Nieuwe aanwinst!

Ik zag hem op Marktplaats staan en kon hem niet laten gaan :slight_smile:

Toen hij aankwam bleek hij nog mooier dan op de foto’s, sterker nog hij verkeerde in NOS staat en had zelfs de originele band nog, helaas voor mij echter net een schakeltje te kort.

Het betreft een oude Citizen Diver in cushion case behuizing, namelijk de 67-5776 Parawater uit 1972, Citizen’s toenmalige antwoord op de Seiko cushion case modellen.

Dit horloge is destijds uitgebracht met een zwarte en oranje wijzerplaat.

Hij loopt perfect en er zit werkelijk geen krasje op!

De maat is ook groot voor zijn leeftijd met een diameter van 40mm ex kroon.

Afijn hier de foto’s:

En om de pols:

Oh ja, ik heb nu een bond nato op dit horloge maar wil eigenlijk wat anders.

De aanzet is 20mm.

Wat zouden julie aanraden? Een Tropic, Mesh, of wat anders? De originele band is van staal.

Ik had hem ook gezien maar heb niet zo veel met duikers.

Persoonlijk denk ik dat een tropic heel goed zou staan. Een mesh zou ook kunnen maar is voor mij wat te druk. Het horloge is al behoorlijk druk van zichzelf en dat zou net teveel van het goede kunnen zijn.

Is inderdaad een hele mooie, proficiat.

Wow, dit is een mooie Citizen!! X(
Iemand op dit forum heeft er ook zo eentje gehad, maar ik weet niet meer wie…

Mooi, gefeliciteerd en jammer dat ik 'm niet heb gezien op MP :smiley:
Ik vind de Nato band er goed bij staan maar ook Tropic zou mooi zijn.

erg mooi, en ik heb hem ook niet gezien op MPL helaas, maar hij is goed terecht gekomen bij een medeforumlid zie ik, kunnen we van de foto s genieten. proficiat

Dat is een prachtige Citizen en in een super goede staat.

Denk dat een Watchadoo er een hele stoere uitvoering van maakt

JA! heel mooi. (Als je er ooit vanaf wilt, kun je me direct pb’en). Ik weet niet of je een nylon-achtige band zoekt, of toch iets van leder, maar er zijn zg.S-straps zoals Yaffle heeft, met een gele baan midden over de band. Is mooi.

Verder zou ik 'm eens showen op het Seiko & Citizen forum! Ik ben benieuwd naar de reacties!

Menno

Prachtige duiker (tu)

Wauw, dat is een mooie(tu) gefeliciteerd met de prachtige vangst!

Een duiker waar ik zelfs voor zou zwichten…

Mooi!!!

Frank

Toppertje (tu)
Van harte en veel plezier gewenst!
Zwart leer met oranje stiksel lijkt mij mooi.

mvg, Frans

Allemaal hartelijk dank voor de complimenten!!!

Ik ben zelf ook erg blij met het horloge en moet bekennen dat ik vaak langer kijk dan nodig is om te zien hoe laat het is.

Er is zoveel te zien op de plaat zoals de aanduiding '100M’in blauw of het feit dat de 24uur ring net iets lichter oranje is dan de wijzerplaat zelf.

Ik vrees dat ik langzaamaan door een citizen virus besmet lijk te raken want ik betrap me erop dat ik het hele internet nu af aan het speuren ben door andere Citizen duikers. Ik heb zelfs alweer een andere gekocht, een 62-6198 uit 1974 (zucht) als dat maar goed gaat. Als er nog iemand van zijn oude Citizen af wil :wink:

Hier een foto van wat er onderweg is. Dit is niet de mijne maar ik hoop dat hij net zo mooi zal zijn. Zodra hij er is zal ik foto’s plaatsen. Moet je trouwens die secondenwijzer zien. Dat bolletje op het uiteinde vind ik erg leuk.

Hee, zo’n Citizen heb ik ook nog regelmatig om! Die van mijn heeft redelijk veel ‘wabi’ (Zit vol krassen). Ik heb 'm gekocht samen met een hoop losse Citizen onderdelen: kasten, uurwerken, glas enz. Maar volgens mij niet genoeg om nog 1 of meerdere horloges uit op te bouwen.

't Is toch wel weer een mooie!

[hele kleine letters]De interesse voor Citizens moet niet algemeen bekend worden, de prijzen vliegen dan meteen omhoog![/hele kleine letters]

Menno

Haha, een nieuw virus geconstateerd! Als dat maar goed gaat:D

Hij is geweldig.Van harte.

Mvg.

Stefan

Erg mooi horloge.
Ik had hem denk ik wel gezioen, al een week of vier(zes?) geleden, maar dacht dat hij er slechteraan toe was.

Ook ik kom toch steeds vaker op Citizen uit.

Veel plezier ermee

@ Menno,

Er staat er nu een op Ebay:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360200332347&ssPageName=STRK:MEWAX:IT