken en ook de wijzerplaat stuk.

Kan je veel plezier en kopzorgen van krijgen. :smiley:

Freddy

Leuk zakhorloge, vooral met die kalender en maanfase aanduiding.
Ziet er enigszins gehavend uit maar Paul K-ennende zal het wel een beauty worden. :smiley:

't was een direkt kopen aanbieding, en de beschrijving was een heel stuk beroerder dan het uurwerk in werkelijkheid was; 't was meer een gokje; de verkoper wist niet zeker of het hele kalendermechanisme onder de wijzerplaat aanwezig was; en dat was het dus wel :smiley:

dan weet ik waar ik met mijn vragen terecht kan :slight_smile:

Ik koop zulk spul voornamelijk om het uurwerk te bekijken, ik blijf het nog steeds onvoorstelbaar vinden dat ze zulke komplikaties konden maken met een handdraaibankje!!
Paul

:d :d :d

Maar wel van een Belg?
Want ik kwam, volgens mij dit horloge, tegen op Marktplaats, heb geboden wat de verkoper vroeg en kreeg toe een mail dat hij een vergissing had gemaakt en het niet meer wilde verkopen…

meer info kijk hier eens
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=es&u=http://www.relojantic.com/pag087.htm&prev=/search

zoals je ziet kan het best wel wat worden.
groeten piet

nou, tenzij het een Belg is die Mike Adkins heet en in West Viginia USA woont, denk ik niet dat dit hetzelfde horloge is als op marktplaats :smiley:

deze was helemaal nieuw voor mij; inderdaad hetzelfde merk (Hasler) en ook dezelfde komplikaties, maar volgens mij jokt de verkoper een heel klein beetje: het “linkplaatje” (“Anker”) laat een steenanker zien (zoals in mijn klokje), terwijl het uurwerk wat hij aanbiedt volgens mij een stiftanker is …

Heel interessant (voor mij) om te zien is dat er origineel dus ook geen “snelkorrektieknopjes” zichtbaar zijn op het kastje, dat was iets wat ik mezelf afgevraagd had; dat is heel handig om gezien te hebben, bedankt
Groet,
Paul

lk zou zweren dat het hetzelfde horloge is, hadden we bijna weer hetzelfde horloge… Maar nogmaals, prachtig!