Nieuwe aanwinst. Zodiac Sea Dragon

Ik spotte hem op DZVL en moest er steeds maar aan blijven denken. Ik houd erg van vintage chronos maar stel altijd hoge eisen aan de staat van het horloge. Deze klok heeft de uitstraling van een jaren 70 chrono maar is nieuw. Het forumlid woonde in Amsterdam dus ophalen was geen probleem toen ik een scherpe prijs was overeengekomen. Ik vind het een geweldig horloge met een hele mooie zware band erbij. Maar goed oordeel zelf maar.

Mooi hoor, die retro-look.
Ik zie er geen “automatic” op staan: Gaat deze nou op een batterij
(waar trouwens m.i. nix mis mee is)??

Ja er zit een ETA quartz in. Ik moet ook de achterkant nog eens mooi fotograferen want de deksel is ook erg mooi.

Ik had hem ook gezien en was er ook erg gecharmeerd door.

Ben helaas in een vintage-chrono fase in mijn leven :smiley: en dat zijn automaten (Seiko 6138 / 6139).

Het is een prachtklok en de subdials lijken in elk geval op die van enkele van mijn Seiko’s.

Ja, dit is inderdaad een prachtklok. Zou ik óók wel verliefd op kunnen worden! (tu)
Ik wens je veel draagplezier van dit fraaie horloge!

heeeeeeeeel erg mooi

Even een plaatje geleend van een achterkant:

Netjes! Je zou 'm zo af en toe voor de afwisseling bijna ondersteboven dragen! :wink:

Hoi Dreski,

Weer een bijzonder fraaie aanwinst! Ik heb hem ook zien staan, maar heb me (ontrecht?)laten weerhouden door het quarz uurwerk.
De vintage uitstraling spreekt me zeer aan.

Veel plezier ermee,

Martin

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Een ‘Retro Look‘ welke je het markante design van het verleden geeft in combinatie met de techniek van heden.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit nostalgische horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Prachtig horloge, vooral de achterkant. Mooie band ook.

Mooi retro horloge, het is een mooie Valjoux 7734 in quartz uitvoering. Zelf heb ik een aantal oude horloges met een Valjoux 7733 en 7734 en die zien er qua looks precies zo uit.

Wat dacht je van een paar fotos dan? :wink:

Binnenkort zal ik er eens een foto aan wagen.

Een klassieker van grote klasse(tu)!!
veel draagplezier gewenst!

Gr dennis:)

Prachtig dreski, echt waar. Ziet er prima uit! Veel plezier met de nieuwe aanwinst.